5 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
“Yeni normal” ile alışveriş ve yaşam tercihleri de değişiyor
Haberler

“Yeni normal” ile alışveriş ve yaşam tercihleri de değişiyor

Marketing Türkiye
18 Mayıs 2020
2 dk okuma

Tüm dünya ile birlikte Mart ayından itibaren evlerde geçen zamanın artmasıyla birlikte toplumsal hayat da yeni bir şekil almaya başladı. “Yeni normal” ile birçok insanın alışveriş, yemek ve boş zaman alışkanlıkları değişirken, yaşam tarzlarında da yeni arayışlar başladı. Büyük şehirler başta olmak üzere tüm Türkiye’de uygulanan önlemlere, sosyal mesafe kurallarına dikkat eden, mecbur olmadıkça evlerinden çıkmayan bireylerin, alışveriş alışkanlıkları hızla online platformlara kaydı. sahibinden.com da, Nisan ayına ait verilerinden yola çıkarak, değişen tüketici alışkanlıklarını ve yeni tercihlerini analiz etti.

Açık havada daha çok zaman geçirmek isteyenler bahçeli evlerin peşine düştü

Evde geçirilen süreler uzarken, vatandaşlar bahar aylarıyla birlikte güneşin yüzünü göstermesinin de etkisiyle, daha rahat hareket edecekleri yaşam alanlarını tercih etmeye başladı. sahibinden.com’un Nisan ayı verilerine göre, Satılık Müstakil Ev ilanlarına ilgi geçen yılın aynı dönemine oranla  yüzde 118 arttı. Bu dönemde “bahçeli ev”, “bahçeli daire” aramaları ise yüzde 228 oranında yükseldi. Evlerde geçirilen vakitlerin artması balkon kültürünü de tekrar hatırlatırken, “balkonlu ev”, “balkonlu daire” aramaları yüzde 91 oranında artış gösterdi.

Evde sıkılanlar doğayla iç içe bir tatil hayali kurmaya başladı

Kalabalık ortamlar yerine riskten uzakta, doğayla iç içe olmak isteyenlerin son dönemlerde tercihi karavanlar oldu. sahibinden.com’un Nisan 2020 verilerine göre Satılık Karavan ilanları geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 117 daha fazla ilgi gördü. Aynı dönem içerisinde “karavan” kelimesinin araması da yüzde 72 arttı. Motosiklet ilanlarına ilgi ise geçen yıla oranla yüzde 28 arttı. Satılık Yazlık ilanlarına ilgi ise geçen yıla göre yüzde 94 oranında artarken “Yazlık” içeren aramalarda yüzde 45 artış gözlemlendi.

Evde ekmek pişirme trendinden geri kalmak istemedi

Sağlık ve hijyen konusunda hassas bireyler, dışarıdan satın aldıkları temel gıdaların bir kısmını kendi evlerinde de yapma yoluna gitti. sahibinden.com’un Nisan  verilerine göre Ekmek Yapma Makinesi ilanları yüzde 497 oranında artışla incelendi. Verilere göre Buharlı Temizlik Makinesi ilanlarına ilgi geçtiğimiz yıla göre yüzde 223 oranında arttı.

Yemeği fazla kaçırdığını düşünenler baskül ilanlarına koştu

Yemeğe ağırlık veren ve hareketsizleşenler kilolarını ölçmek için baskülleri araştırmaya başladı. sahibinden.com’un Nisan ayı verilerine göre baskül ilanlarına ilgi önceki yıla oranla yüzde 112 oranında artış gösterdi.

Spor salona gidemeyenler evde spor yapmanın formüllerini aradı

Evde kalanlar kendi ortamlarında spor yapabilmek için farklı seçenekleri değerlendirmeye başladı. sahibinden.com’un Nisan 2020 verilerine göre ilgi geçen yıla oranla; Fitness & Kondisyon’da yüzde 388, Vücut Geliştirme’de ise  yüzde 323 oranında arttı.

Evler ofise ve okula dönüşünce bilgisayarlara talep arttı

Evden çalışma modellerinin yaygınlaşması ve okulların evlere taşınmasıyla birlikte bilgisayarlara talep arttı. sahibinden.com’un  Nisan  verilerine göre geçtiğimiz yılın aynı dönemine oranla Bilgisayar kategorisi yüzde 135 oranında daha fazla ilgi gördü. Evlerinde daha eğlenceli vakit geçirmek isteyenler, Nisan ayında geçtiğimiz yılın aynı dönemine oranla Oyun Konsolu ilanlarına  yüzde 286, Online Oyunlar’a ise yüzde 177 daha fazla ilgi gösterdi.

 Hobilerinden vazgeçmeyenler binlerce parçayı bir araya getirmek için uğraştı

Aile bireyleriyle birlikte hoş vakit geçirmek isteyenlerin bu dönemdeki tercihi ise kutu oyunları oldu. sahibinden.com’un Nisan  verilerine göre geçtiğimiz yılın aynı dönemine oranla Puzzle yüzde 531, Masa ve Kutu Oyunları yüzde 108 ve Maket yüzde 100 oranında daha fazla ilgi gördü.

 

araştırma sahibinden yeni normal
1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
4 The TECH Summit oturumlarını mobil app'ten seçin!
The TECH Summit oturumlarını mobil app’ten seçin!
5 The TECH Summit 2025 için geri sayım başladı: Geleceği keşfetmeye hazır mısınız?
The TECH Summit 2025 için geri sayım başladı: Geleceği keşfetmeye hazır mısınız?
Güncel Haberler
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit'te geleceğin iş modelleri masaya yatırıldı
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit’te geleceğin iş modelleri masaya yatırıldı
The TECH Summit'in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
The TECH Summit’in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
Haberler
Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
Nafizcan Önder
29 Ekim 2025
Kadınlar için en iyi iş yerleri açıklandı!
Haberler
Kadınlar için en iyi iş yerleri açıklandı!
Sena Tufan
23 Ekim 2025
Heinz’dan “kanlı ketçap” efsanesine gotik bir dokunuş: Cadılar Bayramı’na özel siyah mayonez!
Haberler
Heinz’dan “kanlı ketçap” efsanesine gotik bir dokunuş: Cadılar Bayramı’na özel siyah mayonez!
İrem Alimoğlu
17 Ekim 2025
Ticaret Bakanlığı 3 ürün grubunun kargoyla ülkeye girişini kısıtladı
Haberler
Ticaret Bakanlığı 3 ürün grubunun kargoyla ülkeye girişini kısıtladı
İrem Alimoğlu
21 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.