8 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Aşçılar mutfaklara küs: Yeme-içme sektörüne çalışan ilgisi azaldı
Haberler

Aşçılar mutfaklara küs: Yeme-içme sektörüne çalışan ilgisi azaldı

Berçem Sultan Kaya
9 Kasım 2021
2 dk okuma

Pandemiden sonra adayların yeme-içme sektörüne gösterdiği ilgi diğer sektörlere göre daha çok azaldı. Yeme-içme sektöründe deneyimli adayların yarısı farklı sektörlerde çalışmak istiyor.

Pandeminin en çok etkilediği sektörlerden biri de yeme-içme sektörü oldu. Alınan önlemler kapsamında restoran ve kafelerin uzun süre kapalı kalması, bu alanda çalışanları da etkiledi. Normalleşmeyle birlikte restoran ve kafeler eski işleyişlerine dönse de birçoğu çalışan bulmakta zorlandıklarını ifade etti. Bu sektördeki ilanlara başvurular azalırken, çalışanların yeme-içme sektöründe çalışmaya karşı daha temkinli davrandıkları ortaya çıktı. Adaylarla işvereni bir araya getiren uygulama 24 Saatte İş, bu durumu inceleyen ve şirketlerin neler yapabileceğine dair öneriler içeren ‘Yeme & İçme Sektör Raporu’nu hazırladı. Yeme-içme sektörüyle ilgili raporda öne çıkan bulgular şöyle:

  • Pandemiden sonra adayların yeme-içme sektörüne gösterdiği ilgi diğer sektörlere göre daha çok azaldı. 
  • Kapanmalar öncesinde tüm sektörlerde başvuru oranı aynıydı ve yüzde 25 civarındaydı. Fakat pandemiyle gelen kısıtlamalar sadece yeme-içme sektöründeki başvuru oranını düşürdü.
  • İlk kapanmadaki düşüş sonradan etkisini yitirse de, ikinci kapanmanın etkisi kalıcı oldu. 
  • Diğer sektörlerdeki başvuru oranı yüzde 22’den yüzde 17’ye düşerken, yeme-içmedeki başvuru oranı yüzde 22’den yüzde 14’e sert bir düşüş yaşadı. 

Deneyimli adaylar bu sektörde çalışmak istemiyor

  • Yeme-içme sektöründeki deneyimli adayların da bu sektöre olan ilgisi gün geçtikçe düşüyor. 2019 yılının ilk aylarında, yeme-içmede deneyimli adayların yüzde 80’i kendi sektöründeki ilanlara başvurmuştu.
  • Kısıtlamalar sırasında ise bu oran yüzde 40’lara kadar düştü. 2021 Ağustos’tan itibaren bu oran artık yüzde 50. Yeme-içmede deneyimli adayların sadece yarısı bu sektörde kariyerine devam etmek istiyor.
  • Yeme-içme sektöründe deneyimli adayların yarısı farklı sektörlerde çalışmak istiyor.

En düşük saatlik ücret yeme-içme sektöründe

  • En düşük saatlik ücret yeme-içme sektöründe.
  • Saatlik ücretlere bakıldığında yeme-içme sektöründe ortalama 13 TL olurken, turizm, güzellik ve satış pazarlamada 16 TL’ye, sağlık, çağrı merkezi sektörlerinde 20 TL’ye, organizasyon sektöründe ise bu ücret 22 TL’ye çıkabiliyor.
  • Asgari ücretli ilanlar baz alındığında, yeme-içme ilanları ortalama 19 başvuru alırken, diğer sektörler 52 başvuru alıyor.
  • Maaşlar eşitken adaylar yeme-içme sektöründe çalışmak yerine diğer sektörleri tercih ediyor.
  • Adaylar eğer yeme-içme sektöründe çalışacaklarsa, yüksek maaşlı ilanları tercih ediyorlar. 
  • Özellikle 3500 TL’den yüksek maaşı olan ilanlar adayların ilgisini daha çok çekiyor.
  • 4500 TL teklif eden ilanlar 3500 TL teklif eden ilanlardan 3.5 kat daha fazla başvuru alıyor.
  • Pandemi döneminde işsiz kalan adaylar, ailelerinden finansal destek alıyor. 24 Saatte İş kullanıcılarına yaptığımız ankette, ”Geçimini nasıl sağlıyorsun?” sorusuna adayların yüzde 53’ü “Ailem” cevabını verdi. 

Şirketler ne yapmalı

24 Saatte İş’in kurucusu Mert Yıldız’ın çalışan ihtiyacı duyan yeme-içme sektöründeki şirketlere önerileri ise şöyle:

  • Adaylar yarın ne olacağına güvenmediği için bugün ellerine geçen parayı bilmek istiyorlar.
  • Günlük ya da haftalık ödeme alabilecekleri işleri daha fazla tercih ediyorlar.
  • Yan haklar artık ikincil sırada değil. Olsa da olur olmasa da olur tavrı değişti.
  • Yan hakları olan işler artık daha çok tercih ediliyor.
  • Ben her işi yaparım algısı şekil değiştirdi. Az personelin daha fazla çalışması değil, fazla personelin daha az çalışması işin sürdürülebilirliğini arttıran bir etken.
  • Adaylar onlara kulak verilmesini, isteklerinin göz ardı edilmemesini istiyorlar.
  • Rahat iletişim kurabilecekleri iş yerleri ile daha sağlıklı bir ilişki kurabiliyorlar. 
  • Şirketler artık şartlar ve maaşlar konusunda diğer sektörler kadar adayların aileleriyle de yarışıyorlar. Şirketler iş ücretlerini belirlerken adayların ailelerinden aldığı desteği de göz önünde bulundurmalı.

Covid alışveriş dengemizi nasıl bozdu?

24 saatte iş featured
1 Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
2 Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
3 Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?
Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?
4 Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti...
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti…
5 Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Güncel Haberler
LÖSEV, lösemi farkındalığına müzik ve dansın gücüyle dikkat çekti
LÖSEV, lösemi farkındalığına müzik ve dansın gücüyle dikkat çekti
İş dünyasında haftanın atamaları (1-7 Kasım)
İş dünyasında haftanın atamaları (1-7 Kasım)
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Greggs'ten Londra Moda Haftası'na esprili dokunuş: "Sosis çanta"
Haberler
Greggs’ten Londra Moda Haftası’na esprili dokunuş: “Sosis çanta”
İrem Alimoğlu
25 Eylül 2025
"Back to School" döneminin yıldız markaları!
Haberler
“Back to School” döneminin yıldız markaları!
Nafizcan Önder
27 Eylül 2025
Derya Açar Ergüç yazdı: İletişimde katılımcı kültür ve kültür-sanatın yeni rolü
Haberler
Derya Açar Ergüç yazdı: İletişimde katılımcı kültür ve kültür-sanatın yeni rolü
Marketing Türkiye
29 Eylül 2025
Ajanslarda yapay zekanın geleceğini "kod" değil, "kültür" belirleyecek...
Haberler
Ajanslarda yapay zekanın geleceğini “kod” değil, “kültür” belirleyecek…
İrem Alimoğlu
14 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.