18 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türkiye'nin temizlik markaları
Haberler

Türkiye’nin temizlik markaları

Gizem Yıldız
17 Eylül 2023
2 dk okuma

Temizlik vazgeçilmez bir ihtiyaç olmasına karşın bu alanda eşitlik söz konusu değil. Zira Marketing Türkiye adına YouGov’un gerçekleştirdiği “Türkiye’nin Temizlik Markaları” araştırmasına göre temizlikle ilgili sorumluluklar eşit bir biçimde paylaşılmıyor. Tahmin edeceğiniz üzere bu sorumluluğu en çok kadınlar üstleniyor ve sorumluluğu eşit paylaşanların oranı yüzde 10 ile sınırlı kalıyor. Temizlik ve hijyen arasındaki fark pandemi dönemindeki kadar keskin olmamakla birlikte temiz bir yaşam alanına sahip olma arzusu fiyatı bile gölgede bırakıyor. En vazgeçilmez temizlik ürünü fiyat artışlarıyla gündemden düşmeyen tuvalet kağıdı olurken en vazgeçilmez temizlik aracı ise çamaşır makinesi oluyor. Peki, Türkiye’nin temizlik markaları hangileri? Tüketicinin kirle mücadelesindeki en büyük destekçileri kimler? Tüketicinin temizlik alışkanlıkları nasıl evrildi? İşte yanıtlar…

Bulaşıklar Arçelik’e emanet

Tüketicilerin favori bulaşık makinesi markaları Arçelik (yüzde 27) ve Bosch (yüzde 25) olarak kaydediliyor. Samsung ise iki markayı takip ederek bulaşık makinesi kategorisinde katılımcıların yüzde 10’unun favori markası oluyor.

“Favoriler belli, peki evde kullanılan markalar hangileri?” diye sorduğumuzda Arçelik (yüzde 28) ve Bosch’un (yüzde 20) arasındaki makas açılıyor. Onları Vestel (yüzde 11), Beko (yüzde 10) ve Samsung (yüzde 6) takip ediyor.

Çamaşır makinesinde rekabet çetin

Favori çamaşır makinesi markasına geldiğimizde yine zirveyi bir adımla Arçelik’e (yüzde 26) kaptırıyor Bosch (yüzde 25). İkilinin en yakın takipçisi ise yine Samsung (yüzde 13) oluyor.

Evlerde en çok kullanılan çamaşır makinelerine bakıldığında ilk üç markanın oldukça tutarlı olduğu verilere yansıyor.

Uzun zamandır elektrikli süpürge pazarının “arzu nesnesi” olan Dyson (yüzde 24) bu araştırmada da zirveyi kimseye bırakmıyor. Philips (yüzde 17), Fakir (yüzde 12), Arçelik (yüzde 8) ve Bosch (yüzde 5) da ilk beşte yerini alıyor.

Ariel’le yıkanan çamaşırlar tertemiz

En hijyenik çamaşır deterjanı markası sorulduğunda açık ara farkla lider Ariel (yüzde 27) oluyor. İkinci tercih Omo (yüzde 17) olurken hemen ardından ise henüz 2020’de çamaşır deterjanı pazarına adım atan ve kısa zamanda tüketicinin beğenisini kazanan Yumoş (yüzde 9) geliyor.

Domestos pazar lideri

Çamaşır suyu kategorisindeki liderliğini yıllar içerisinde pekiştirmiş olan Domestos açık ara en hijyenik algılanan çamaşır suyu markası (yüzde 70) oluyor. ACE (yüzde 12) ve Bingo (yüzde 6) da hijyen algısı yüksek markalar arasında yerini alıyor.

Tarafını seç: Fairy mi Finish mi?

Kuşkusuz bulaşık makinesi deterjanı rekabetin en üst seviyede olduğu kategorilerden biri. Bu alanda yılların “Finish”i ile pazarın ezber bozan oyuncusu “Fairy”nin kıyasıya rekabeti çetin bir pazar yaratıyor. Araştırma rekabetin Türkiye pazarındaki boyutuna da ışık tutuyor. Çalışmaya göre Fairy ve Finish (yüzde 37) eşit oranlarla zirveyi, Pril ve Calgon (yüzde 9) ise ikinciliği paylaşıyor.

Yüzeylerde Cif ışıltısı var?

Yüzey temizleyicilerinde Cif (yüzde 24) bir numara olurken nispeten daha yeni bir marka olan Asperox (yüzde 18) katılımcıların en hijyenik bulduğu ikinci marka olarak kayıtlara geçiyor.

Bulaşık süngerlerinde Fairy köpükleri

Bulaşıklar elde yıkandığında tercihler de netleşiyor… Zira her iki tüketiciden biri “Elde yıkamada en hijyenik bulduğum marka Fairy” (yüzde 51) diyor. Pril (yüzde 29) bir basamak geride, listenin ikinci sırasında yer buluyor kendine. Oranlar bu alanda Fairy’nin üstünlüğü kolay kolay kaptırmayacağını gösteriyor.

Araştırmanın Metodolojisi:

Türkiye’nin Temizlik Markaları araştırması 1 – 7 Ağustos 2023 tarihleri arasında CAWI yöntemiyle gerçekleştirildi. 602 kişiden oluşan araştırma örneklemi Türkiye temsili bir dağılımla cinsiyet, yaş ve sosyo-ekonomik statü gibi kotalara uygun olarak toplandı.

Temizlik rutinleri değişti, peki neden?

featured Temizlik markaları YouGov
1 Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
2 Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
3 Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri...
Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri…
4 TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
5 L’Oréal’in OnlyFans yıldızıyla iş birliği tartışma yarattı
L’Oréal’in OnlyFans yıldızıyla iş birliği tartışma yarattı
Güncel Haberler
Krispy Kreme’den "Seçmen Şapka" sürprizi: Tatlı bir ısırıkla Hogwarts evinizi bulun...
Krispy Kreme’den “Seçmen Şapka” sürprizi: Tatlı bir ısırıkla Hogwarts evinizi bulun…
Türkiye'nin sosyoekonomik haritası açıklandı! Sadece küçük bir kesim zirvede...
Türkiye’nin sosyoekonomik haritası açıklandı! Sadece küçük bir kesim zirvede…
Japonya'daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Japonya’daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İşverenlerin yüzde 74'ü üst düzey pozisyonları doldurmakta zorlanıyor!
Haberler
İşverenlerin yüzde 74’ü üst düzey pozisyonları doldurmakta zorlanıyor!
Sena Tufan
16 Temmuz 2025
WhatsApp'tan dolandırıcılığa darbe: Yaklaşık 7 milyon hesap silindi
Haberler
WhatsApp’tan dolandırıcılığa darbe: Yaklaşık 7 milyon hesap silindi
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
Yapay zeka ve sosyal medya, Türkiye’de online alışverişi yeniden şekillendiriyor
Haberler
Yapay zeka ve sosyal medya, Türkiye’de online alışverişi yeniden şekillendiriyor
İrem Alimoğlu
16 Haziran 2025
Hazır giyim ihracatta alarm veriyor: 5. sıraya geriledi
Haberler
Hazır giyim ihracatta alarm veriyor: 5. sıraya geriledi
İrem Alimoğlu
4 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.