Twitter satın al düğmesi’ne bastı
Twitter uzun bir süredir planladığı platform üzerinden ürün satışını Shopify ile işbirliği yaparak satın al düğmesiyle gerçekleştirmeye hazırlanıyor. Twitter üzerinden satın alma yapmaya imkan sağlayacak olan özellik, şu an için sadece ABD’de küçük bir kullanıcı kitlesine ve Twitter’ın partnerlerinin kullanımına açılmış durumda.
Kendi el işi ürününü kendi sitesinden satan küçük ölçekli girişimcilerin attıkları tweetler ile satış yapmalarını sağlayacak olan “satın al” düğmeleri Twitter’ın reklam hizmetine ek olarak bir gelir modeli şeklinde oluşturulacak.
Geçtiğimiz hafta reklam platformunun kapsama alanını genişleterek toplam 33 ülkeden 200 ülke ile bölgeye çıkaracağını duyuran Twitter’da şuan 100 bin aktif reklamveren bulunuyor. Twitter’ın reklamverenler için değerinin ne olduğunu ise Robert W. Baird’den Colin Sebastian şöyle özetliyor: “Sıradan bir kullanıcı Twitter’la her gün 20 kez etkileşim kuruyor ve bu da Twitter’ı web’de en yoğun kullanılan etkileşimli uygulamalardan biri yapıyor. Twitter’ın aylık 308 milyon ve günlük 100 milyondan fazla aktif kullanıcısı var.”
Twitter’ın ürün satışı üzerinden oturtmayı planladığı gelir modelinin e-ticaret sitelerine yüzde 2 daha fazla gelir elde ettirmesi hedefleniyor.