1 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Yenilikçi şirketler yüzde 90 büyüyecek

Marketing Türkiye
6 Ocak 2014
2 dk okuma

PwC’nin en son küresel yenilik çalışması olan “Yeniliği Yakalamak” araştırması, Teknoloji, Medya ve Telekomünikasyon (TMT) şirketlerinin en yenilikçi %20’sinin önümüzdeki 5 yıl içinde %90’ın üzerinde büyüme oranı beklediklerini ortaya koydu. 20 ülkeden 374 üst düzey yöneticinin katıldığı anketin sonuçları, yenilikçi TMT şirketlerinin ilk %20’sinin, en az yenilikçi şirketlerle karşılaştırıldığında, son üç yılda toplu olarak 45 milyar dolar ekstra gelir sağladıklarını  ve bunun da  şirket başına 1 milyar dolara ya da %14 gelir artışına eşdeğer olduğunu gösteriyor. 

Anket çalışmasından elde edilen bilgilerin değerlendirmesine göre, en yenilikçi %20 şirketin gelir artışı, çığır açan ve radikal yeniliklerin büyük bir kısmı için tutarlı bir yenilik stratejisi ve planı oluşturup uygulamalarından kaynaklanıyor. Üç araştırmadan ilki olan ve TMT şirketlerinde yeniliği araştıran rapor, yeniliğin öncü TMT şirketleri için büyümeyi nasıl hızlandırdığına dikkat çekiyor. Anket verilerine göre, TMT yenilik portföyünün %40-55’i ek yeniliklerden oluşuyor. Bu yenilikler, genellikle mevcut bir ürün veya hizmette pazar payını ve marjları korumak amacıyla yapılan ve rakiplerin hızlı bir şekilde karşılık verdiği değişiklikler. Çığır açan yenilik olarak kabul edilen, teknolojide ve iş modellerinde yapılan daha önemli değişiklikler ise, ankete katılan TMT şirketleri portföyünün %20-35’ini oluşturuyor. Rakipler bu tür yeniliklere yeterince hızlı veya yeterli bir şekilde yanıt veremediği için, bu değişiklikleri benimseyen şirketler genellikle daha belirgin bir gelir ve marj artışı elde ediyor. 

Radikal yenilikler, pazarı alt üst ediyor ve rekabetçi manzarada ‘oyunun kurallarını değiştiren’ bir işlev görüyor. TMT şirketleri portföyünün yalnızca %5-15’i, yeni ürün ve hizmet kategorilerinde göze çarpan büyüme sağlama potansiyeline sahip olan bu tür yeniliklerden oluşuyor.

Başarıda “yenilik” faktörü
PwC raporu, görüşme yapılan TMT yöneticilerinin %83’ünün yeniliğin şirketlerinin başarısı için önemli olduğunun bilincinde olduğunu ve %48’inin ise yeniliği bir gereklilik olarak gördüğünü ortaya koyuyor.  Buna rağmen, görüşülen yöneticilerin yalnızca üçte ikisinden azı iyi tanımlanmış bir yenilik stratejisine sahip ve TMT yöneticilerinin yaklaşık yarısı şirketlerini “lider ama öncü değil” olarak tanımlıyor. 

 

1 2025’in en çok kazandıran beş mesleği...
2025’in en çok kazandıran beş mesleği…
2 İş insanı İrfan Orakçıoğlu hayatını kaybetti
İş insanı İrfan Orakçıoğlu hayatını kaybetti
3 Çalışanlar artık geleneksel hediyeler istemiyor!
Çalışanlar artık geleneksel hediyeler istemiyor!
4 BYD Seal, reklamları "solladı"
BYD Seal, reklamları “solladı”
5 Ticaret Bakanlığı'ndan tüketici lehine adım: İade kargo ücreti satıcıya ait olacak
Ticaret Bakanlığı’ndan tüketici lehine adım: İade kargo ücreti satıcıya ait olacak
Güncel Haberler
Gizli müşteri uyarıyor: "Hizmet kalitesi eriyor, sadakat tehlikede!"
Gizli müşteri uyarıyor: “Hizmet kalitesi eriyor, sadakat tehlikede!”
TikTok'ta Morning Shed akımı: Güzellik için Hannibal Lecter'a dönüşmek...
TikTok’ta Morning Shed akımı: Güzellik için Hannibal Lecter’a dönüşmek…
Markalar için Alfa kuşağını anlama rehberi...
Markalar için Alfa kuşağını anlama rehberi…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye Voleybol Milli Takımlar'ın ana sponsoru sahibinden.com oldu
Haberler
Türkiye Voleybol Milli Takımlar’ın ana sponsoru sahibinden.com oldu
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Araştırma: Toplum boykotlar hakkında ne düşünüyor!
Haberler
Araştırma: Toplum boykotlar hakkında ne düşünüyor!
Marketing Türkiye
2 Nisan 2025
BYD Seal, reklamları "solladı"
Haberler
BYD Seal, reklamları “solladı”
Sena Tufan
6 gün önce
Reklam dünyası "tükenmişlik sendromu"nun pençesinde!
Haberler
Reklam dünyası “tükenmişlik sendromu”nun pençesinde!
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.