
Volkswagen tarihinde bir ilk: Almanya’da üretim duruyor
Volkswagen, 88 yıllık tarihinde ilk kez Almanya’daki bir tesisinde araç üretimini durdurmaya hazırlanıyor. Dresden fabrikasında üretimin askıya alınması, küresel talep daralması, Çin satışlarındaki düşüş ve artan mali baskıların otomotiv devini yeniden yapılanmaya zorladığını gösteriyor.
Volkswagen, salı gününden sonra Almanya’nın Dresden kentinde bulunan tesisinde araç üretimini durduracağını açıkladı. Bu karar, şirketin 88 yıllık tarihinde sembolik bir dönüm noktasına işaret ederken, Volkswagen’in Almanya’da ilk kez bir üretim tesisini devre dışı bırakması anlamına geliyor.
Üretimi durdurma kararı; Çin pazarındaki satışların zayıflaması, Avrupa’da talep daralması ve ABD’de satışları baskılayan gümrük vergileri nedeniyle şirketin nakit akışı üzerindeki baskının artmasının ardından geldi. Volkswagen, bu kapsamda Almanya genelinde en az üç fabrikanın kapatılmasını ve önemli sayıda çalışanın işten çıkarılmasını da gündemine aldı.
“Kolay bir karar değildi”
Volkswagen Marka CEO’su Thomas Schäfer, üretimin durdurulmasının kolay alınmış bir karar olmadığını vurgularken, “Ancak ekonomik açıdan gerekliydi” ifadelerini kullandı. Söz konusu adım, şirketin Almanya’daki üretim kapasitesini küçültmeye yönelik daha geniş kapsamlı dönüşüm planlarının da bir parçası olarak görülüyor.
Öte yandan Volkswagen, fosil yakıtlı araç portföyünü sürdürürken aynı zamanda elektrifikasyon hedeflerini finanse etmekte zorlanıyor. Şirketin önümüzdeki beş yıl için ayırmayı planladığı yaklaşık 160 milyar euroluk yatırım bütçesi, artan maliyetler nedeniyle her yıl yeniden gözden geçiriliyor ve kesintilere uğruyor.
Bir vitrinden araştırma kampüsüne
2002 yılında üretime başlayan Dresden tesisi, bugüne kadar 200 bine yakın araç üretti. Volkswagen’in mühendislik kabiliyetlerini sergileyen bir vitrin olarak tasarlanan fabrika, ilk olarak üst segment Phaeton’un montajıyla öne çıktı. Phaeton’un 2016’da üretimden kalkmasının ardından ise tesis, markanın elektrifikasyon yolculuğunun simgelerinden biri haline geldi ve son olarak tamamen elektrikli ID.3’ün üretimini üstlendi.
Volkswagen, üretimin durdurulmasının ardından Dresden tesisini; yapay zekâ, robotik ve çip geliştirme alanlarına odaklanacak bir araştırma kampüsü kurulması amacıyla Dresden Teknik Üniversitesi’ne kiralamayı planlıyor.
Kaynak: Gazete Oksijen
