30 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Yılbaşı için alışveriş trendleri
Haberler

Yılbaşına yönelik 3 alışveriş trendi…

Marketing Türkiye
30 Ekim 2021
4 dk okuma

2020’de dijital harcama açısından en hareketli yılbaşı sezonunun ardından perakende sektöründe değişim devam ediyor. COVID-19 lojistikle ilgili sorunlara yol açarak teslimatlarda gecikmelere ve ürünlerin bulunabilirliğinin azalmasına neden oldu. Ancak, bastırılmış olan taleplerin açığa çıkarılması ve insanların bu yıl tatilleri arkadaşları ve aileleriyle geçirme konusundaki heyecanı, pozitif bir alışveriş sezonu vadediyor.

Yılbaşı alışverişi çok daha erken başlıyor

Geçtiğimiz birkaç yıl içinde yılbaşı alışveriş sezonunun giderek daha erken başlamasına şahit olduk ancak alışveriş yapanlar 2021 yılbaşı sezonuna çok daha erken hazırlanmaya başladı. Google ve Ipsos’un yeni araştırmasına göre, EMEA bölgesindeki alışveriş yapanların yüzde 37’si, alışverişe geçen yıldan daha erken başlayacaklarını belirtiyor.

Google EMEA Pazarlama Perakende Yöneticisi Ruth Ballett, “Yılbaşı alışverişinin her yıl daha erken başlaması, perakendeciler için daha yüksek rekabet anlamına geliyor. Perakendecilerin alışveriş yapanların talebini yakalamak için yılbaşı kampanyalarını çok daha erken başlatmaları ve akılda kalmaları gerekiyor. Bu durum, mesajları müşteri ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde uyarlamayı ve yılbaşı alışverişi yolculuklarının hangi aşamasında olurlarsa olsunlar potansiyel müşterilere ulaşmak için en iyi pazarlama kanallarını yeniden değerlendirmeyi gerektiriyor” diyor.

Geçen yıl pandemi nedeniyle geleneksel yılbaşı alışverişi zor bir hâle gelmişti. Alışveriş yapanların yılbaşı sezonuna erken hazırlanması, geçen yılki deneyimlerine yönelik bir önlem olabilir. Bu yıl, arkadaşlarını ve ailelerini tekrar görecekleri için heyecanlılar ve olası tüm aksiliklerin önüne geçmek istiyorlar.

Covid-19’un etkisi: Stok azlığından yerel işletmeleri desteklemeye

Pandemi, insanların hayatını ve alışveriş davranışlarını olumsuz etkilemeye devam ediyor. EMEA bölgesindeki tüketicilerin yüzde 37’si Covid-19’un bu yılbaşı sezonunda tatil alışverişi davranışlarını etkileyeceğini düşünüyor. Bu günlerde bu etkilerin bazıları, maske takma ve sosyal mesafeye uyma gibi daha küçük ve alışılmış uygulamalar. Diğer etkiler için tüketicilerin hangi işletmelerden ne zaman alışveriş yaptıkları konusunda daha bilinçli hâle gelmesi gibi daha büyük sorumluluklar gerekiyor.

Tedarik zincirindeki zorluklar nedeniyle stok azlığı beklentisi

Pandemi nedeniyle tedarik zincirinde yaşanan zorluklar, yılbaşı sezonunda teslimat gecikmelerine ve stok azlığına yol açıyor. Bu durum, EMEA bölgesinde yılbaşı alışverişi yapan birçok tüketiciyi endişelendiriyor. Bu bölgedeki alışveriş yapanların yüzde 49’u bir ürünü satın almaya gitmeden önce online olarak ürünün stokta olduğunu teyit edeceğini belirtiyor.

EMEA bölgesindeki arama trendlerini inceleyen Google Araştırma Analisti Debadeep Bandyopadhyay, “Tüketiciler pandemi nedeniyle tedarik zincirinde yaşanan zorlukların bilincinde ve ürün stok durumunu öğrenmek için Google Search’ü kullanıyor. Tüketicilerin belirli bir ürünü nereden alabileceklerini, hangi mağazada stok olduğunu ve ürünün tekrar ne zaman stokta olacağını öğrenmek için internete bağlanması doğal bir davranış. Geçen yılın sonunda, yeni Playstation 5 talebinde bu davranışı gözlemlemiştik. Bu yılbaşı sezonunda teslimat gecikmeleri yaşanacağıyla ilgili haberler doğruysa bu yılın popüler ürünlerine yönelik stok durumu aramalarında artış olacağını söyleyebiliriz” diyor.

Yerel küçük işletmelere daha çok destek

Pandemi, tüketicilerin hangi işletmelerden alışveriş yaptığı konusunda daha bilinçli hâle gelmesinde rol oynayarak da tüketicilerin düşünce yapısını ve davranışını değiştirdi. Pandemi sürecinde özellikle küçük işletmeler zor bir dönem yaşadı ve dünyanın her yerinde “yerel işletmelerden alışveriş yapalım, bu işletmeleri kaybetmeyelim” gibi kampanyalar ortaya çıktı.

Bu konu, geçtiğimiz 18 ay boyunca tüketicilerin desteklediği bir yaklaşım oldu. Öyle ki, EMEA bölgesinde yılbaşı alışverişi yapanların yüzde 56’sı, bu yılbaşı sezonunda yerel küçük işletmelerden daha çok alışveriş yapacağını belirtiyor.

Bastırılmış bir talep var ancak tüketiciler temkinli hareket etmek istiyor

Bu yıl, hareketli bir yılbaşı alışverişi sezonu olma potansiyeline sahip. 2020’de dijital alışverişte yaşanan artışa rağmen, birçok ülkede mağazaların kapalı olması ve insanların tatillerini sevdiklerinden uzakta geçirmesi nedeniyle tatillerde beklenen ilgi görülmedi. Ancak 2021 yılbaşı sezonuna yaklaşırken farklı bir görüntüyle karşı karşıyayız.

Google hareketlilik trendleri, birçok ülkede gerçek mekanda faaliyet gösteren perakendecilerde ziyaretçi trafiğinin pandemi öncesi seviyelere geldiğini gösteriyor. Yeni Eurostat verilerine göre, geçen yılki yılbaşı sezonundan bu yana Avrupa’da hane birikimlerinde ciddi bir artış yaşandı. Bu durum, açığa çıkmayı bekleyen bastırılmış bir talep potansiyeli olduğunu gösteriyor.

Ancak genel birikimlerdeki bu artışa rağmen, bazı tüketiciler geçtiğimiz 18 ay içinde karşılaşılan finansal belirsizlikler ve iş kayıplarından sonra temkinli olmak istiyor. Bu durum ve pandemiyle birlikte daha dikkatli harcama alışkanlıklarının ortaya çıkması nedeniyle, EMEA bölgesinde yılbaşı alışverişi yapanların yüzde 46’sı, hediye alışverişini ürünler indirime girene kadar erteleyeceğini belirtiyor.

Google EMEA Perakende Uzmanı Pablo Perez, “Tüketici güveni yılbaşı sezonundan önce belirgin olmuş olsa da tüketiciler paralarını nereye harcayacakları konusunda daha seçici olacak. Bu nedenle, perakendecilerin gerçek değer sunmaya devam etmesi önemli. Bastırılmış talebi açığa çıkarmak isteyen perakendeciler, bu yılbaşı sezonunda, mümkün olan her yerde müşterilerinin karşısına çıkmalı. Google Trendler‘i ve Google Ads hesaplarındaki Analizler sayfasını izleyerek tüketicilerin ihtiyaçları konusunda güncel bilgi sahibi olabilirler” açıklamasında bulundu.

Perakendeciler, yılbaşı için erken alışveriş yapanlara nasıl yardımcı olabilir?

Potansiyel teslimat gecikmeleri ve stok yetersizliklerinden yeni kısıtlamaların uygulanıp uygulanmayacağına dair endişelere kadar yaklaşan yılbaşı alışverişi sezonuyla ilgili hâlâ epey belirsizlik var. Bu durum, perakendecilerin müşterileri nasıl bir beklenti içinde olmaları gerektiği konusunda bilgilendirmek amacıyla satın alma yolculuğu boyunca sorunsuz ve belirsizlik içermeyen bir deneyim sunmasını hiç olmadığı kadar önemli hâle getiriyor.

Yılbaşı alışveriş sezonunun yaklaştığını göz önüne aldığımızda perakendecilerin aşağıdaki hususlara odaklanarak bu deneyimi şimdiden sunması önemli:

  • Tutarlılık: Bu yılbaşı alışveriş sezonunda dijital kanalları kullanan kullanıcı sayısı artıyor ancak bu kullanıcılar sadece internetten alışveriş yapmıyor. Fiziksel mağazalar kolaylık, ürünlere anında ulaşabilme olanağı, yüz yüze deneyimler ve ürünleri deneme imkânı sağladığı için değer sunmaya devam ediyor. Google’da performans medya yöneticisi olan Michelle Scruggs, yılbaşı sezonu için perakende stratejileri hakkındaki bir makalede “Gerçek mekanda faaliyet gösteren mağazalarda alışveriş, değerini korumaya devam ediyor,” şeklinde açıklıyor. Giderek daha fazla tüketici online, mağazada veya karma satın alma deneyiminin sunulmasını istiyor. Perakendecilerin sorunsuz bir çok kanallı deneyim oluşturmak için web siteleri, mağazaları ve diğer kanallarında marka ve ürün tutarlılığı sağlaması gerekiyor.
  • Yardımcı olma: Perakendeciler kendilerini müşterilerinin yerine koymalı ve satın alma işleminden vazgeçmeye neden olabilecek belirsizlikleri göz önünde bulundurmalı. Örneğin, bir ürün stok yetersizliği nedeniyle bulunamıyorsa müşterileri memnun edecek alternatif öneriler ve ikame ürünler sunmalı.
  • Şeffaflık: Beklenen stok azlığı veya teslimat gecikmeleri konusunda açık olun ve müşterileri önceden bilgilendirin. Tüketiciler nasıl bir beklenti içinde olmaları gerektiği konusunda bilgi sahibi olduğunda bilinçli bir satın alma kararı alabilir. Ancak müşteri ürünü satın alıp ödemesini yaptıktan sonra ürün gecikir veya stokta ürün kalmazsa sorunlar ortaya çıkar, müşteri memnuniyeti ve uzun vadeli marka bağlılığı olumsuz etkilenir. Bu durum, hiç kimsenin yılbaşı istek listesinde yer almaz.

Kaynak: Think with Google

Bitmeyen indirim yapmışlar: İndirimli alışveriş çılgınlığının perde arkası

featured
1 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
2 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
3 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
4 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
5 Android kullanıcılarına kritik uyarı: Bankacılık uygulamaları tehlikede
Android kullanıcılarına kritik uyarı: Bankacılık uygulamaları tehlikede
Güncel Haberler
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
Çin'de yapay zeka yeşil sahaya indi: Robotlar 3’e 3 futbol maçı yaptı
Çin’de yapay zeka yeşil sahaya indi: Robotlar 3’e 3 futbol maçı yaptı
Japon bebek bezi markası GOO.N, ekonomik gerekçelerle Türkiye'den çekildi
Japon bebek bezi markası GOO.N, ekonomik gerekçelerle Türkiye’den çekildi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Zanaatkârla büyüyen marka: Hermès’ten stratejik üretim hamlesi
Haberler
Zanaatkârla büyüyen marka: Hermès’ten stratejik üretim hamlesi
Nafizcan Önder
25 Nisan 2025
EGD 7. Olağan Genel Kurul'u yapıldı: Hasan Arslan başkan seçildi
Haberler
EGD 7. Olağan Genel Kurul’u yapıldı: Hasan Arslan başkan seçildi
Sena Tufan
16 Nisan 2025
İş dünyasında haftanın atamaları (2-6 Haziran)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (2-6 Haziran)
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Dijital pazarlamanın temelinden stratejisine: Sabancı Üniversitesi Yönetici Geliştirme Birimi (EDU)'dan yeni sertifika programı!
Haberler
Dijital pazarlamanın temelinden stratejisine: Sabancı Üniversitesi Yönetici Geliştirme Birimi (EDU)’dan yeni sertifika programı!
Advertorial
16 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.