15 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
"Ücretsiz Kargo"nun dayanılmaz cazibesi!
Haberler

“Ücretsiz Kargo”nun dayanılmaz cazibesi!

Marketing Türkiye
21 Ocak 2020
2 dk okuma

Türkiye çapında tüketicilerin sanal alışveriş eğilimlerini mercek altına alan uluslararası araştırma şirketi 4Service’in anketi ilginç bulgular ortaya çıkardı. Araştırma sonuçlarına göre; İnternet’ten alışveriş yapan tüketicilerin yarıya yakını (yüzde 42,6’sı) artık İnternet’ten ikinci el ürün de alıyor. Tüketicilerin yüzde 69,5’i, “ücretsiz kargo” kampanyası ile karşılaşmaları durumunda “kararsız oldukları ürünü bile hemen satın alıyor”. En çok tercih edilen ödeme yöntemi ise yüzde 36,4 ile “kapıda kredi kartı ile ödeme”.

Uluslararası araştırma şirketi 4Service’in Türkiye çapında tamamı İnternet’ten alışveriş yapan 368 tüketiciyle gerçekleştirdiği ankete göre,  İnternet alışverişlerinin yoğunlaştığı ürün grupları şöyle sıralanıyor:

İnternet’ten en çok alınan ürünler:
–
Hazır yemek (Pide, pizza, hamburger vb.): Yüzde 99
– Kitap, film, müzik, oyun: Yüzde 92
– Çiçek ve hediyelik eşya: Yüzde 81
– Kişisel bakım ve makyaj ürünleri (Şampuan, sabun, jilet vs.): Yüzde 77
– Giysi, ayakkabı: Yüzde 64
– Evcil hayvan ürünleri: Yüzde 50
– Mobilya ve ev aksesuarlar: Yüzde 48

İnternet’ten daha az alınan ürünler:
–
Beyaz eşya ve ev aletleri: Yüzde 27
–
Bilgisayar ve elektronik: Yüzde 21
–
Mutfak malzemeleri (Meyve, sebze, şarküteri gibi): Yüzde 20

İnternet alışverişinde en çok önem verilen unsurlar:
– Güvenlik: Yüzde 100
– Kolay iade: Yüzde 94
– Kampanya ve fırsatlar: Yüzde 88
– Ucuz alışveriş: Yüzde 82
– Ücretsiz kargo: Yüzde 80
– Teslimat süresi: Yüzde 72
– Evden çıkmadan alışveriş yapma imkanı: Yüzde 64
– Müşteri yorumları: Yüzde 57
– Müşteri puanları: Yüzde 52

İnternet alışverişinde daha az önem verilen unsurlar:
–
Marka: Yüzde 47
–
Kolay karşılaştırma imkanı: Yüzde 42
–
Çağrı / destek merkezi: Yüzde 39

Güvenlik algısı tanınmışlıktan geliyor
İnternet alışverişinde tüm tüketicilerin en çok önem verdiği ortak konunun güvenlik olması üzerine, tüketicilere “bir alışveriş sitesinin güvenilir olup olmadığına nelere göre karar verdikleri” soruldu. Buna göre, sitenin tanınmış olması yüzde 30 ile başı çekerken, arkadaş tavsiyesi yüzde 20, SSL sertifikası yüzde 17 ile öne çıktı. Sitenin kapıda ödeme seçeneği sunup sunmaması da bir güvenlik kıstası olarak değerlendirildi ve tüketicilerin yüzde 15’i bu konuyu güvenilir olarak değerlendirdi. İnternet’ten alışveriş yapanların yüzde 66’sı diğer müşterilerin e-ticaret sitelerinde satılan ürünler hakkında yaptığı yorumlara ya da verdiği puanlara önem verdiğini kaydediyor.

Yerli e-ticaret siteleri tercih ediliyor

Ankete göre, tüketicilerin yüzde 9’u yerli siteleri, yüzde 5’i ise yurtdışı siteleri daha güvenli buluyor. Yerli sitelerden alışveriş yapmayı daha cazip bulanların oranı yüzde 54 olarak tespit edilirken, yabancı siteleri cazip bulanların oranı yüzde 18 ile sınırlı kalıyor. Öte yandan her ikisini birden cazip bulanların oranı ise yüzde 27.

Tüketiciler ücretsiz kargo fırsatına büyük önem veriyor. Ankete göre ücretsiz kargo kampanyaları karşısında “kararsız oldukları ürünü bile hemen alanlar”ın oranı yüzde 69. Ödeme yöntemleri arasında yüzde 36 ile kapıda kredi kartı ile ödeme, yüzde 31 ile kapıda nakit ödeme başı çekiyor. Kredi kartını kullanarak ödeme yapanların oranı yüzde 21, havale/eft ile ödeme yapanların oranı yüzde 12 iken, sanal kartını kullananlar ise sadece yüzde 2’lik bir kesim.

İkinci el ürün alışverişine ilgi artıyor

İnternet’ten alışverişin yükselen trendlerinden biri de ikinci el eşya alışverişi olarak tespit edildi. Ankete göre, İnternet’ten ikinci ürün alanların oranı yüzde 42. Bu tüketicilerin yüzde 47’si İnternet’ten aldığı ikinci el ürünlerin beklentini karşıladığını söylüyor.  İnternet’ten ikinci el ürün almayı tercih etmeyenlerin nedenleri ise yüzde 14 oranında bu durumdan haberleri olmaması, yüzde 86 oranında ikinci el ürün kullanmamaları olarak saptandı.

1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
3 Z kuşağı için "uzaktan çalışmak" yüksek maaştan daha değerli
Z kuşağı için “uzaktan çalışmak” yüksek maaştan daha değerli
4 Mama pazarı hızla büyüyor: Kedi sahipleri daha sık, köpek sahipleri daha çok alıyor!
Mama pazarı hızla büyüyor: Kedi sahipleri daha sık, köpek sahipleri daha çok alıyor!
5 Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
Güncel Haberler
Gelişmeleri kaçırmanın dayanılmaz hafifliği: JOMO
Gelişmeleri kaçırmanın dayanılmaz hafifliği: JOMO
TVekstra, "Best Advertising Innovation Using HbbTV" ödülünü kazandı
TVekstra, “Best Advertising Innovation Using HbbTV” ödülünü kazandı
İş dünyasında haftanın atamaları (8-14 Kasım)
İş dünyasında haftanın atamaları (8-14 Kasım)
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Avustralya’da 18 güneş kremine satış yasağı: SPF krizi güven sorununu tetikledi
Haberler
Avustralya’da 18 güneş kremine satış yasağı: SPF krizi güven sorununu tetikledi
İrem Alimoğlu
2 Ekim 2025
Netflix’ten "The Thursday Murder Club"a "el emeği, göz nuru" bir tanıtım...
Haberler
Netflix’ten “The Thursday Murder Club”a “el emeği, göz nuru” bir tanıtım…
Sena Tufan
8 Eylül 2025
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
Haberler
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
Advertorial
3 hafta önce
Kral Şakir geri döndü: “Dünyalar Karıştı” sinemalarda!
Haberler
Kral Şakir geri döndü: “Dünyalar Karıştı” sinemalarda!
Nafizcan Önder
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.