Vodafone çift haneli büyümeyi sürdürüyor
Vodafone Türkiye, 2013-14 mali yılında, toplam gelirlerini yüzde 17 artırarak 6,4 milyar TL’lik gelire ulaştı. Şirket, toplam mobil gelir pazar payını yüzde 33,4’e çıkardı.
Vodafone, 2013-14 mali yılı sonuçlarını açıkladı. Şirket tarafından “Dijital Dönüşüm Hareketi” adıyla yürütülen stratejik yatırım programının istikrarlı büyümede en önemli etken olduğu açıklandı. Şirketin kendi yaptığı hesaplamaya göre, toplam mobil gelirlere göre pazar payı yüzde 33,4’e ulaştı. Vodafone Türkiye, 2013-14 mali yılı toplam gelirlerini yüzde 17 artırdı ve “dört yıl üst üste toplam gelirlerde çift haneli büyüme” göstermiş oldu. Bilgi Teknolojileri İletişim Kurumu’nun (BTK) abone tanımına göre, Vodafone 20 milyon aboneye ulaştı. Vodafone Türkiye 2013-14 mali yılı FAVÖK’ünü (Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kâr), yüzde 27 artış ile bugüne kadarki en yüksek seviye olan 1,1 milyar TL’ye ulaştırdı.
Veri gelirlerinde yüzde 55 büyüme
Akıllı telefon seçmeyi, satın almayı ve kullanmayı tüketiciler için “kolay”, “anlaşılır” ve “erişilebilir” hale getirme hedefiyle uygulamaya sokulan Akıllı Cihaz Akıllı İletişim Platformu (ACAİP) sayesinde Vodafone Türkiye, akıllı telefon penetrasyonunu bu mali yılda 11,4 puan artırarak yüzde 34’e yükselttiği açıklandı. Vodafone Türkiye, 2013-14 mali yılında bir önceki yıla göre veri gelirlerini yüzde 55 artırarak, mali yıl baz alındığında bu alanda sektördeki en büyük yıllık artışı gerçekleştirdi.