
Yapay zeka aramayı yeniden şekillendiriyor. Peki, pazarlamacılar ne yapmalı?
Google’da on yılı aşkın süredir görev yapan Avrupa, Orta Doğu ve Afrika (EMEA) Bölgesi Başkanı Debbie Weinstein, Think With Google’da yayımladığı son makalesinde değişmeyen tek şeyin insanların merak duygusu olduğunu hatırlatıyor: “Daima yanıt ve anlam arayışındayız. Yeni şeyler öğrenmek, bağlantı kurmak ve bazen de alışveriş yapmak istiyoruz.” Weinstein’a göre bu merakı gidermenin yolları artık çok daha zengin. Kullanıcılar internette içerik izleme, kaydırma, arama ve alışveriş yapma gibi dört temel davranışı sorunsuz şekilde bir arada gerçekleştiriyor. Ve yapay zeka, bu davranışların merkezinde yer alan arama deneyiminde adeta bir devrim yaratıyor…
Metin kutusunun ötesine geçen arama
Google Arama bugün yalnızca metin kutusuna yazılan kelimelerden ibaret değil. Görsel, video, ses hatta ekrandaki nesneleri “çember içine alarak” arama yapılabiliyor. Google Lens ile yapılan görsel aramaların beşte biri ticari niyet taşıyor. Weinstein, kendi deneyiminden örnek vererek, bir arkadaşının mutfağındaki blender’ı Lens ile anında bulup satın aldığını aktarıyor: “Merakım alışveriş fırsatına dönüştü”.
Yeni nesil özellikler de dikkat çekici. Seçerek Arat (Circle to Search) ile görselin belli bir kısmı seçildiğinde, Yapay Zeka Özeti ilgili bilgileri, tarifleri veya ürün detaylarını saniyeler içinde sunuyor. ABD’de test edilen AI modu ise daha gelişmiş akıl yürütme ve çok formatlı içeriklerle, karmaşık ve çok adımlı sorulara bile yanıt verebiliyor.
Stratejilerine yapay zekayı dahil eden farkı açar…
Google verilerine göre, yapay zekayı stratejilerinde etkin kullanan işletmeler yüzde 60 daha yüksek gelir artışı ve tüketici trendlerine iki kat daha hızlı uyum sağlıyor. Otomotiv devi Volvo Cars bunun somut örneklerinden biri. EMEA bölgesinde 22 pazarda yürüttüğü kampanyalarda geniş eşleme (broad match) ve değere dayalı teklif (VBB) stratejilerini kullanarak potansiyel müşteri sayısını yüzde 47 artırdı, Arama Ağı’ndaki ROI’sini ise ikiye katladı.
Pazarlamacılar bu yeni çağda yatırım getirisini nasıl artırabilir?
Pazarlamacılar için dünya gittikçe daha karmaşık hale geldi. Tüketiciler her gün ortalama 130 mobil temas noktasını ziyaret ediyor ve hiçbir satın alma yolculuğu birbirinin aynısı değil. Kullanıcıların öngörülebilen tek yönü, öngörülemez olmaları. Manuel kampanyalar ile geleneksel medya planlaması bu hıza ayak uyduramıyor. Yapay zeka, kullanıcı niyetini daha doğru anlamanın yanı sıra müşteri yolculuğu boyunca daha alakalı reklamlar sunarak yatırım getirisini artırıyor. Bu yaklaşımı benimsemeyen reklamverenler ise en değerli müşterilerine ulaşma fırsatını kaçırıyor.
Weinstein sözlerini şu şekilde noktalıyor: “Arama, her zaman kullanıcılarla birlikte gelişti. Pazarlamacılar için bu yeni nesil yapay zeka destekli arama ürünleri, bambaşka şekillerde içerik izleyen, kaydıran, alışveriş ve arama yapan yeni nesil tüketicilerle bağlantı kurmanın yeni yollarını sunuyor. Arama artık gelecekten gelen bir deneyim yaşatıyor. Bu yeniliklerden yararlanan şirketler de gerçek sonuçlar elde ediyor.
Üstelik bu daha başlangıç“.
Kaynak: Think With Google