17 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Veresiye defterinin yerini kredi kartı aldı!
Haberler

Veresiye defterinin yerini kredi kartı aldı!

Marketing Türkiye
26 Temmuz 2020
2 dk okuma

Küçük esnafın nabzını tutan ‘Türkiye Geleneksel Kanalın Nabzı: REM Esnaf Barometresi’nin Haziran 2020 sonuçları açıklandı. Buna göre bakkal, büfe, küçük market ve şarküteri gibi geleneksel kanalda tüketiciler salgının en yoğun olduğu döneme göre daha fazla kredi kartı kullanmaya başladı. Veresiye alışveriş yaygınlığı bir önceki döneme göre 12 puan düştü. Yasakların kalkmasıyla birlikte geleceğe dair olumlu beklentilerle esnafın Güven Endeksi 2,6 puan arttı.

Türkiye’de 2,5 milyon hane halkını geçindiren küçük esnafın nabzını tutan araştırmanın sonuçları açıklandı. Perakende araştırmaları ve perakende analitiği kurumu REM People’ın Esnaf Barometresi Raporu Haziran 2020 sonuçlarına göre; yasakların kalkmasıyla birlikte ekonomiye güven arttı. Stok yerine planlı alışverişle birlikte harcamalar mevsim normallerine döndü. Kredi kartıyla satış oranı artarken veresiye alışveriş alışkanlığı azaldı. Yani tüketicinin yeni veresiye defteri kredi kartı oldu.

Her ay Türkiye temsili sağlanacak şekilde 600 noktada yapılan ölçümlerle hazırlanan “REM – TT Barometre: Türkiye Geleneksel Kanal Esnafının Nabzı” araştırma panelinin Haziran’20 sonuç raporunda öne çıkan başlıklar ise şöyle oldu:

Kart kullanımı arttı

Kredi kartı kullanımının geçerli olduğu nokta oranı yüzde 89’a ulaştı. Mayıs döneminde bu oran yüzde 82’deydi. Kartla yapılan alışverişin cirodaki payı 3 puan artışla yüzde 35 oldu. Veresiye ile alışveriş ise genel olarak esnafın yüzde 17’sinde yapılıyor. Bir önceki döneme göre veresiye alışverişin yaygınlığı 12 puan düştü. Veresiye ile alışveriş yapılan yerlerin oranı yüzde 29’dan yüzde 17’ye indi. Veresiyenin ciro içindeki payı yüzde 3 oldu.

Yasaklar kalkınca güven arttı

Esnafın ekonomiye güvenini anlatan Güven Endeksi bir önceki döneme göre kısmi artış ile 16,8 olarak gerçekleşti. Genel Ekonomi alt endeksi bir önceki döneme göre 2,8 puan arttı. Ülke ekonomisinin son 1 yıl içerisinde olumsuz yönde değiştiği görüşü hakim olsa da salgın ile alakalı sınırlamaların kaldırılıp normalleşmeye başlanması önümüzdeki dönemde ekonominin kademeli olarak toparlanacağı beklentisini artırdı.

Stokçuluk ve panik bitti

Ticaret Endeksi 3,5 puanlık azalış ile 25,9’a düştü. Mayıs ayı ile birlikte kaybolmaya başlayan panik havasının haziran ayında da devam ettiği görüldü. Mevsimsel etkiye bağlı olarak paket su, dondurma ve içecek kategorilerinde anlamlı seviyede artış gerçekleşti.

Küçük esnaf tedirgin

Politika Endeksi bir önceki döneme göre kısmi düşüşle 27,9 oldu. Covid-19 salgını devam etmesine rağmen sosyal kısıtlamaların kaldırılması ve normalleşme sürecine geçilmesi ile birlikte genel ekonomik göstergeler esnaf tarafından olumsuz değerlendirildi.

Ayrıca bir önceki dönem yüzde 24 olan salgının 12 aydan daha uzun süreceğini düşünenlerin oranı anlamlı seviyede artarak yüzde 43’e yükseldi. Sosyal yasakların tamamen kaldırılması ve bunun sonucunda son 1 aydır yeni vaka sayısının 1000 civarında stabil kalıp azalmaması esnaflar nezdinde salgının uzun bir süre daha devam edeceği algısını artırdı.

Tedarikte sorun kalmadı

Esnafın yüzde 10’u salgın süresince mal/ürün tedariğinde sıkıntı yaşadığını belirtirken bu oran önceki döneme göre azaldı. Ürün tedariğinde sıkıntı yaşayan esnafın yüzde 41’i temel gıda, yüzde 26’sı atıştırmalık ürünler ve yüzde 21’i ise temizlik ürünlerinde sorun yaşadığını söyledi.

43 ülkede perakende analitiği hizmeti veren REM People’ın CEO’su Bülent Peker, rapor hakkında “Salgın döneminde tüketicilerin bakkal, büfe, küçük market, şarküteri, tekel gibi geleneksel perakende kanallarına yöneliminde belirgin artışlar yaşanmıştı. Yasakların ortadan kalkması ve panik havasının dağılmasıyla perakende sektörü normalleşmeye başladı diyebiliriz. Raporun en dikkat çekici sonuçlarından biri de kart kullanımının artması oldu. Gelecekte de küçük esnafta kart kullanımının artmasını bekleyebiliriz. REM People olarak her ay esnafın nabzını tutmaya devam edeceğiz.” dedi.

 

araştırma Küçük esnaf rapor REM
1 IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
2 Pinterest, 2026'nın öne çıkan 21 trendini açıkladı!
Pinterest, 2026’nın öne çıkan 21 trendini açıkladı!
3 Türkiye’nin en hızlı büyüyen teknoloji şirketleri belli oldu!
Türkiye’nin en hızlı büyüyen teknoloji şirketleri belli oldu!
4 Fraksiyonel CMO’lar çağı başlıyor!
Fraksiyonel CMO’lar çağı başlıyor!
5 Yandex Türkiye, yapay zeka destekli 2025 yılı verilerini açıkladı: Yüzde 75 arama artışı, 43,8 milyar km yolculuk...
Yandex Türkiye, yapay zeka destekli 2025 yılı verilerini açıkladı: Yüzde 75 arama artışı, 43,8 milyar km yolculuk…
Güncel Haberler
Türkiye'de taksi en çok nerelerden ve hangi durumlarda çağrılıyor?
Türkiye’de taksi en çok nerelerden ve hangi durumlarda çağrılıyor?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Hamdi Ulukaya’nın Chobani’si, New York sokaklarında kestane dağıtıyor...
Hamdi Ulukaya’nın Chobani’si, New York sokaklarında kestane dağıtıyor…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türk Telekom’da görev değişimi: RTÜK Başkanı Ebubekir Şahin CEO koltuğuna oturuyor
Haberler
Türk Telekom’da görev değişimi: RTÜK Başkanı Ebubekir Şahin CEO koltuğuna oturuyor
İrem Alimoğlu
24 Ekim 2025
IKEA cep telefonlarına da yatak yaptı!
Haberler
IKEA cep telefonlarına da yatak yaptı!
Nafizcan Önder
14 Ekim 2025
Kim Kardashian'ın markası SKIMS, Türkiye pazarına girdi
Haberler
Kim Kardashian’ın markası SKIMS, Türkiye pazarına girdi
Sena Tufan
11 Kasım 2025
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti...
Haberler
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti…
İrem Alimoğlu
1 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.