23 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Yılın öne çıkan online alışveriş trendleri
Haberler

Yılın öne çıkan online alışveriş trendleri

Ferruh Altun
30 Ekim 2024
1 dk okuma

2024 yılı itibarıyla online alışverişte yeni bir döneme girilirken, dijital platformlar tüketici davranışlarında köklü değişikliklere sahne oluyor. Ticaret Bakanlığı verilerine göre, Türkiye’de e-ticaret sektöründe yıllık yüzde 94 büyüme öngörülürken, Related Digital’in gerçekleştirdiği analizlere göre online alışverişin geleceği kişiselleştirme ve oyunlaştırma gibi yenilikçi çözümlerle şekilleniyor. Ekonomik belirsizliklere rağmen tüketiciler, online alışverişte daha esnek, uygun fiyatlı ve eğlenceli deneyimlere yöneliyor.

2024’ün ilk sekiz ayında kredi kartıyla yapılan online perakende harcamaları yüzde 78 oranında arttı. Özellikle kozmetik, ev eşyaları ve giyim kategorilerinde büyük bir talep gözlemlenirken, tüketicilerin alışveriş öncesi farklı dijital kanallardan araştırma yapma eğilimleri de güçleniyor. Türkiye’de tüketiciler, bir ürün satın almadan önce ortalama üç dijital temas noktasında etkileşimde bulunuyor. Bu durum, markalar için dijital stratejilerini genişletmenin önemini ortaya koyuyor.

Oyunlaştırma ve kişiselleştirme öne çıkıyor

Related Digital’in gerçekleştirdiği analizlere göre 2024 yılına damgasını vuran en büyük trendlerden biri, online perakendede oyunlaştırma ve kişiselleştirme deneyimlerinin yükselişi olarak karşımıza çıkıyor. Tüketiciler, yalnızca ürün satın almanın ötesinde, eğlenceli ve interaktif alışveriş deneyimlerine yöneliyor. Markalar da bu talebi karşılamak adına web sitelerine ve uygulamalarına oyunlaştırma unsurları ekleyerek kullanıcılarıyla daha güçlü bir bağ kuruyor.

Kişiselleştirme, tüketici alışkanlıklarını ve davranışlarını analiz ederek kişiye özel öneriler sunuyor ve müşteri sadakatini artırıyor. Web kişiselleştirme çözümleri, doğru ürün önerileriyle kullanıcı deneyimini iyileştirirken, tüketicilerin markalarla olan etkileşimlerini de derinleştiriyor.

Mobil uygulamalar alışverişin kalbinde

Mobil alışveriş uygulamaları, geçtiğimiz yıllardan bu yana dijital alışveriş deneyiminin merkezine yerleşti adeta… Özellikle Black Friday, Singles’ Day gibi yoğun alışveriş dönemlerinde uygulama indirme oranlarının zirveye çıkması beklenirken, markaların mobil deneyimlerini optimize etmeleri kritik önem taşıyor. Mobil kanalların diğer dijital platformlarla entegre edilmesi, kullanıcıların alışveriş deneyimini daha hızlı ve sorunsuz hale getiriyor. Bu sayede markalar, sadık müşteri kitlesi yaratma konusunda önemli bir avantaj elde edebiliyorlar.

featured
1 Her 5 sepetten 2’sinde atıştırmalık var!
Her 5 sepetten 2’sinde atıştırmalık var!
2 Rekabet Kurumu'ndan ilaç sektöründeki 17 firmaya 244,8 milyon TL ceza
Rekabet Kurumu’ndan ilaç sektöründeki 17 firmaya 244,8 milyon TL ceza
3 Türkiye'nin keyif markaları
Türkiye’nin keyif markaları
4 Heinz’dan “kanlı ketçap” efsanesine gotik bir dokunuş: Cadılar Bayramı’na özel siyah mayonez!
Heinz’dan “kanlı ketçap” efsanesine gotik bir dokunuş: Cadılar Bayramı’na özel siyah mayonez!
5 İş dünyasında haftanın atamaları (11-17 Ekim)
İş dünyasında haftanın atamaları (11-17 Ekim)
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (17-23 Ekim)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (17-23 Ekim)
Yapay zekanın geleceği ve iş dünyasındaki etkileri Türkiye Yapay Zeka Zirvesi’nde tartışıldı
Yapay zekanın geleceği ve iş dünyasındaki etkileri Türkiye Yapay Zeka Zirvesi’nde tartışıldı
Sleepy Easy Clean: Temizlik dünyasının yeni yıldızı!
Sleepy Easy Clean: Temizlik dünyasının yeni yıldızı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Gençler ekran süresini azaltmak için çevrim dışı aktivite arıyor!
Haberler
Gençler ekran süresini azaltmak için çevrim dışı aktivite arıyor!
Sena Tufan
21 Eylül 2025
Turkcell, TIME’ın “Dünyanın En İyi Şirketleri 2025” listesinde yer aldı
Haberler
Turkcell, TIME’ın “Dünyanın En İyi Şirketleri 2025” listesinde yer aldı
İrem Alimoğlu
11 Eylül 2025
Meta’dan gençleri korumaya yönelik yapay zeka düzenlemesi
Haberler
Meta’dan gençleri korumaya yönelik yapay zeka düzenlemesi
Sena Tufan
2 Eylül 2025
Yurt dışı eğitimde görünmeyen sınav: Kültür şokunu aşmak için ilk 30 gün kritik
Haberler
Yurt dışı eğitimde görünmeyen sınav: Kültür şokunu aşmak için ilk 30 gün kritik
İrem Alimoğlu
21 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.