
Yeni nesil sosyal sorumluluk modeli Türkiye’de
Son dönemde aralarında Jennifer Lopez, George Clooney, Robert Downey Jr., İspanya Milli Takımı, Game of Thrones’un yazarı George Martin, Kobe Bryant ve daha pek çok dünya yıldızının bizzat kampanya açarak destek verdiği “Yeni Nesil Sosyal Sorumluluk Modeli” artık Türkiye’de…
NuPera’da gerçekleşen bi’deneyim lansmanı “Yeni Nesil Sosyal Sorumluluk Hareketi” için pek çok sivil toplum kuruluşu, sanatçı, sporcu, melek yatırımcı ve markayı bir araya getirdi. Ünlüler, markalar, sivil toplum kuruluşları ve hayran kitlelerini bir araya getirerek sosyal sorumluluk kampanyalarını farklı bir boyuta taşımak isteyen bi’deneyim platformu, kampanyaların çok daha geniş kitlelere duyurulması, daha kolay destek toplayabilmesi ve dijital dünyanın tüm imkanlarından faydalanabilmesi sayesinde somut çıktıların daha kısa sürede elde edilmesini amaçlıyor. Bu çerçevede genç oyuncu Kerem Bursin’in bulunacağı bir kampanyayla “Yeni Nesil Sosyal Sorumluluk Hareketi” için ilk adımın atılacağı duyulurken, kampanyaya bi’deneyim platformu üzerinden destek verenlere, hayranı olduğu ünlülerden özel tasarım, imzalı ürünler hediye edileceği ifade edildi.
2 yılda 50 milyon doların üzerinde destek
Yeni nesil bu model doğrultusunda, oluşturulan kampanyalar #icebucketchallenge gibi viral etkisi yaratarak, sosyal medyada trend olmaya aday olarak gösteriliyor. Ünlüler sayesinde çok geniş kitlelere kısa sürede yayılabilen bu modele şu ana kadar 100’den fazla Hollywood yıldızı, şarkıcı, sporcu ve dünya çapındaki pek çok dizi ve film yapımcısı katıldı ve 2 yılda 50 milyon doların üzerinde yardım desteği toplandı.