20 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Unilever: "Facebook boykotunun bir parçası değiliz"
Haberler

Unilever: “Facebook boykotunun bir parçası değiliz”

Nafizcan Önder
7 Temmuz 2020
1 dk okuma

Unilever Küresel Pazarlama Müdürü Aline Santos, The Drum’a yaptığı açıklamada ekosistemi iyileştirmek isteyen markaların Facebook ve diğer sosyal medya ağlarını boykot etmek yerine birlikte çalışmanın önemini vurguladı. 

Unilever 26 Haziran’da ABD’de Facebook, Instagram ve Twitter reklam harcamalarını yıl sonuna kadar durdurulacağının açıkladı. (Bu dönem aynı zamanda yaklaşan başkanlık seçimlerine de denk geliyor.)

190 ülkede küresel varlığı bulunan Unilever’in, uluslararası alanda sosyal medya platformlarına hala yatırım yapacağını ancak sadece ABD’de “karanlık” kalacağını duyurdu. “Stop Hate for Profit” kampanyası ile birlikte Haziran ayında Facebook’u boykot eden 160’tan fazla üst düzey marka olmasına karşın, Unilever bu kararlarının hareketin bir parçası olmadığını söyledi.

The Drum’a açıklamalarda bulunan Aline Santos, Amerika’daki karartma kararlarının Stop Hate for Profit ile sadece zamanlama açısından rastlantısal olduğunu belirtirken, “Biz Facebook boykotunun bir parçası değiliz.” dedi.

“Facebook’u geliştirmek için boykota değil iş birliğine ihtiyacımız var”

ABD’de yaklaşan seçim dönemiyle birlikte sosyal medyada yer alan haber kaynaklarında kutuplaşmanın ve tartışmaların artacağını öngören Santos, yaşanabilecek tartışmaların markalarına zarar vereceğine inanıyor. Santos bu kutuplaşmada rol almak istemediklerini ise, “Markamızın sosyal medyada, haberlerin ardından oluşan toksik ortamda bulunmasını ve kutuplaşmanın bir parçası olmasını istemiyoruz” cümleleriyle ifade etti. Bununla birlikte boykot konusunda uyarıda bulunan Santos, “Facebook’u geliştirmek için boykota değil işbirliğine ihtiyacımız var” dedi.

“Ön cephede olmalıyız”

Günümüzde insanların; markalardan hesap verebilir, şeffaf ve toplumun sorunlarını çözmeye yardımcı olmak için merkeze adım atmasını beklediğinin farkında olduğunun altını çizen Santos Unilever’in dünya üzerinde olumlu bir etkisi olabileceğine inanıyor ve “Mücadelede ön cephede olmalıyız” diyor.

Kaynak: The Drum

#StopHateforProfit Unilever
1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
3 Türkiye'nin en sevilen temizlik markaları...
Türkiye’nin en sevilen temizlik markaları…
4 Spotify’dan Türk müziğinin efsanelerine saygı duruşu: ICON Türkiye yayında!
Spotify’dan Türk müziğinin efsanelerine saygı duruşu: ICON Türkiye yayında!
5 Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Güncel Haberler
Müşteri deneyiminin “en”leri The TECHX Awards’da ödüllerine kavuşuyor!
Müşteri deneyiminin “en”leri The TECHX Awards’da ödüllerine kavuşuyor!
YouTube’un en çok izlenen “çocuk kanalları”
YouTube’un en çok izlenen “çocuk kanalları”
Beymen Tersane-Galleries of Luxury kapılarını açtı!
Beymen Tersane-Galleries of Luxury kapılarını açtı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Haftanın marka-ajans iş birlikleri (3-9 Ekim)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (3-9 Ekim)
Sena Tufan
9 Ekim 2025
PR ölür mü? Issız acun kalır mu?
Haberler
PR ölür mü? Issız acun kalır mu?
Marketing Türkiye
2 hafta önce
Tutuklu gazeteci Fatih Altaylı, yorumlarına ara verdi: "Bize biraz müsaade"
Haberler
Tutuklu gazeteci Fatih Altaylı, yorumlarına ara verdi: “Bize biraz müsaade”
Sena Tufan
6 Ekim 2025
Bursa kestane şekeri ve İpsala pirinci AB’den coğrafi işaret aldı
Haberler
Bursa kestane şekeri ve İpsala pirinci AB’den coğrafi işaret aldı
Nafizcan Önder
3 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.