XCO’19’da “Deneyimde İnovasyon” konuşulacak
Marketing Türkiye’nin bu yıl dördüncüsünü gerçekleştireceği Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi XCO’19’a sayılı günler kaldı. Müşteri deneyimini tasarlamak, yönetmek ve yükselen pazarlama disiplininin nasıl doğru kullanılacağı konularında vizyon yaratmak amacıyla hayata geçirilen XCO’19 “Deneyimde İnovasyon” temasıyla 28 Mayıs Salı günü bomontiada’da iş dünyasından profesyonelleri bir araya getirecek. XCO’19’da deneyim yolculuğu bu yıl aylar öncesinden düzenlenecek dört farklı C Level Club buluşmalarıyla start alıyor.
Geniş bir içerik yelpazesine sahip zirvede bankacılıktan yeme içme sektörüne kadar pek çok alanda deneyim tasarımı çalışmalarındaki en son trendler katılımcılarla paylaşılacak. Değişen tüketici beklentileri ve değişen kurumsal kültür mercek altına alınırken shopper marketing’den yeni nesil perakendeye kadar deneyim adasında konuşulmamış konu, cevapsız soru kalmayacak. Marketing Türkiye’nin tarafından düzenlenen Deneyim Tasarımı ve Yönetim Zirvesi XCO’19, “fark yaratan bir deneyim” yaşatma iddiasıyla deneyim tasarımının en yetkin isimlerini zirvenin katılımcılarıyla bir araya getirecek. Zirvenin sonunda gerçekleştirilecek olan A.L.F.A. Awards Ödül Töreni ile 40’a yakın kategoride “Müşteri Deneyimini En İyi Yöneten Markalar” yılın “Customer Brand”leri olarak ödüllerine kavuşacak.
Son yılların vazgeçilmezi: “Müşteri Deneyimi”
“Özgün Müşteri Deneyimi” ve “Kusursuz Servis Tasarımı” konularında vizyon yaratmak amacıyla pek çok farklı konunun ele alınacağı Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi XCO’19’da, X kuşağının alışveriş alışkanlıklarından, Y ve Z kuşaklarının finans ve yatırım alışkanlıklarına, değişen kamu hizmeti deneyiminden, shopper marketing’e kadar pek çok konu konuşulacak. Ayrıca seyahat topluluğu ve gezgin deneyimi, mükemmel e-ticaret deneyimi, sürdürülebilir öğrenme için veri analitiği, deneyim tasarımında değişen tüketici beklentileri ve kurumsal kültür gibi birçok konu da pazarlama profesyonelleri tarafından katılımcılara aktarılacak.
İyi bir deneyim yaratmanın sırrı ne?
Müşteri deneyimi, firmaların müşterileriyle içinde bulundukları ilişki boyunca yaşadıkları etkileşimin sonucu ortaya çıkan algının bütününü oluşturuyor. Müşterinin firmaya dokunduğu her nokta, çevresel faktörler ve müşteri deneyim sürecinin her aşaması bu algıya katkıda bulunuyor. Tüketicilerine mükemmel bir satın alma deneyimi tasarlayan ve aynı zamanda bunu satış sonrası hizmetlerine de yansıtmayı başaran markalar rakiplerinden sıyrılarak öne çıkıyor. Markaların yalnızca ürün ve hizmetlere odaklanmadan tüketicilerle duygusal bir bağ kurması ve büyük markaların neredeyse “insanlaşması” başarıya ulaşmalarında giderek daha önemli bir etken halini geliyor. İyi bir deneyim oluşturmanın temeli, iyi bir hikâye yaratmaya ve tüketiciyi bu hikâyenin bir parçası haline getirmeye dayanıyor.
XCO’19’un öne çıkan başlıkları
Bu yılki zirvede, farklı kuşaklar ve yaşam alanlarından finans ve yatırım alışkanlıklarına, bankacılıkta değişen servis alışkanlıklarından değişen kamu hizmeti deneyimine, yeni nesil sağlık deneyiminden shopper marketing’e kadar birçok konu masaya yatırılacak. Ayrıca XCO’da mükemmel e-ticaret deneyimi, seyahat topluluğu ve gezgin deneyimi, insanlaşan markalar, sürdürülebilir öğrenme için veri analitiği, deneyim tasarımında değişen tüketici beklentileri ve kurumsal kültür gibi pek çok konu pazarlama profesyonelleri tarafından katılımcılarla paylaşılacak. UX/Kullanıcı Deneyimi oturumlarındaysa workshop’lar düzenlenecek.
XCO’19’un deneyim yolculuğu C Level Club Etkinlikleriyle başlıyor
Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi XCO’19’un deneyim yolculuğu bu yıl aylar öncesinden C Level Club etkinlikleriyle başlıyor. Kokunun tüketici davranışları üzerindeki etkisi, esporun önlenemeyen yükselişi, yapay zekanın sanatla buluşması ve yeme-içme trendleri Mart ve Nisan aylarından gerçekleştirilecek dört farklı C Level Club buluşmasında tartışmaya açılacak. Tüm bu konular her biri konusuna uygun zengin bir deneyim sunan mekanlarda üst düzey pazarlama profesyonelleriyle paylaşılacak.
Kahve Dünyası’ndan benzersiz bir kahve ve çikolata deneyimi
Doğru tasarlanmış bir müşteri yolculuğu; bağlılığın, keyifli bir yeme içme anının ve iyi deneyimin temelini oluşturuyor. Yeme-içme motivasyonunu, doğru bir deneyimle birleştirmenin etkisini örnekler üzerinden sunmak için hareket eden C Level Club katılımcıları Kahve Dünyası’nın yaşatacağı benzersiz deneyime çağırıyor. 12 Mart Salı günü Kahve Dünyası Fabrika Veliefendi’de çeşit çeşit çikolatalar eşliğinde yaşatılacak kahve deneyiminde katılımcılar yeme-içme trendlerini de dineme fırsatı bulacak.
Koku tüketici davranışlarını nasıl etkiliyor?
Kokunun artık bilinçaltına direkt ulaşan tek duyu olduğu ve satın alma davranışı üzerinde de ciddi bir etki yarattığı bilinen bir gerçek. Yarım yüzyılı aşkın süredir uluslararası pazarlar için esans ve ham madde üretimi yapan MG International Fragrance’ın 27 Mart Çarşamba günü Gebze’deki fabrikasında gerçekleşecek C Level Club buluşmasında hem kokuların büyülü dünyasına yolculuk yapılacak hem de ThinkNeuro sunumuyla kokuların tüketici davranışları üzerindeki etkisi derinlemesine irdelenecek.
Yapay zeka ile sanatın buluşması
16 Nisan’da Raffles İstanbul’da gerçekleşecek C Level Club’da sanat ve teknolojinin birlikteliği, yapay zeka ile üretilen sanat eserleri ve teknolojinin sanatı nasıl dönüştürdüğü konuşulacak. Deloitte’un araştırmalara dayanan analizleriyle “Yapay zekanın en uzak olduğu, insanı insan yapan özelliklerin başında gelen ‘yaratıcılık’ ve sanat alanlarına yapay zeka girerse ne olur? İnsan hayatının evrimi nasıl gerçekleşir?” sorularına yanıt aranacak. Katılımcılar etkinlik kapsamında Raffles İstanbul’da yer alan eşsiz sanat eserlerini de görme olanağı bulacak.
Espor markalar için neden önemli?
C Level Club 25 Nisan’da Nonstop Zula Espor Merkezi’nde esporu pazarlama profesyonelleriyle buluşturacak. Türk yazılım firması InGame Gruop iş birliğinde gerçekleştirilecek etkinlikte InGame Group Kurucu Ortağı Burak Gözalan konuşmacı olarak yer alacak. Etkinlikte esporun geleceği ve sunduğu fırsatlar masaya yatırılacak. C Level Club’da katılımcılara dünya vizyonu üzerinden bir oyun evreni çizerek; espor oyuncuları, esporun ekonomik büyüklüğü ve geleceğine ilişkin tahminler konuşulacak.