3 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Yapay zeka çağında uzmanlara göre risk altındaki 5 meslek…
Haberler

Yapay zeka çağında uzmanlara göre risk altındaki 5 meslek…

İrem Alimoğlu
12 Nisan 2025
2 dk okuma

Yapay zekanın geleceği konusunda toplum ve uzmanlar arasında dikkat çekici bir görüş ayrılığı var. Amerika Birleşik Devletleri’nde (ABD) yapılan geniş çaplı bir araştırma, yapay zekaya dair güven, beklenti ve korkular arasındaki uçurumu gözler önüne seriyor.

Yapay zeka hayatımızın her alanına nüfuz ederken, bu teknolojinin geleceğine dair algı toplumun farklı kesimlerinde değişkenlik gösteriyor. ABD’de 5 binden fazla yetişkin ve binin üzerinde AI uzmanıyla yapılan bir araştırma, özellikle umut ve kaygı düzeylerinde çarpıcı farklara işaret ediyor.

Araştırmaya göre AI uzmanlarının yüzde 56’sı önümüzdeki 20 yılda yapay zekanın ABD’ye olumlu katkı sunacağını düşünürken, halkta bu görüşü paylaşanların oranı sadece yüzde 17. Günlük hayatta yapay zeka teknolojilerinin kullanımına dair heyecan düzeyi de benzer şekilde farklılaşıyor: Uzmanların neredeyse yarısı bu konuda heyecan duyarken, halkta bu oran yalnızca yüzde 11.

İş dünyasından kişisel faydaya kadar birçok alanda benzer bir tablo söz konusu. Uzmanların yüzde 76’sı yapay zekanın kendilerine fayda sağlayacağına inanıyor; halkta ise bu oran dörtte birin biraz üzerinde. İş kaybı konusundaysa roller değişiyor: Halkın yüzde 64’ü yapay zekanın ciddi işsizlik yaratacağını düşünürken, uzmanlarda bu oran yüzde 39.

Önümüzdeki 20 yılda en çok kasiyerler risk altında…

Ancak uzmanlar, yapay zekanın bazı mesleklerde iş kaybına yol açabileceği konusunda hemfikir. Önümüzdeki 20 yılda en çok risk altında görülen meslekler arasında, kasiyerler (yüzde 73), kamyon şoförleri (yüzde 62), gazeteciler (yüzde 60), fabrika işçileri (yüzde 60) ve yazılım mühendisleri (yüzde 50) bulunuyor.

Daha dikkat çekici bir ortak görüş ise temsiliyet meselesinde ortaya çıkıyor. Hem halk hem de uzmanlar, yapay zeka sistemlerinin kadınları ve azınlıkları yeterince temsil etmediğini düşünüyor. Akademisyenler, özellikle bu konuda sektörel temsiliyetin çok daha ciddi bir sorun olduğuna vurgu yapıyor.

Araştırma, kamuoyunun hem hükümete hem de teknoloji şirketlerine olan güveninin oldukça düşük olduğunu da gösteriyor. Katılımcıların çoğu, AI teknolojisinin gerektiği gibi düzenlenemeyeceğini düşünüyor ve şirketlerin bu alandaki sorumluluklarına şüpheyle yaklaşıyor.

Bu bulgular, AI çağında yalnızca teknolojik değil, toplumsal ve etik dönüşümlerin de ne kadar kritik olduğunu bir kez daha gözler önüne seriyor. AI’nin geleceği, sadece kodlarla değil, bu teknolojiyi kimin nasıl şekillendireceğiyle de yazılıyor.

Kaynak: Pew Research Center

Türkiye’de kariyerinizi geliştirebileceğiniz en iyi 15 iş yeri

featured Yapay Zeka
1 Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
2 Influencer'ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
Influencer’ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
3 OpenAI CEO'su Sam Altman uyardı: ChatGPT'ye dert anlatanlar, dikkat!
OpenAI CEO’su Sam Altman uyardı: ChatGPT’ye dert anlatanlar, dikkat!
4 Moda dünyasında "AI" krizi! Vogue'un Guess reklamı tartışma yarattı
Moda dünyasında “AI” krizi! Vogue’un Guess reklamı tartışma yarattı
5 Türkiye’ye 4. operatör geliyor!
Türkiye’ye 4. operatör geliyor!
Güncel Haberler
Üstün performansıyla fark yaratan 5 reklam filmi...
Üstün performansıyla fark yaratan 5 reklam filmi…
"Influencer Marketing"i en etkin kullanan markalar hangileri?
“Influencer Marketing”i en etkin kullanan markalar hangileri?
Sosyal medyada tepki çeken 11 reklam kampanyası...
Sosyal medyada tepki çeken 11 reklam kampanyası…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Bratz x Clueless iş birliğiyle 90’lar modası geri döndü...
Haberler
Bratz x Clueless iş birliğiyle 90’lar modası geri döndü…
Sena Tufan
2 hafta önce
Ekolojik borç 22 yıla dayandı! 1,8 dünya varmış gibi tüketiyoruz...
Haberler
Ekolojik borç 22 yıla dayandı! 1,8 dünya varmış gibi tüketiyoruz…
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Şarap lekeli zarflar nasıl bir pazarlama aracına dönüştü?
Haberler
Şarap lekeli zarflar nasıl bir pazarlama aracına dönüştü?
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
TikTok LIVE Ajansı olmanın tam zamanı!
Haberler
TikTok LIVE Ajansı olmanın tam zamanı!
Advertorial
16 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.