Twitch yayınları, abur cubur tüketme isteğini artırıyor
Reklamların hedef kitlenin kalbine giderken yürüdüğü yol, dönemin şartlarına göre şekil alıyor. Günümüzde satış artırmak için rotasını sosyal medyaya çeviren reklamların, var olduğundan beri değişmeyen tarafı ise tüketicinin alışkanlıkları üzerinde etki etmesi. Penn State ve Dartmouth Üniversitesi’nden akademisyenlerin yaptığı araştırma ise, Twitch’te video oyunlarıyla ilgili yayınların arasına serpiştirilen reklamların, abur cubur yiyecek tüketme alışkanlığın artırdığını orta koyuyor.
Canlı yayın platformu Twitch’te seyahat, spor, yemek ve müzik gibi pek çok konu başlığı olsa da, kullanıcıların çoğu video oyunlarıyla ilgili içeriklere yöneliyor. Platformun izleyici kitlesi, 2021’in ilk üç ayında 2020’nin aynı dönemine göre yüzde 97’lik bir artışa ulaştı. Artan popülaritesiyle Twitch, genç kitleyi hedefleyen reklam içeriğinden para kazanabiliyor ve bu reklamların bazıları ise besin değeri çok az olan veya hiç olamayan yiyeceklerin satışını artırıyor.
Platformda geçirilen sürenin artması etkiliyor
Avrupa ülkelerinden yüzde 18-24 yaş arası 568 Twitch kullanıcısıyla yapılan araştırmaya göre, izleyiciler, Twitch’te reklamını gördükleri bir yiyecek markasını, reklamı görmeyenlere göre daha çok istediğini, hatırladığını ve satın alıyor. Katılımcıların yüzde 81’i, platformda geçirdiği 2 ile 4 saatlik sürenin ardına aklına abur cubur yiyecek markalarının düştüğünü söylüyor. Yüzde 15’i, reklamını gördükleri ürünü aniden satın alma isteği duyduklarını söylerken, yüzde 8’i reklamı yapılan ürünü aldıklarını daha sonra alıyor. Buna göre günde birkaç saatini Twitch’te geçiren ve gençlerin, sağlıksız yiyecek reklamlarından etkilenme eğiliminde olduğunu gösteriyor.
Kaynak: Study Finds
Dünyanın en çok nefret ettiği sosyal medya uygulamaları belli oldu!
Sosyal medyayla aramızdaki ilişki aşk ve nefret ekseninde gidip geliyor… Zaman zaman kullanmaktan mutluluk duyduğumuz uygulamalara an geliyor “Keşke hiç icat edilmemiş olsaydın” diyerek serzenişte bulunuyoruz… Kimi zaman kullanışsız ara yüz hayal kırıklığına uğratıyor kimi zaman ise çok fazla reklama maruz kalmak bunaltıyor… Buradan yola çıkan Electronics Hub uzmanları, sosyal medya uygulamalarına karşı duyguları değerlendirmek için Twitter verilerini analiz etti ve dünyanın en nefret edilen uygulamalarını ortaya çıkardı…