Yılın itibarlıları 6’ncı kez ödüllendirilecek

Marketing Türkiye ve AKADEMETRE iş birliğiyle gerçekleştirilen ve zaman içinde pazarlama sektörünün en önemli standartlarından birine dönüşen “The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri”nin altıncısı için araştırma süreci tamamlandı. 7 Ocak Salı günü Raffles İstanbul’da gerçekleştirilecek The ONE Awards yıl içinde itibarını en çok arttıran markalarla bu başarının en büyük paydaşları olan reklam, medya planlama ve halkla ilişkiler şirketlerini ödüllendiren ilk ve tek etkinlik olma özelliği taşıyor… Gelin bu önemli yarışmanın metodolojisine ve kazanan markaların nasıl belirlendiğine daha yakından bakalım.

Türkiye’nin lider pazarlama dergisi Marketing Türkiye ve pazar araştırmaları şirketi AKADEMETRE iş birliğiyle düzenlenen “The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri” 7 Ocak Salı günü Raffles İstanbul’da düzenlenecek görkemli bir törenle sahiplerini bulacak. Markaların yıl içinde yaptığı çalışmalar dikkate alınarak itibarını en çok artıran markaların belirleneceği The ONE Awards özgün metodolojisiyle de dikkat çekiyor. Türkiye temsili 12 ilde bin 200 kişiyle gerçekleştirilen yüz yüze görüşmeler sonucunda bu yıl 50’nin üstünde kategoride değerlendirmeler yapıldı. The ONE Awards’da yıl içinde itibarını en çok artıran markalar ve bu başarının en büyük paydaşı olan reklam ajansları, medya planlama şirketleri ve halkla ilişkiler ajanları de “halk jürisi” tarafından ödüllendirilecek.

The ONE Awards, markaların yıl içindeki itibar artışını “Genel Başarı” ve “Yıl Performansı” olarak 2 ana başlıkta değerlendiriyor. “Genel Başarı” skoru 9 ana kriterin itibar üzerindeki etkisine göre ağırlıklandırılmasıyla belirleniyor. “Yıl performansı” skoru ise markaların yine aynı 9 kriter bazında son bir yıl değerlendirmelerine göre belirleniyor. “Genel Başarı” ve “Yıl Performansı” arasındaki fark, yılın gücünü ve itibarını en çok artıran markalarını ortaya çıkarıyor.

Ödüller “halk jürisi” tarafından belirleniyor

The ONE Awards’ın en kritik ve önemli yanlarından birinin ödüllerin “halk jürisi” tarafından belirlenmesi olduğunu belirten Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen halk jürisi tarafından oylanmasının sübjektiviteden uzak bir değerlendirme imkanı verdiğini dile getiriyor ve araştırma sonuçlarının tamamen objektif olduğuna dikkat çekiyor.

The ONE Awards’un bu yılki yenilikleri neler?

The ONE Awards’ta bu yıl da her yıl olduğu gibi yeni kategorilerin açılmasına yönelik gelen talepler değerlendirerek kategori sayısını arttırdı. Bu yıl ölçümlenen kategori sayısı yeni eklenenlerle birlikte 54’e çıkartıldı. Havalimanı Kategorisi yeni eklenen kategoriler arasında yer alıyor.

Marka performansında hangi kriterler önemli?

The ONE Awards’da marka performansları “Bilinirlik, Yakından Tanıma, Güven, Farklılık, Tavsiye, Ticari Faaliyetlere Destek, Sosyal Sorumluluk Faaliyetlerine Destek, İletişim ve Reklam Çalışmalarını Beğeni” kriterleri üzerinden değerlendiriliyor.

Başarıda emeği geçen herkesi ödüllendiriyoruz

Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen

The ONE Awards’da sadece marka değil, pazarlama ve kurumsal iletişim departmanı, doğrudan pazarlama ajansı, medya ajansı ve PR ajansı da ödüllendiriliyor. Pazarlamanın tek bir hedefi vardır. O da “İtibarı ve algıyı yukarı çekmek”. Bu anlamda bu sene de yıl içinde en çok çalışan takımları, markaları öne çıkarmaya devam edeceğiz. Önceki yıllardan aldığımız cesaretle ve motivasyonla bu yıl daha fazla kategoride etkinliğimizi gerçekleştireceğiz.

The ONE Awards yalnızca bir ödül töreni değil, bir “marka röntgeni”. Amacımız ölçümlenebilir, hesap verilebilir bir pazarlama dünyası için etkin bir model oluşturmak.

The ONE Awards’da yıl içinde en çok çalışan ve itibar değerini en çok arttıran markalar öne çıkıyor. The ONE Awards’da kurumların ajans, marka ve medya tarafı bir marka takımı gibi görülüyor ve takımda emeği geçen herkes ödüllendiriliyor.

Tüketici ile duygusal bağ kurabilmek çok önemli

AKADEMETRE Research & Stategic Planning Yönetim Kurulu Başkanı – Halil İbrahim Zeytin

21. yüzyıl daha önceki yüzyılda olduğu gibi sadece ihtiyaçları ve arzuları değil, toplumsal ve bireysel değerleri ve duyarlılıkları ön plana çıkaran bir marka yönetim anlayışının geçerli olduğu bir yüzyıl. Bu yeni yaklaşımın arkasında bir “toplumun geniş kesimlerinin desteğini alabilmek” gerekçesi var.

Bir zamanlar için geçerli olan “büyük” olmak, zaman içinde “beğenilen” olmakla yer değiştirdi. “Büyük”lük, mevcut durumu ve geçmişi yansıtan bir kavramken, “bilinen” ve “beğenilen” olmak, gelecek için “güven” unsuru olarak karşımıza çıkıyor. Bu bakış açısıyla itibar bir markanın geleceği, firmasının da uzun soluklu olmasının en önemli unsurlarından biri.

Bir markanın başarısını şu basit formülle sürdürebileceğine inanıyoruz: Önce bilinmek, sonra toplumun değerlerine uyum içinde kalarak, onun yanında olunduğunu hissettirerek beğenisini ve güvenini kazanmak ve tercih edilebilirliği artırmak. Ve elbette sonrasında bunları sürdürülebilir tutmak.

Marka itibarında, bilinirlik kadar müşteri deneyiminin etkisi de artıyor. Tüketici, artık markanın “büyük marka” olmasıyla ilgilenmiyor. Tüketici, süreçlere dahil olmak ve aldığı ürün ve hizmeti kendi tercihleri doğrultusunda şekillendirebilmek istiyor. Bu durum da, tüketiciyle duygusal bağ kurabilmenin, onlarla empati kurabilmenin önemine işaret ediyor. The ONE Awards’da tüm bu gerçeklerden hareketle ortaya çıkan bir araştırmanın ürünü.

Bu yılki konseptle kendi emeklerini bir bütüne adayanlara selam verdik

Gliese İstanbul Ajans Başkanı Ersin Aktaş

Her marka tüketicisini ikna edebilmek için belli araçlar kullanır. Bunun sonucunda biz bazı markaları fiyatı uygun olduğu için bazılarını kolay ulaşıma sahip olduğu için bazılarını ise fonksiyonları nedeniyle tercih ederiz. Bazen de kampanyalar tüketiciyi cezbeder… Ancak bazı markalar vardır ki onları tüm bu sebeplerden çok farklı bir nedenle seçeriz… Çünkü o markayı severiz.

Onları sevmemizin arkasında tek tek farklı alanlarda, ancak bir bütüne hizmet eder nitelikte iyi koordine edilmiş bir ekip çalışması vardır. Birbirinden farklı işlevleri yerine getirseler de markaya hayat veren ve itibarını tesis eden tek ve büyük bir kalple çalışırlar. Sonucu tüketiciler üzerinde yapılan araştırmalarla belirlenen, o yılın itibarını en çok artıran markaları tespit eden ve sadece markaları değil, bu sonuçta emeği geçen tüm paydaşları ödüllendiren The One Awards’un bu yılki konsept tasarımında kendi niteliklerini ve emeklerini bir bütüne adayan ve tek bir kalp gibi atanlara bir selam vermek istedik.

 

 

 

İLGİLİ HABERLER