Veri ve satış odaklı influencer pazarlaması mümkün
Pek çok farklı sektörden markanın vazgeçilmezi olan influencer marketing ciddi bir dönüşümden geçerken başarı parametreleri de yeniden tanımlanıyor. Bugün geldiğimiz noktada markaların çalışmak isteyeceği influencer’lar için yüksek takipçiye sahip olmak yetmiyor; yaratıcılık ve performans işin en can alıcı kısmını oluşturuyor. Markaların, hedefe en uygun influencer’ları seçmesi gerektiğinin altını çizen Humanz Türkiye Ülke Müdürü Sezgi Şahin Oykur kampanya süresince performansın takip edilerek gerekli aksiyonların alınmasını mümkün kılacak bir operasyon anlayışının giderek önemli hale geleceğini belirterek “Veri ve satış odaklı influencer pazarlaması mümkün” diyor…
Bize biraz Humanz’dan ve Influencer pazarlamasına bakış açınızdan bahseder misiniz?
2017’de İsrail’de kurulan Humanz, influencer pazarlamasını markalar ve içerik üreticileri için erişilebilir, güvenilir ve şeffaf kılan yapay zeka destekli bir platform. Humanz ile markalar büyük ölçekte bile ilgili ve kimliği doğrulanmış içerik üreticilerini tanımlayabiliyor ve sonrasında influencer seçimi, içerik onayı, ödeme ve ROI analizini de kapsayacak şekilde tüm kampanya yönetimini tek bir platformda yapabiliyor. Biz Humanz olarak influencer’ları içerik üreticileri olarak konumluyoruz. Çünkü içerik üreticilerinin doğru brief ve yönlendirmeyle hem markaya hem kampanyaya değer katabildiğini biliyoruz. Tam da bu nedenle içerik üreticilerini daha yaratıcı içerikler için motive edecek araçları onların erişimine açıyoruz. Çünkü daha yaratıcı daha özgün içerik, markalar için daha başarılı geri dönüş demek.
Yaratıcı ekonomi hacmine baktığımızda bu sene için tahmin edilen bütçenin 104 milyar dolar olduğunu görüyoruz. Bu ekonominin en önemli ayaklarından biri olan influencer marketing, hızlı büyüme oranıyla markaları bir strateji doğrultusunda hareket etmeye zorluyor. Kampanyaların hedeflerinin doğru belirlenip, buna göre en uygun influencer’ların seçilmesi ve kampanya süresince performansın takip edilerek gerekli aksiyonların alınmasını mümkün kılacak bir operasyon anlayışı önümüzdeki yıl markalar için çok önemli olacak. Black Friday’ın tüm gündemi domine ettiği bu günlerde, başlığımızda sorduğumuz sorunun da cevabını verelim: Evet, veri ve satış odaklı influencer pazarlaması mümkün. Markalarımız web sitelerine kolaylıkla yerleştirdiği Humanz Pixel sayesinde influencer kampanyalarında satış performanslarını gerçek zamanlı takip edebiliyor ve raporlamasını şeffaf bir şekilde alabiliyorlar.
Yaratıcı ekonomi ve influencer pazarlaması nereye doğru eviriliyor?
2020 yılında globalde 50 milyon olarak telaffuz edilen içerik üreticisi sayısı bu yıl 200 milyona ulaşmış durumda. Buradaki yüzde 300’lük büyümenin yanında tahmin edilen ekonomi hacmi ise 104 milyar dolar. İçerik üreticileri, dijital platformlar ve üretilen içeriği satın alan tüketicilerin oluşturduğu bu pazarda dijital platformların yatırımları da artarak devam edecek. Influencer marketing hacmi bu hacim içerisinde 16 milyon dolar. Bu rakamlara içerik üreticileri açısından baktığımızda içerik gelirlerinin en büyük dilimini yüzde 70 ile influencer marketing gelirleri oluşturuyor. Bu gelirlerin içinde marka iş birlikleri ise yüzde 68,8 ile en büyük gelir kaynağı olarak karşımıza çıkıyor.
Influencer marketing’te canlı satış takibi mümkün mü?
Markaların ölçülebilir ve satış odaklı influencer pazarlaması algısını netleştirmek için bu soruyu biraz daha açmak gerekiyor. Humanz ile tek bir araç üzerinde 40’tan fazla filtrelemeyle markanız ve kampanyanız için en doğru, güncel veriye sahip içerik üreticilerini bulabilirsiniz. Seçmiş olduğunuz kişilerin listesini oluşturabilir hem içerik yaratıcısı bazında hem total kampanya bazında ROI’nızı ön görebilirsiniz. Markaların en çok soru işareti olan teklif, bütçe, brief süreçlerini de yine Humanz platformu üzerinden şeffaf bir şekilde yönetebilirsiniz.
Kampanya esnasında ya da sonrasında, ROI’nızı belirlediğiniz metrikler üzerinden gerçek zamanlı performans takibi yapabilirsiniz. Böylece müdahale edilmesi gereken durumlarda hızlı aksiyon alabilir, operasyonunuza içerik üreticilerini kolaylıkla dahil edebilirsiniz. Satış odaklı kampanyalarınızda ise yine raporlama bölümünden satışlarınızı içerik üreticisi bazında görebilir, satış hacmi, değeri, SKU ve kupon kullanımı gibi verileri gerçek zamanlı takip edebilirsiniz.
Black Friday dönemi için influencer marketing’in önemi nedir?
Global ölçekte tüketicilerin yüzde 71’inin, sosyal medyada pozitif yorum gördükten sonra satın alma kararı verdiği bir dünyada, markaların Black Friday gibi bir dönemi içerik üreticileriyle görünür olmak üzerinden kurgulaması kaçınılmaz gibi duruyor. Black Friday Global anketine göre Türkiye’de bu dönemde en popüler ürünler sırasıyla: giyim, ayakkabı, kozmetik, parfüm, takı olarak gerçekleşirken globalde bu sıralama; giyim, elektronik, ayakkabı, kozmetik ve parfümeri, beyaz eşya olarak değişiyor. Markalar için yüksek satış hedefini kısa bir süre gerçekleştirmesi gerektiğinden çok hızlı aksiyon almanın değeri tartışılmaz. Satış odaklı kampanyalarınız için Humanz Pixel ile içerik üreticisi bazında satış hacmi, değeri, SKU takibini gerçek zamanlı yapabildiğinizi hatırlatalım.
Önümüzdeki dönemde influencer pazarlamasına damga vuracak trendler neler olacak?
Giderek yeni platformların, yeni içerik üreticilerinin ve yeni içerik formatlarının daha da çeşitleneceği bir dünyada Humanz olarak “influencer” yerine “creator” odağımız, markalarımıza daha somut, daha esnek bir stratejiyle hizmet vermemizi sağlıyor. Diğer yandan dijital dünyada dikkat süresinin giderek kısalması markaları daha da niş hedef kitlelere yönelmek durumunda bırakacak. Hedef kitlenin doğru bilgi, samimiyet ve şeffaflık beklentisi, içerik üreticilerinin de birer tüketici olduğunu unutmadan onların deneyimini ön plana çıkaran “influencer generated content” dönemini başlattı bile.
Herkesin etiketlerinden kurtulmaya çalıştığı günümüzde kategorilerin de sınırları giderek belirsizleşiyor. Bu noktada markanın kampanya hedefi, sesleneceği hedef kitle açısından çok daha kritik bir önem kazanıyor. 2023’e damga vuracak en önemli trendlerden “sürdürülebilirliği” burada yazmazsak olmaz. Prada’nın bile geri dönüştürülmüş altından ilk mücevher koleksiyonunu çıkarması bu beklentinin gücünü ortaya koyuyor diye düşünüyoruz. Lüks markalar mı? O da başka bir söyleşinin konusu…