Twitter’ı En Etkili Kullanmanın 7 Stratejisi

Twitter’ın markaların hedef kitlelerini ulaşmalarına yardımcı olan “Conversation Book-İletişim Kitabı” şirketlere Twitter’ı en etkili şekilde nasıl kullanabilecekleri konusunda bir rehber hazırlamış.  Son dönemde analiz edilen yüzlerce kampanya arasından 7 stratejiyi kilit nokta olarak belirlemiş. 

Markalar için 7 strateji:

1) Dinleyerek liderlik edin

Sohbete öncülük eden markalar; müşterilerini dinleyen ve geri dönüşlerini önemseyen markalar. Müşteriler, markalarının güvenilir, iletişim kurulabilir olmasını ve kriz sırasında iletişimi desteklemesini istiyor.

2) Amaç ile liderlik etmek

Tüketiciler markalarının amaca yönelik bir sürecin sahibi olmasını istiyor. Bu olsa da olur olmasa da denmeyecek bir aşamada, seçenek değil zorunluluk. Twitter kullanıcıları, markalarının dünya üzerindeki olumsuz etkilerini azaltmak için nasıl harekete geçtiklerini görmek istiyor.

Twitter’da, markaların amaçlarını netleştirmelerine yardımcı olan üç anahtarlı bir yapı var: Amaç, İnsanlar ve Taahhüt. Türkiye’den de Getir bu üç anahtarlı yapıya örnek verilmiş.

 

 

3) Örnek olmak

Açıklık ve şeffaflık bu günlerde son derece önemli. İnsanlar belirsizlik zamanlarında en çok ilgilendikleri konularda şeffaflığın yanı sıra cevaplarla öneriler de arıyorlar. İletişim liderleri zorlu iş ortamında bile daha fazlasını vermenin yollarını bulmalı. Peki nasıl örnek olabilirsiniz:

  • Yapılması gerekenler: Belirsizlikle başa çıkmaları ve sakin olmaları için izleyenlerinize yardımcı olun. Faydalı bilgiler sağlayın. Müşterilerin gündemindeki sorunları ele alan bütün girişimlerinizi açıklayın.
  • Yapılmaması gerekenler: Tutamayacağınız sözler vermeyin, talihsizliği bir pazarlama fırsatı olarak görmeyin, hüsrana uğramış müşterilerle etkileşimi göz ardı etmeyin.

 

 

4) Yeni bir şeyle liderlik etmek

Kriz sırasında birçok lansman ertelendi, geriye çekildi ya da geçici olarak durduruldu. Böyle zamanlarda planlanandan geriye çekmeye eğilimli olunduğunu biliyoruz. Olan bitene rağmen pazar payını korumak özellikle önemlidir. Kriz sırasında yeni markaları tanıtmak, mesajlar vermek ve yeni ürünleri başarılı bir şekilde piyasaya sürmek hala mümkün. Örnek mi? Buyurun BiTaksi.

 

 

5) Bağlantı kurarak liderlik etmek

Sosyal mesafe gereğince gerçek dünyada birbirimizden ayrı, sanal dünyada bir aradayız. Twitter, bu süreçte önemli bir rol üstleniyor. Hatasız yapılması en zor olanlardan biri olan canlı yayınlarda katılımcıların sanal etkinliklerle daha olumlu bir ilişki içinde oldukları gözlemleniyor.

6) Çeviklikle liderlik etmek

İçerik stratejinizi geliştirmek gerçekten çok önemli. Bunu yapmanın kolay yolu, sahip olduklarınızı dönüştürmektir. İçeriğinizi yaratıcı hale getirin ve farklı biçimlerde uyarlamanın yollarını düşünün.

 

 

7) Pozitif liderlik yapın

İnsanlar gerçekten olumlu sohbetleri artıracak markalar arıyor. Platformdaki insanların üçte ikisinden fazlası; pozitif hikayeler, negatif bulutların arasındaki parlak alanlar ve dünyada olup biten şeyleri arıyor. Pozitif hikayeler paylaşmak hiç bu kadar önemli olmamıştı. Bir örnek mi verelim; Çiçeksepeti.

İLGİLİ HABERLER