11 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Yapay zeka algısında "Hollywood" etkisi!
Haberler

Yapay zeka algısında “Hollywood” etkisi!

Nafizcan Önder
11 Ekim 2021
4 dk okuma

Yapay zeka teknolojileri tüm dünyada büyük bir ivmeyle gelişmeye ve hayatı dönüştürmeye devam ederken onu nasıl algıladığımız, hayatlarımıza nasıl entegre ettiğimiz ve gelecekte nasıl kullanacağımız; çağı yakalayabilme ve geleceği tasarlayabilmekte kilit rol oynuyor. Kavramın büyüklüğünden ve geleceği şekillendireceğinden elbette profesyonellerin tek bir şüphesi bile yok. Peki ya toplumumuz yapay zekayı nasıl algılıyor? Bu noktada ne gibi endişeleri var? Hangi meslek gruplarının nasıl etkileneceğini düşünüyor? Kısacası, “Yapay zeka ve Türkiye toplumu arasında nasıl bir ilişki var?” sorusuna yanıt veriyor AIPA (Yapay Zeka Politikaları Derneği) ve Kuantum Araştırma tarafından gerçekleştirilen “Yapay Zeka Algı Araştırması”… Öyleyse gelin araştırmanın öne çıkan bulgularını birlikte inceleyelim…

“Yapay zeka demek robot demek”

Yapay zeka algısında "Hollywood" etkisi!

•Yaş grubu ne olursa olsun hemen hemen her yaş grubunun yaklaşık yüzde 20’sinin Yapay zekâ denilince akla “robot” geliyor.

• Öne çıkan noktalardan biri olarak toplumda yapay zekanın tam olarak bilinmediği, yapay zekayı bildiğini söyleyenlerin ise doğru bilmiyor oluşu dikkati çekiyor.

• Robot kavramının öne çıkmasının ana sebebini ise Hollywood etkisi oluşturuyor. Hollywood filmlerinde çizilen yapay zekâ imajının oluşturduğu bu etki, zihinlerde dünyayı ele geçirme, yok etme, zarar verme ve bunu robot eliyle gerçekleştirme olarak yer ediyor.

• Yapay zekayı doğru olarak tanımlayanlarda, makine öğrenmesi ifadesini ön plana çıkıyor.

• Soruları cevaplayan katılımcıların yüzde 22’si yapay zekaya dair bir fikri olmadığını ifade ediyor.

• Yapay zekaya ilişkin doğru tanımlamayı yapan bireyler arasında kadınların oranı, erkeklere kıyasla belirgin düzeyde daha düşük olması ise yapay zekâ alanında kadınların daha az yer aldığına ve kadınların bu alanda daha çok desteklenmesi gerektiğine dikkati çekiyor.

Her 5 kişiden 1’i “Yapay Zeka”dan korkuyor!

Araştırma kapsamında katılımcılara “Genel olarak yapay zekadan korkuyor musunuz?”, “Yapay zekadan ne derece korkuyorsunuz?” ve “Sizce yapay zekadan korkmanızın nedenleri ne olabilir?” olabilir soruları yöneltildi. Bu doğrultuda toplumun yüzde 78,1’i endişe duymadığını belirtirken yüzde 21,9’u yapay zekadan korktuğunu belirtiyor. Katılımcılar için yapay zekadan korkma nedenlerinin başında iş gücünde yapay zekanın baskın olması yer alıyor ve katılımcılar bu nedenle işlerini kaybedebileceklerinden endişe duyduklarını belirtiyor…

Yapay zeka algısında "Hollywood" etkisi!

Topluma göre yapay zeka en çok doktorları etkileyecek

Katılımcılara yapay zekadan en olumsuz etkilenecek meslekler sorulduğunda yüzde 21,8 ile doktorluk, 15,7 ile öğretmen/eğitimci/öğretim elemanı, yüzde 14,5 ile kolluk kuvvetleri ve 11,4 ile tercümanlar listede başı çekiyor. Bu mesleklerin öne çıkmasının ardındaysa, yapay zekanın bu mesleklerde istihdamı önemli ölçüde azaltacağı düşüncesi yer alıyor…

Yapay zeka algısında "Hollywood" etkisi!

Katılımcılara hangi meslek gruplarının olumlu etkileneceği sorulduğunda ise liste olumsuz etkileneceği düşünülen mesleklerle benzerlik gösteriyor. Katılımcılar başta tıp olmak üzere, güvenlik, eğitim, yönetim, havacılık, hukuk ve sağlık alanında verilen hizmetlerin yapay zekâ sayesinde daha etkin ve nitelikli hale geleceğine inanıyor. Özellikle tıp alanında yapay zekâ doktorlara yardımcı olan, onların iş yükünün azalmasını sağlayan, hız ve zaman kazandıran olarak nitelendiriliyor. Katılımcılar ayrıca yapay zeka sayesinde tıp alanındaki hata oranlarının da düşeceğine inanıyor.

Yapay zeka algısında "Hollywood" etkisi!

Toplum yapay zekaya ilgi duymuyor!

Araştırma neticesinde ortaya çıkan en çarpıcı sonuç olarak katılımcıların yüzde 71,1’inin gelecekte yapay zeka ile ilgilenmeyi düşünmediklerini belirtmesi… Toplumun yalnızca yüzde 28,9’u gelecekte yapay zeka ile ilgileneceğini belirtirken bu anlamda öne çıkan alan ise eğitim oluyor.

Yapay zeka algısında "Hollywood" etkisi!

Yapay zeka insanlık için çalışmalı

Katılımcıların yüzde 60,8’i yapay zekanın insanlığın iyiliği için çalışması gerektiği düşüncesinde birleşirken, yüzde 24,1’i yapay zekanın tek bir şirketin faydasına da çalışabileceği görüşünü destekliyor. Ancak, hangi amaçla kullanılırsa kullanılsın katılımcıların yüzde 48,4’ü yapay zekâ barındıran bir ürüne güvenmediklerini ifade ediyorlar. Güvenmeme nedenlerine bakıldığında yine temel olarak yapay zekanın ne olduğunu anlamaktan ziyade, Hollywood etkisi ile beslenen bilgiler kaynaklı olduğu görülüyor. Siber güvenlik açığından endişe edenlerin oranının ise yalnızca yüzde 3,3 olması dikkat çeken veriler arasında yer alıyor.

Yapay zeka algısında "Hollywood" etkisi!

Yapay zeka hesap vermeli mi?

Katılımcıların yüzde 35,4’ü kanun önünde hesap vermesi gerektiğine inanırken, yüzde 39,5’i bu görüşe katılmıyor. Bu durumun ana nedeni yapay zekanın robot kelimesi ile eşdeğer kabul edilmesi ve bir robotun kanun karşısında hesap vermesi beklentisinin aptalca/gereksiz olduğu düşüncesi.

Yapay zeka algısında "Hollywood" etkisi!

Benzer şekilde katılımcıların yüzde 37,1’i yapay zekanın toplumsal değerler karşısında da hesap verebilir olması düşüncesine katılırken, yüzde 38,9’u buna karşı durmakta. Oysa dünya genelinde yapay zekâ geliştirme süreçlerinde hesap verebilirlik temel prensiplerden biri olduğunu hatırlatmakta fayda var…

Araştırmanın Metodolojisi

AIPA (Yapay Zeka Politikaları Derneği) ve Kuantum Araştırma tarafından 8 Nisan 2021 – 10 Mayıs 2021 tarihlerinde Kantitatif Araştırma yöntemi ile gerçekleştirilen Yapay Zeka Algı Araştırması’na Türkiye temsili 1135 kişi katılmıştır.

Yapay zeka işimizi elimizden mi alacak?

featured Kuantum Araştırma Yapay Zeka
1 Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
2 Yapay zeka Grok'a erişim engeli getirildi
Yapay zeka Grok’a erişim engeli getirildi
3 Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
4 Sosyal medyanın lider markaları açıklandı!
Sosyal medyanın lider markaları açıklandı!
5 Yapay zeka artık işten çıkarma kararlarında da söz sahibi
Yapay zeka artık işten çıkarma kararlarında da söz sahibi
Güncel Haberler
Vestel ve VIDAA’dan akıllı TV pazarında stratejik ortaklık
Vestel ve VIDAA’dan akıllı TV pazarında stratejik ortaklık
Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye'den çekilmeyi değerlendiriyor
Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye’den çekilmeyi değerlendiriyor
İş dünyasında haftanın atamaları (5-11 Temmuz)
İş dünyasında haftanın atamaları (5-11 Temmuz)
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Haberler
Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Sena Tufan
4 hafta önce
"Çocuk oyunu" aslında hiç de çocuk oyunu değil!
Haberler
“Çocuk oyunu” aslında hiç de çocuk oyunu değil!
Sena Tufan
6 Haziran 2025
Hazır giyim ve ayakkabı, ihracatın ardından iç piyasada da alarm veriyor
Haberler
Hazır giyim ve ayakkabı, ihracatın ardından iç piyasada da alarm veriyor
İrem Alimoğlu
26 Mayıs 2025
Spotify kaynakları, "temsilcilik yok" eleştirilerine yanıt verdi
Haberler
Spotify kaynakları, “temsilcilik yok” eleştirilerine yanıt verdi
Marketing Türkiye
13 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.