En çok kiralanan ürünler hangileri?
Bir süredir yükselen bir trend “ürün ve hizmet kiralama”. Zira eşya kiralama şirketi Kiralarsın verilerine göre 2022 yılına kıyasla 2023 yılında kiralama sayılarında 6 kat artış kaydedildi. Tüketiciyi kiralamaya yönlendiren motivasyonlarsa oldukça çeşitli; satın almadan önce denemek, kısa süreli ihtiyacı gidermek, farklı modelleri kıyaslamak… Peki, en çok kiralanan ürünler neler? Beyaz yakalıların favorileri hangileri? İşte yanıtlar…
Temel motivasyon satın almadan önce deneyebilmek
Kiralama yapan kullanıcıların yüzde 66’sı bir eşyayı satın almadan önce denemek için, yüzde 34’ü ise kısa süreli bir ihtiyacını satın almaya ihtiyaç duymadan gidermek için kiralamayı tercih ediyor. Kullanıcılar özellikle sanal gerçeklik gözlükleri, dikey ve robot süpürgeleri, saç şekillendiricileri, hava veya koltuk halı temizleyicileri olmak üzere teknolojisi hızla gelişen elektronikleri satın almadan önce kiralayarak denemeyi, farklı modelleri evinde kıyaslamayı önemsiyor. Denemek için kiralayanların yüzde 95’i kiraladığı ürünün özelliklerinden genel olarak memnun kaldığını söylese de, sadece yüzde 25’i denediği ürünü satın aldığını veya marka kampanya yaptığında indirimli olarak satın almayı beklediğini söylüyor.
Beyaz yakalılar hobi ürünleri kiralıyor
Kiralarsın kullanıcılarının yüzde 96’sı kiralama yöntemini benimsediğini, daha önce kiraladığı ürünü yeniden veya ileride ihtiyaç duyacağı başka bir ürünü kiralamayı tercih edeceğini söylüyor. Ebeveynler bebek bakımı kategorisindeki ana kucağı, seyahat boy bebek arabası gibi sınırlı bir dönem için ihtiyaç duyulan eşyaları satın almadan bütçesini koruduğunu, beyaz yaka çalışanlar ve öğrenciler ise hobi ve oyun kategorilerindeki farklı ürünleri yıl içinde kiralayarak pek çok ürünü deneyimleme imkanını tek bir ürünü satın almaya tercih ettiğini belirtiyor.
Paylaşım ekonomisi pazarı büyüyor
Araştırmalara göre 2022 yılında 387 milyar dolar olan küresel paylaşım ekonomisi pazar büyüklüğü 2028 yılında 827 milyar dolarlık pazar büyüklüğüne ulaşacak. Teknolojinin çok hızlı ilerleyerek eski teknolojileri işlevsiz bırakması, alım gücünün azalması sebebiyle kısa süreli ihtiyaçlarımızı gidermek için yeni yöntemler arayışı ve yeni tüketicinin eşyalara sahip olma talebinin azalması pazarın hızla büyümesine sebep oluyor. Kiralama alışkanlıklarının artması için iyi bir kullanıcı deneyiminin sağlanması gerektiğini belirten Kiralarsın, 2023 yılını 5 üzerinden 4,86 müşteri memnuniyet skoruyla ve 100 üzerinde 94 NPS ile tamamlıyor.
Kiralamaya yönelik ilgi global düzeyde artıyor
Kiralarsın ve Rundle Kurucu Ortağı Başak Baykan “Kiralamaya yönelik ilgi sadece ülkemizde değil, yabancı pazarlarda da artıyor. 2023 yılının ilk yarısında yaptığımız pazar testlerinin sonucunda Eylül ayında İngiltere’de yeni şirketimiz Rundle’ı kurarak faaliyete başladık. Hedefimiz Türkiye’de gösterdiğimiz başarıyı global pazarda da hızla yakalamak ve ülkemizi gururlandırmak. İngiltere’de Türkiye’ye kıyasla bebek bakım ürünleri daha çok ilgi çekiyor ve sürdürülebilir tercihler yapmak kullanıcıların ana motivasyonu” diyor.