9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Unilever’den “Yeşil Nokta” projesi

Marketing Türkiye
4 Mart 2014
2 dk okuma

Unilever, dünyada bir ilki gerçekleştirdiği “Yeşil Nokta” adlı projesiyle satış ve dağıtım noktalarını ‘Yeşil Nokta’ya dönüştürüyor. İş planını “Sürdürülebilir Yaşam Planı” üzerine kurgulayan Unilever, WWF-Türkiye işbirliğiyle 2013 yılında başlattığı proje kapsamında, müşterisi olan satış ve dağıtım noktalarının “ekolojik ayak izini”azaltmayı hedefliyor.

Yeşil Nokta Projesi’ndeki gelişmeler hakkında bilgi vermek amacıyla düzenlenen basın toplantısında konuşan Unilever Türkiye Satış ve Müşteri Geliştirmeden Sorumlu Başkan Yardımcısı Cem Tarık Yüksel, dünyanın içinde bulunduğu çevresel sorunların, ancak herkesin kendi üzerine düşeni yapmasıyla aşılabileceğini, bu nedenle üretimden tüketime kadar zincirin her halkasının, üzerine düşen sorumlulukları yerine getirmesinin çok önemli olduğunu vurguladı. Bu anlayışla, yerel market zincirlerini ve dağıtım noktalarını sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda birer “Yeşil Nokta”ya dönüştürmek üzere yola çıktıklarını belirten Yüksel, “Unilever olarak, çevresel ayak izimizin ortalama yüzde 68’i tüketici tarafında oluşuyor. Hammadde kaynaklarında bu oran yüzde 27-28 civarında, fabrikaların üretim sahalarına baktığımızda ise oranın yüzde 3’lere indiğini görebiliriz. Tüketiciyle buluştuğumuz kilit nokta olan mağazaların, ‘sürdürülebilirlik’ konusunda tüketiciyi bilgilendirebileceğimiz en önemli noktalardan biri, bir vitrin olduğunu düşündük. İşte Yeşil Nokta Projesi de bu fikirden doğdu” diye konuştu.

2013 yılında başladıkları projede bugüne kadar 20 satış noktasının Yeşil Nokta diploması aldığını, 15’inde ise sürecin devam ettiğini vurgulayan Yüksel, “7 Yerel Market, 7 Distribütör, 3 eczane, 3 Unilever ofis mağazası faliyetlerine ‘Yeşil Nokta’ olarak devam ediyor ” dedi.  Yüksel, 2014 sonuna kadar 50, 2015 sonuna kadar 100 ‘Yeşil Nokta’ya ulaşmayı hedeflediklerini açıkladı.

WWF-Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Uğur Bayar da toplantıda yaptığı konuşmada şunları kaydetti: “İklim değişikliği soyut bir kavram olmaktan çıkıp, yerküre üzerindeki yaşamın sürdürülebilmesinin en önemli unsuru haline gelmiştir.  Hal böyleyken, kurumların iş yapış şekillerini değiştirerek doğa üzerindeki baskılarını azaltmaları da hiç olmadığı kadar önemli hale gelmiştir.  Yeşil Nokta Projesi’yle onlarca noktada enerji verimliliği ve doğal kaynak tüketiminin azaltılması yönünde böylesine bir seferberlik yaratabilmiş olmaktan büyük mutluluk duyuyoruz. Programın Unilever’in de desteğiyle hızla yayılması sayesinde hem kurumlar, hem de doğa kazanıyor.”

Yeşil Nokta Projesi ile her bir mağazanın üzerinde tek tek çalışılıp o mağazanın konumu ve şartlarına göre ne yapılabileceği belirleniyor. Ardından da satış noktasıyla ulaşabileceği sürdürülebilirlik hedefleri paylaşılıyor. WWF-Türkiye, belli periyodlarla hedeflerde ne aşamada olunduğunu kontrol ediyor. Hedeflerine ulaşmaya hak kazanan mağazaya sürecin sonunda WWF-Türkiye tarafından ‘Yeşil Nokta’ diploması veriliyor. Diploma almaya hak kazanan marketin, yeni hedeflere konsantre olarak diplomayı elinde tutmak için sürdürülebilirlik çalışmalarına devam etmesi gerekiyor.
 

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
5 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

X'ten, Türkiye'nin 700'den fazla hesabın engellenmesi talebine ret!
Haberler
X’ten, Türkiye’nin 700’den fazla hesabın engellenmesi talebine ret!
Sena Tufan
24 Mart 2025
Marketing Türkiye 35. yaşında ilk günkü heyecanıyla yayında!
Haberler
Marketing Türkiye 35. yaşında ilk günkü heyecanıyla yayında!
Nafizcan Önder
1 Nisan 2025
İş dünyasında haftanın atamaları (15-21 Mart)
Atamalar
İş dünyasında haftanın atamaları (15-21 Mart)
Nafizcan Önder
21 Mart 2025
Siemens 6 binden fazla kişiyi işten çıkarmayı planlıyor
Haberler
Siemens 6 binden fazla kişiyi işten çıkarmayı planlıyor
Sena Tufan
20 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.