9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türklerin yüzde 61’i uzun banka kuyruklarından şikayetçi
Haberler

Türklerin yüzde 61’i uzun banka kuyruklarından şikayetçi

Marketing Türkiye
31 Ekim 2016
2 dk okuma

Uluslararası araştırma şirketi 4Service, kullanıcıların banka seçerken nelere dikkat ettiğini ve memnuniyetsizliklerini konu alan bir araştırma gerçekleştirdi. Türkiye, Romanya, Bulgaristan ve Polonya’da gerçekleşen araştırma sonuçlarına göre, Türkiye ve Bulgaristan’da insanların yüzde 70’i banka seçiminde, müşteriye hızlı hizmet verilmesini ön planda tutuyor. Romanya’daysa yüzde 89’luk bir kesim, bankaları önceki olumlu ya da olumsuz deneyimlerine göre seçiyor.

Türkler yaygın bankamatik ağı olan bankaları tercih ediyor

Araştırma sonuçlarına göre; Türk müşterilerinin seçimini belirleyen en önemli özellik, yüzde 60 puanla finansal kurumların yaygın bankamatik ağına sahip olması geliyor. Banka şubelerinin konumunun uygun olmasıysa yüzde 52’lik puanla ikinci sırada yer alıyor.   Romanyalı katılımcılar ise yüzde 89’luk yüksek bir puanla bankaları daha önceki deneyimlere göre seçtiklerini belirtiyorlar. Türkiye’deyse bu oran oldukça düşük… Türk müşterilerin yalnızca yüzde 14’ü geçmiş deneyimlerine göre tercih yaptıklarını belirtiyor. Polonyalı katılımcıların yüzde 61’i, Bulgaristanlı katılımcılarınsa yüzde 73’ü finansal kurum seçiminizi en çok ne etkiler sorusuna uygun fiyat yanıtı veriyor.

Türkler bireysel, Bulgaristanlılar hızlı hizmet istiyor

Dört ülkeyi temsil eden katılımcıların banka görevlilerinden beklentileri farklılık gösteriyor… Türkiyeli müşterilerin yüzde 76’sı banka görevlilerinin hizmetlerinin müşteriye yönelik olmasına dikkat ederken,  Romanyalıların yüzde 84’ü banka görevlilerinin alanlarında uzman olmasına önem veriyor. Polonyalıların yüzde 71’i banka görevlilerin yaptığı tanıtımının önemini ilk sıraya taşırken, Bulgaristanlıların yüzde 73’ü sunulan hizmetin hızlı olmasına dikkat ediyor.

Katılımcıların çoğu uzun sıralardan ve yavaş hizmetten şikayetçi

Araştırmanın bir diğer önemli konu başlığını müşterilerin finansal kurum hizmeti alırken yaşadığı sorunlar oluşturuyor. Araştırmaya göre; Türklerin yüzde 61’i uzun sıraların ve yavaş hizmet verilmesinin büyük bir sorun olduğunu söylüyor. Polonyalıların yüzde 61’i ve Romanyalıların yüzde 97’si Türklerle aynı fikirde… Ayrıca, Romanyalılar bankaların uyguladığı bürokratik işlemlerden oldukça şikayetçi… Araştırma sonuçlarına göre, Bulgaristanlı katılımcıların yüzde 71’i bankaların gereksiz ek hizmet sunduğunu belirtiyor.

Araştırmanın raporunda ayrıca çağrı merkezinde yapılan aramalar sonucunda ortaya çıkan problemlere de değiniliyor. Sorunlar; şubelerin iş saatlerinin çok erken ya da çok geç olması, sıra dışı durumlarda hizmet verilmemesi, hizmet verilme şartlarının değiştirilmesi olarak belirtiliyor.

inf

4Service Group, Türkiye, Bulgaristan, Polonya ve Romanya’nın dahil olduğu dört ülke genelinde bir araştırma gerçekleştirildi. Farklı kültür ve medeniyetlerin finansal kurum seçiminde nelere dikkat ettiğini ortaya koyan ve Mayıs 2016’da gerçekleştirilen bu araştırmaya dört ülkeden toplam 800 müşteri katıldı.

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
5 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Global pazarlama sektörüne yön veren dijital tüketici trendleri!
Haberler
Global pazarlama sektörüne yön veren dijital tüketici trendleri!
Marketing Türkiye
2 hafta önce
Brandverse Awards Jürisiyle Tanışın!
Haberler
Brandverse Awards Jürisiyle Tanışın!
Nafizcan Önder
7 Mart 2025
Siber Güvenlik Kanunu Teklifi, TBMM Genel Kurulu’nda kabul edildi
Haberler
Siber Güvenlik Kanunu Teklifi, TBMM Genel Kurulu’nda kabul edildi
İrem Alimoğlu
13 Mart 2025
Samsung CEO’su Han Jong-Hee hayatını kaybetti
Haberler
Samsung CEO’su Han Jong-Hee hayatını kaybetti
Sena Tufan
26 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.