16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Yeni nesil muhafazakârlar bildiğiniz gibi değil
Haberler

Yeni nesil muhafazakârlar bildiğiniz gibi değil

Sena Tufan
26 Şubat 2025
2 dk okuma

Türkiye’de muhafazakârlık, yıllar içinde değişen toplumsal dinamikler ve modern hayatın getirdiği yeniliklerle birlikte dönüşüyor. Yeri geldiğinde geleneklerine sıkı sıkıya bağlı kalan muhafazakâr bireyler kimi zaman daha esnek bir yaklaşım sergilemekten de geri durmuyor… Sözün özü “yeni nesil muhafazakârlar” modern yaşamda kendilerine özgü bir denge kurma arayışında. Peki, bu dönüşüm tüketim alışkanlıklarına, marka tercihlerine ve toplumsal meselelere nasıl yansıyor? Marketing Türkiye adına Aksoy Araştırma tarafından gerçekleştirilen “Yeni Nesil Muhafazakârlık” araştırmasının ilk bölümü, muhafazakâr bireylerin günümüzdeki tercihlerini ve hayata bakışlarının portresini çiziyor…

Bireyler “denge” arayışında

Yeni nesil muhafazakârlar bildiğiniz gibi değil

Araştırma kapsamında katılımcılara ilk olarak “kendinizi nasıl tanımlıyor­sunuz” sorusu yöneltildi. Yüzde 79,3 gibi büyük bir bölümü kendini “kısmen muhafazakâr” olarak tanımladığını ifade ederken, tamamen muhafazakâr ol­duğunu söyleyenlerin oranı yüzde 20,7 oldu. “Geleneksel yaşam biçimi ile mo­dern yaşam biçimini bir arada yürütmede kendinizi nasıl tanımlıyorsunuz?” sorusuna gelen yanıtlar ise adeta bir denge arayışında olduklarını gösteriyor. “Geleneksel değerleri ve modern hayatı dengelemeye çalışıyorum” diyenlerin oranı yüzde 68,2, “geleneksel değerlere daha yakın hissediyorum” diyenlerin oranı ise yüzde 21,2 olarak araştırmaya yansıdı. Yüzde 7,6 “fikrim yok” yüzde 3 ise “modern yaşama daha yakın hissediyorum” yanıtını veriyor.

Alkol yok, sigara “belki”

Yeni nesil muhafazakârlar bildiğiniz gibi değil

Katılımcılara yöneltilen “Alkol tüketiyor musunuz?” sorusuna gelen yanıtlar ise kendini muhafazakâr olarak tanımlayan kişilerin alışkanlığını net bir şekil­de ortaya koyuyor, zira yüzde 72,7 alkol tüketmediğini söylüyor. Alkol tüket­meyen katılımcıların yüzde 70,8’i hiç alkol kullanmadığını belirtirken, yüzde 29,2’si daha önceden alkol kullandığını söylüyor. Anket katılımcılarından yüz­de 58,6’sı sigara kullanmadığını belirtiyor.

Modern hayat değerleri etkiliyor

“Modern hayatın getirdiği değişimler (teknoloji, küreselleşme vb.) geleneksel değerlerinizi ne derece etkiler?” sorusuna katılımcıların yüzde 53,5’i “çok etki­ler ve etkiler” yanıtını veriyor. “ne etkiler ne etkilemez” diyenlerin oranı yüzde 27,5, “etkilemez ve hiç etkilemez” diyenlerin oranı ise yüzde 19,2 olarak araş­tırmaya yansıyor.

Boş zamanlar aile ile değerleniyor

Yeni nesil muhafazakârlar bildiğiniz gibi değil

“Boş zamanlarınızı nasıl değerlendirirsiniz” sorusuna gelen yanıtlar toplumun genel eği­liminden çok da uzak değil. Öyle ki katılımcı­ların yüzde 82,8’i boş zamanlarını aileleriyle vakit geçirerek değerlendirdiğini, yüzde 65,2 film izlediğini, yüzde 62,1’i arkadaşlarıyla va­kit geçirdiğini ve yüzde 40,9’u AVM’leri ziyaret ettiğini belirtiyor.

Araştırmanın tamamı Marketing Türkiye mart sayısında!

aksoy araştırma featured
1 Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
2 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
3 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
4 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
5 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İstanbul’un gerçek yol koşulları Yandex Maps’e taşındı
Haberler
İstanbul’un gerçek yol koşulları Yandex Maps’e taşındı
Sena Tufan
15 Nisan 2025
Trump'ın gümrük vergisi kararı Türkiye'yi nasıl etkileyecek?
Haberler
Trump’ın gümrük vergisi kararı Türkiye’yi nasıl etkileyecek?
İrem Alimoğlu
8 Nisan 2025
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (6-12 Haziran)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (6-12 Haziran)
Sena Tufan
4 gün önce
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Haberler
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Marketing Türkiye
9 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.