19 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Yapay zeka pazarlama alanına odaklanıyor
Haberler

Yapay zeka gözünü pazarlama sektörüne dikti

Gizem Yıldız
6 Ağustos 2023
3 dk okuma

Her geçen gün yapay zekanın yeni yeteneklerini keşfediyoruz, yeni araştırmalar yayınlanıyor ve sır perdesi aralanıyor. KPMG’nin gerçekleştirdiği “Üretken Yapay Zekâ Tüketici Perakende Anketi” de üretken yapay zekanın hangi sektörlere daha çok entegre olduğuna ışık tutuyor. Verilere göre tüketici ve perakende sektörlerindeki yöneticilerin yüzde 70’i, tüm sektörlerdeki yüzde 49’a kıyasla, üretken yapay zekânın en büyük dönüşümsel etkiyi pazarlama ve satış alanında göstereceğini belirtiyor. Hatta sektördeki pazarlama ve satış birimlerinin yüzde 57’si hâlihazırda üretken yapay zekâ çalışmalarında aktif rol oynuyor.
 
Üretken yapay zekâ (AI), birçok sektörde olduğu gibi tüketici ve perakende sektörü için de potansiyel bir oyun değiştirici . Sektör bu yenilikçi teknoloji sayesinde ticari etkinlik, operasyonel verimlilik ve maliyet optimizasyonu dâhil olmak üzere geniş bir cephede daha iyi iş sonuçları elde etme yeteneğine sahip oluyor. Hızla büyüyen bu teknoloji, perakende sektöründeki şirketlerin fiyatlandırmayı optimize etmelerine, daha iyi hedeflenmiş reklam içeriği sunmalarına, daha ilgi çekici ürün açıklamaları oluşturmalarına ve daha hızlı, daha özelleştirilmiş bir kullanıcı deneyimi sağlamalarına yardımcı olabilecek potansiyele sahip. Bu teknoloji ayrıca, özellikle müşterilerin geleneksel sohbet robotlarından memnun olmadığı durumlarda, iade sürecindeki gerilimleri azaltarak daha iyi müşteri hizmetleri sunulmasını da sağlayabilir.
 
KPMG, çığır açan bu yeni teknolojinin çeşitli sektörleri nasıl etkileyebileceğini ayrıntılı olarak ortaya çıkarmak ve yöneticilerin bu teknolojiyi benimsemeye ne kadar açık ve hazır olduklarını ölçmek için çeşitli sektörlerden 300 yöneticinin katıldığı bir araştırma yaptı. Tüketici ve perakende sektöründeki katılımcıların yanıtlarından yola çıkılarak hazırlanan 2023 yılı “Üretken Yapay Zekâ Tüketici Perakende Anketi” verilerine göre sektördeki kuruluşlar; müşteri verilerini analiz etmek ve kişiselleştirilmiş öneriler oluşturmak (yüzde 66); envanter yönetimi için trend analizi/tahmine dayalı analiz (yüzde 64) yapmak; pazarlama metni ve ürün özetleri dâhil olmak üzere içerik geliştirmek (yüzde 62) için üretken yapay zekâyı uygulama olasılığının yüksek olduğunu söyledi. Katılımcıların yüzde 58’i bu teknolojinin ayrıca daha iyi müşteri hizmetleri sunmak amacıyla sohbet robotlarını geliştirmek için kullanılacağını ve yüzde 40’ı rekabetçi fiyatların belirlemesine yardımcı olacağını düşünüyor.

Üretken yapay zekanın pazarlama ve satış alanındaki yetenekleri gelişiyor

Ankete göre şimdilik, tüketici ve perakende şirketleri üretken yapay zekânın öncelikle pazarlama ve satışa uygulanmasına odaklanmış durumda. Bu sektördeki yöneticilerin yüzde 70’i (tüm sektörlerdeki yüzde 49’a kıyasla) üretken yapay zekânın en büyük dönüşümsel etkiyi pazarlama ve satış alanında göstereceğini belirtiyor. Bu alan aynı zamanda tüketici ve perakende şirketlerinin teknolojinin kullanımını şu anda en çok araştırdıkları bir alan olarak da öne çıkıyor ki tüm şirketlerin yüzde 42’sine karşılık sektördeki katılımcıların yüzde 68’i bunu yapıyor. Hatta, pazarlama ve satış birimleri, tüm şirketlerin sadece yüzde 5’ine karşılık, ankete katılan tüketici ve perakende şirketlerinin yüzde 16’sında üretken yapay zeka çabalarına öncülük ediyor. Ayrıca, pazarlama ve satış birimlerinin yüzde 57’si tüketici ve perakende sektöründe kuruluşlarının üretken yapay zekâ çalışmalarında aktif rol oynarken bu oran tüm kuruluşlarda yüzde 31 seviyesinde bulunuyor.
 
Birçok tüketici ve perakende şirketi, yıllardır yapay zekâ kullanarak dahili ve üçüncü taraf verilerinden nasıl daha iyi yararlanabileceklerini araştırıyor. Örneğin moda sektöründeki bazı şirketler, trendleri tahmin etmek ve analiz etmek, kıyafetleri görüntüleyebilen sanal modeller oluşturmak, müşteri ihtiyaçlarını tahmin etmek ve müşterilerin daha kişiselleştirilmiş bir alışveriş deneyimi yaşamalarına yardımcı olmak için yapay zekâyı zaten kullanıyor. Yine de tüketici ve perakende sektörünü olumlu yönde etkileyecek tüm bu inanılmaz potansiyele rağmen ankete katılan tüketici ve perakende şirketlerinin yalnızca yüzde 23’ü (tüm sektörlerdeki kuruluşların yüzde 31’ine kıyasla) üretken yapay zekânın ortaya çıkışına verilecek yanıtı organize edecek bir yetkili veya ekip bulunduruyor. Raporda gelişmekte olan bu teknolojiden en iyi şekilde yararlanmak için bu durumun değişmesi gerektiğine de dikkat çekiliyor.

Yapay zeka hayatımıza neler getirecek, neler götürecek?

Yapay zekanın hayatımızdaki etkisi günbegün artarken konuyla ilgili soru işaretleri de hızla çoğalıyor: “Dünyanın dört bir yanında insanlar yapay zeka hakkında ne düşünüyor? Yapay zekanın hayatlarını nasıl etkilemesini bekliyorlar? Bu yeni teknolojinin avantaj ve dezavantajlarına hakimler mi? Yapay zekâ hakkında duyguları nasıl?” Ipsos’un 31 ülkede gerçekleştirdiği “Yapay Zekaya Global Bakış” araştırması işte bu sorulara yanıt veriyor…
featured kpmg
1 İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
2 PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: "Cesur, sakin ve mevsimsiz"
PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: “Cesur, sakin ve mevsimsiz”
3 Türk halkı parasını nasıl değerlendiriyor? Yanıt Türkiye’nin Tasarruf Eğilimleri Araştırması'nda...
Türk halkı parasını nasıl değerlendiriyor? Yanıt Türkiye’nin Tasarruf Eğilimleri Araştırması’nda…
4 Toplumsal cinsiyet eşitliği alarm veriyor: 2030 hedefleri tehlikede
Toplumsal cinsiyet eşitliği alarm veriyor: 2030 hedefleri tehlikede
5 Kafeler evlere taşınıyor!
Kafeler evlere taşınıyor!
Güncel Haberler
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
BMW logosunda sessiz dönüşüm
BMW logosunda sessiz dönüşüm
Dunkin’ “ev hissi”ni açıkhavaya taşıyor
Dunkin’ “ev hissi”ni açıkhavaya taşıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yapay zeka kullanan ürünler tedirgin ediyor
Haberler
Yapay zeka kullanan ürünler tedirgin ediyor
Sena Tufan
17 Temmuz 2025
Japonya'daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Haberler
Japonya’daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Sena Tufan
18 Ağustos 2025
Medya yanılıyor, yaşlanmak yenilgi değil stratejik oyun alanı…
Haberler
Medya yanılıyor, yaşlanmak yenilgi değil stratejik oyun alanı…
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Milyonların dijital dershanesi: En çok izlenen sınav hazırlık kanalları YouTube Rating Report'ta!
Haberler
Milyonların dijital dershanesi: En çok izlenen sınav hazırlık kanalları YouTube Rating Report’ta!
Nafizcan Önder
2 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.