“Ücretsiz Kargo”nun dayanılmaz cazibesi!
Türkiye çapında tüketicilerin sanal alışveriş eğilimlerini mercek altına alan uluslararası araştırma şirketi 4Service’in anketi ilginç bulgular ortaya çıkardı. Araştırma sonuçlarına göre; İnternet’ten alışveriş yapan tüketicilerin yarıya yakını (yüzde 42,6’sı) artık İnternet’ten ikinci el ürün de alıyor. Tüketicilerin yüzde 69,5’i, “ücretsiz kargo” kampanyası ile karşılaşmaları durumunda “kararsız oldukları ürünü bile hemen satın alıyor”. En çok tercih edilen ödeme yöntemi ise yüzde 36,4 ile “kapıda kredi kartı ile ödeme”.
Uluslararası araştırma şirketi 4Service’in Türkiye çapında tamamı İnternet’ten alışveriş yapan 368 tüketiciyle gerçekleştirdiği ankete göre, İnternet alışverişlerinin yoğunlaştığı ürün grupları şöyle sıralanıyor:
İnternet’ten en çok alınan ürünler:
– Hazır yemek (Pide, pizza, hamburger vb.): Yüzde 99
– Kitap, film, müzik, oyun: Yüzde 92
– Çiçek ve hediyelik eşya: Yüzde 81
– Kişisel bakım ve makyaj ürünleri (Şampuan, sabun, jilet vs.): Yüzde 77
– Giysi, ayakkabı: Yüzde 64
– Evcil hayvan ürünleri: Yüzde 50
– Mobilya ve ev aksesuarlar: Yüzde 48
İnternet’ten daha az alınan ürünler:
– Beyaz eşya ve ev aletleri: Yüzde 27
– Bilgisayar ve elektronik: Yüzde 21
– Mutfak malzemeleri (Meyve, sebze, şarküteri gibi): Yüzde 20
İnternet alışverişinde en çok önem verilen unsurlar:
– Güvenlik: Yüzde 100
– Kolay iade: Yüzde 94
– Kampanya ve fırsatlar: Yüzde 88
– Ucuz alışveriş: Yüzde 82
– Ücretsiz kargo: Yüzde 80
– Teslimat süresi: Yüzde 72
– Evden çıkmadan alışveriş yapma imkanı: Yüzde 64
– Müşteri yorumları: Yüzde 57
– Müşteri puanları: Yüzde 52
İnternet alışverişinde daha az önem verilen unsurlar:
– Marka: Yüzde 47
– Kolay karşılaştırma imkanı: Yüzde 42
– Çağrı / destek merkezi: Yüzde 39
Güvenlik algısı tanınmışlıktan geliyor
İnternet alışverişinde tüm tüketicilerin en çok önem verdiği ortak konunun güvenlik olması üzerine, tüketicilere “bir alışveriş sitesinin güvenilir olup olmadığına nelere göre karar verdikleri” soruldu. Buna göre, sitenin tanınmış olması yüzde 30 ile başı çekerken, arkadaş tavsiyesi yüzde 20, SSL sertifikası yüzde 17 ile öne çıktı. Sitenin kapıda ödeme seçeneği sunup sunmaması da bir güvenlik kıstası olarak değerlendirildi ve tüketicilerin yüzde 15’i bu konuyu güvenilir olarak değerlendirdi. İnternet’ten alışveriş yapanların yüzde 66’sı diğer müşterilerin e-ticaret sitelerinde satılan ürünler hakkında yaptığı yorumlara ya da verdiği puanlara önem verdiğini kaydediyor.
Yerli e-ticaret siteleri tercih ediliyor
Ankete göre, tüketicilerin yüzde 9’u yerli siteleri, yüzde 5’i ise yurtdışı siteleri daha güvenli buluyor. Yerli sitelerden alışveriş yapmayı daha cazip bulanların oranı yüzde 54 olarak tespit edilirken, yabancı siteleri cazip bulanların oranı yüzde 18 ile sınırlı kalıyor. Öte yandan her ikisini birden cazip bulanların oranı ise yüzde 27.
Tüketiciler ücretsiz kargo fırsatına büyük önem veriyor. Ankete göre ücretsiz kargo kampanyaları karşısında “kararsız oldukları ürünü bile hemen alanlar”ın oranı yüzde 69. Ödeme yöntemleri arasında yüzde 36 ile kapıda kredi kartı ile ödeme, yüzde 31 ile kapıda nakit ödeme başı çekiyor. Kredi kartını kullanarak ödeme yapanların oranı yüzde 21, havale/eft ile ödeme yapanların oranı yüzde 12 iken, sanal kartını kullananlar ise sadece yüzde 2’lik bir kesim.
İkinci el ürün alışverişine ilgi artıyor
İnternet’ten alışverişin yükselen trendlerinden biri de ikinci el eşya alışverişi olarak tespit edildi. Ankete göre, İnternet’ten ikinci ürün alanların oranı yüzde 42. Bu tüketicilerin yüzde 47’si İnternet’ten aldığı ikinci el ürünlerin beklentini karşıladığını söylüyor. İnternet’ten ikinci el ürün almayı tercih etmeyenlerin nedenleri ise yüzde 14 oranında bu durumdan haberleri olmaması, yüzde 86 oranında ikinci el ürün kullanmamaları olarak saptandı.