2 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
yemeksepeti
Haberler

Yemeksepeti, 2022 yılına ait verileri yayınladı: Pratik yemekler zirveye yerleşti

Marketing Türkiye
4 Ocak 2023
4 dk okuma

Yemek siparişlerinin yanı sıra, Yemeksepeti Market ve Yemeksepeti Mahalle ile de 30 milyonu aşkın kullanıcıya hizmet veren Yemeksepeti, 2022 yılına ait verileri açıkladı. Verilere göre en yoğun sipariş, akşam 17-21 saatleri arasında verilirken en yoğun rağbeti pratik yemekler gördü.

Yemeksepeti, 2022 yılına ait verileri yayınladı: Pratik yemekler zirveye yerleşti

Yemeksepeti, 2022 yılının Ağustos ayında Yemeksepeti, Yemeksepeti Mahalle ve Yemeksepeti Market’te 1 milyarlık toplam siparişi sınırını aştıktan hemen sonra; Ekim ayında, 1 milyar yemek siparişi rekorunu da kırdı. 2022 yılında Yemeksepeti üzerinden sipariş teslim etmiş restoran sayısı ise 79.879 oldu. 

İlk sipariş makarna oldu

Yemeksepeti, 2022 yılına ait verileri yayınladı: Pratik yemekler zirveye yerleşti

2022 yılının ilk siparişi, saat tam 00:00’da Sakarya’dan 3 adet Fettuccine makarna ile 3 adet kola olarak gerçekleşti. Yemeksepeti’nde 2022’nin en çok sipariş edilen yemekleri ise lahmacun, tavuk döner dürüm, Adana dürüm ve mercimek çorbası olarak sıralandı. En çok sipariş edilen salatalar ise tavuklu salata, çoban salata, mevsim salata, sezar salata ve gavurdağı salata oldu.

Kahve severlerin tercihleri sütlülerden yana oldu

Yemeksepeti, 2022 yılına ait verileri yayınladı: Pratik yemekler zirveye yerleşti

Yemeksepeti Market’in sevilen kahve markası Everyday Roastery’nin 2022’de en çok sipariş edilen ürünleri ise sırasıyla Latte, Mocha, Americano, Filtre Kahve ve Macchiato olarak sıralandı. Tatlılar da bu sene çok yoğun ilgi gördü. En çok sipariş edilen tatlılar sıralaması Waffle, Baklava, Sütlaç, Profiterol, Sufle olarak şekillendi.

150 lahmacun, 300 midye ve dahası

Yemeksepeti, 2022 yılına ait verileri yayınladı: Pratik yemekler zirveye yerleşti

Yemeksepeti kullanıcılarının tercihleri 2022’de ilgi çekici istatistikler ortaya çıkardı. Bireysel kullanılan hesaplar arasında yıl içinde en çok verilen sipariş sayısı 1.080 olarak gerçekleşirken, tek seferde 150 lahmacun siparişi ile yine tek siparişte 300 midye siparişi de listelerde kendine yer buldu. 2022 yılında tek siparişte en yüksek tutar rekoru ise 7.464 TL olarak gerçekleşti.

Market ve mahalle esnafı siparişlerinden ilginç veriler

Yemeksepeti, 2022 yılına ait verileri yayınladı: Pratik yemekler zirveye yerleşti
Yemeksepeti, 2022 yılına ait verileri yayınladı: Pratik yemekler zirveye yerleşti

Yemeksepeti Market ile Yemeksepeti Mahalle siparişlerinde de bazı ilgi çekici istatistikler ortaya çıktı. En çok sipariş edilen Yemeksepeti Mahalle ürünleri domates, patates, muz ve salatalık olarak listede kendine yer bulurken; Yemeksepeti Market ürünlerinde ise en çok sipariş edilenler simit, su, baget ekmek, tereyağlı kruvasan, maden suyu, kola ve dondurma olarak sıralandı.

Döner restoranlarında büyük artış yaşandı

Yemeksepeti, 2022 yılına ait verileri yayınladı: Pratik yemekler zirveye yerleşti
Yemeksepeti, 2022 yılına ait verileri yayınladı: Pratik yemekler zirveye yerleşti

Restoran istatistikleri konusunda da Yemeksepeti verilerinde ilgi çekici detaylar ortaya çıktı. Geçen sene 6.700 adet olan döner restoranı sayısı bu sene 11.561’e çıktı. Yüzdesel olarak en büyük artış ise yüzde 106 ile köfte mutfağı restoranlarında yaşandı ve köfte satan restoran sayısı 2 katına çıktı. Tavuk döner restoran sayısında da geçen seneye oranla yüzde 104’lük bir artış söz konusu oldu.

Geleceğin yenilikçi teslimat modelleri hayata geçirildi

Yenilikçi teslimat modelleri üzerine somut projelerler yürüten Yemeksepeti, son yıllarda dünyanın gündeminde olan “drone’la teslimat” konusunda başarılı bir test gerçekleştirdi ve İstanbul Boğazı’ndaki bir tekneye yemek teslimatı yaptı.

Yemek teslimat robotu YEBO da 2022 yılında pilot bölgelerde Yemeksepeti tarafından hizmete sunuldu. Caddebostan kaldırımlarında yemek teslimatı için mekik dokuyan YEBO, halk ve medyadan büyük ilgi gördü ve çok sevildi. YEBO’nun iç mekan versiyonu da Akasya ve Akmerkez alışveriş merkezlerinde teslimat hizmeti sunmaya başladı.

Yenilikçi teslimat modellerinden bir başkasını da yazlık tatil beldelerinde hayata geçiren Yemeksepeti, Marmaris koylarındaki jet ski ile teknelere sezon boyunca kıyıdaki restoranlardan yemek teslimatı yaptı.

Sürdürülebilirlik çalışmaları artarak sürdü

Yemeksepeti, 2022 yılına ait verileri yayınladı: Pratik yemekler zirveye yerleşti

Yemeksepeti kullanıcıları 2022 yılı boyunca pek çok siparişlerinde bulunan “Yeşili Koruyalım” seçeneğini işaretleyerek, teslimatta plastik çatal, bıçak ve peçete kağıt istemeyenlerin oranı yüzde 94’lere çıktı. Bu sayede yüzlerce ton plastiğin doğaya karışması engellenmiş oldu. Karbon ayak izini dengelemek için hayata geçirdiği 72.800 fidanlık Yemeksepeti Ormanları’nı kullanıcılarına hediye eden Yemeksepeti; hedefini, önümüzdeki yıllarda sıfır karbon noktasına ulaşmak olarak güncelledi. 

Ayrıca Yemeksepeti kullanıcıları tarafından büyük ilgiyle karşılanan, isimlerine özel “İyi ki Doydun” kutlama videoları, Yemeksepeti çalışanlarının katkısıyla 750 isim için tekrar çekildi ve yayımlandı. Yemeksepeti’nin sürdürülebilirlik etkinlikleri kapsamındaki Yemeksepeti Ormanları projesi ile birlikte yeniden ele alınan videolar 1 yıllık yoğun bir çalışmayla ortaya çıkartıldı.

Motosikletle teslimatı yaygınlaştırıldı

Gerçekleştirdiği karbon ayak izi dengeleme çalışması ile sektöre bir ilki kazandıran Yemeksepeti; ofis ve saha operasyonlarından kaynaklı karbon emisyonlarını, Yemeksepeti Ormanları projesiyle ve elektrikli motosikletle teslimatı yaygınlaştırarak dengeledi. Değişime içeriden başlayarak e-atıkları bağışlayan şirket, ofisteki çöp kovalarını kaldırıp tamamen geri dönüştürülebilir şekilde düzenledi. Yuvam Dünya Derneği iş birliğiyle çalışanlarına atık yönetimi ve sürdürülebilirliğe dair farkındalık eğitimi veren Yemeksepeti, restoranları için de bu eğitimi başlattı ve yıl boyunca devam ettirdi.

Yemeksepeti ayrıca, Avrupalı girişimci ve yatırımcıların oluşturduğu, en önemli eylem odaklı küresel iklim topluluklarından biri olan Leaders for Climate Action üyeleri arasına katıldı. Dünyada etkileri günden güne hissedilen iklim değişikliği ve gıda israfı konularında bilinç oluşturma amaçlı yayın çalışmalarına “Aklımdaki Yarın” podcast projesini de ekleyen Yemeksepeti, bu yayında sürdürülebilirlik kavramınının yanı sıra geri dönüşüm, e-mobilite ve atık gıda gibi pek çok önemli konunun işlenmesini sağladı. Yaygın kullanılan podcast platformlarının tamamında yer alan Aklımdaki Yarın, kısa süre içinde geniş bir dinleyici kitlesine ulaştı.

featured
1 Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
2 Influencer'ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
Influencer’ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
3 OpenAI CEO'su Sam Altman uyardı: ChatGPT'ye dert anlatanlar, dikkat!
OpenAI CEO’su Sam Altman uyardı: ChatGPT’ye dert anlatanlar, dikkat!
4 Moda dünyasında "AI" krizi! Vogue'un Guess reklamı tartışma yarattı
Moda dünyasında “AI” krizi! Vogue’un Guess reklamı tartışma yarattı
5 Pazarlamanın dili, gerçekle bağını nasıl kopardı?
Pazarlamanın dili, gerçekle bağını nasıl kopardı?
Güncel Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Temmuz-1 Ağustos)
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Temmuz-1 Ağustos)
Golden Drum’un Hall of Fame’ine yeni bir isim: Marcin Sosiński
Golden Drum’un Hall of Fame’ine yeni bir isim: Marcin Sosiński
Çalışma hayatında kurallar değişti: Maaş yetmiyor, değer gerek
Çalışma hayatında kurallar değişti: Maaş yetmiyor, değer gerek
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Çalışanlar arasında yapay zeka kullanımı yüzde 233 arttı
Haberler
Çalışanlar arasında yapay zeka kullanımı yüzde 233 arttı
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Her 10 kişiden 8'i temassız ödeme yapıyor
Haberler
Her 10 kişiden 8’i temassız ödeme yapıyor
Nafizcan Önder
2 hafta önce
2025 yazında markalar dijitalde parlıyor! İşte fark yaratan dijital stratejiler...
Haberler
2025 yazında markalar dijitalde parlıyor! İşte fark yaratan dijital stratejiler…
İrem Alimoğlu
21 Haziran 2025
Elektrikli araçlarda ÖTV oranı yüzde 10'dan yüzde 25'e çıktı!
Haberler
Elektrikli araçlarda ÖTV oranı yüzde 10’dan yüzde 25’e çıktı!
Sena Tufan
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.