7 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
reçel
Haberler

Türkiye’nin favori reçeli belli oldu

Seda Başpınar
4 Kasım 2022
2 dk okuma

İyisi mevsim meyvelerinden yapılan reçelin çeşitleri saymakla bitmiyor. Herkesin favorisi ise farklı… Areda Survey’in 1.100 kişiyle yaptığı araştırmaya göre ise Türkiye’de en çok vişne reçeli seviliyor. Ayrıca Türk halkının yüzde 89’u reçeli satın almak yerin kendisi yapmayı tercih ediyor ve yüzde 68,7’si kışın tüketiyor. Öne çıkan diğer bulgular ise şöyle…

Türkiye’nin favori reçeli belli oldu
  • En sevilen reçel çeşitleri listesinde vişneyi; çilek (yüzde 18,6), incir (yüzde 12), şeftali (yüzde 10,9), ayva (yüzde 8,2), böğürtlen yüzde (yüzde 4,7), gül (3,9) ve ahududu (yüzde 2,4) takip ediyor.
  • Reçeli en çok hangi mevsimde tüketiyorsunuz? Sorusuna verilen cevaplar arasında başı çeken kışın ardında sırasıyla sonbahar (yüzde 11,9), yaz (yüzde 11,6) ve ilkbahar (7,8) geliyor.
  • Araştırmaya göre reçel yüzde 95,7 oranında kahvaltıda tüketiliyor.
  • Yüzde 4,3 ile de tatlı ve pasta yapımında kullanılıyor.
  • Kahvaltıda reçelin eşlikçisi ise yüzde 75,4 ile ekmek üzeri tereyağı oluyor.
  • Yüzde 24,6 ile de ekmek üzeri peynir reçellere eşlik ediyor.
  • Yüzde 11’lik bir kesim reçeli kendisi yapmak yerine satın almayı tercih ediyor.

Araştırmanın metodolojisi
Araştırma 29 Ekim -2 Kasım tarihleri arasında bin 100 kişinin katılımıyla kantitatif araştırma yöntemlerinden CAWI tekniği ile “Areda Survey’in Profil Bazlı Dijital Paneli” kullanılarak gerçekleştirildi.

Tadelle severler ayağa kalktı!

Geride bıraktığımız akşam internet yayıncısı “Zadekun” Twitch üzerinden yaptığı yayında takipçileriyle birlikte “Karma abur cuburlar listesi”ni oluşturdu. Twitter üzerinden yayınladığı atıştırmalıklar listesiyle deyim yerindeyse Tadelle severleri ayağa kaldırdı. Pek çok farklı markadan atıştırmalık lezzetlere yer verilen listede ürünler; “Efsane”, “Yeme de Yanında Yat”, “Çok İyi”, “Güzel”, “Ortalama”, “Kötü”, “Berbat”, “Manasız”, “Çöp Yerim Daha İyi” ve “Hiç Denemedim/Hatırlamıyorum” başlıkları altında sıralanıyor. İçerik elbette bir yanıyla mizahi amaçlı ve tabii ki öznel bir değerlendirme sunuyor. Ancak buna rağmen Tadelle severler konuya ilişkin öyle çok tweet attı ki, gün sonunda yıllara meydan okuyan efsane lezzet Twitter’da trend topic olmayı başardı…
featured
1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
4 The TECH Summit oturumlarını mobil app'ten seçin!
The TECH Summit oturumlarını mobil app’ten seçin!
5 Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Güncel Haberler
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards'da ödüllendirildi
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards’da ödüllendirildi
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit'te geleceğin iş modelleri konuşuldu
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit’te geleceğin iş modelleri konuşuldu
The TECH Summit'in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
The TECH Summit’in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye’nin dijital egemenliğini güçlendiren ikili: SabancıDx ve Bulutistan
Haberler
Türkiye’nin dijital egemenliğini güçlendiren ikili: SabancıDx ve Bulutistan
Marketing Türkiye
22 Ekim 2025
Sosyal medya rekabetinin şampiyon markaları!
Haberler
Sosyal medya rekabetinin şampiyon markaları!
Nafizcan Önder
6 Ekim 2025
"Clean Girl" trendi, kozmetik sektörünü nasıl dönüştürdü?
Haberler
“Clean Girl” trendi, kozmetik sektörünü nasıl dönüştürdü?
İrem Alimoğlu
25 Ekim 2025
DDB Network için yolun sonu: Omnicom yeni dönemde TBWA, McCann ve BBDO ile devam edecek
Haberler
DDB Network için yolun sonu: Omnicom yeni dönemde TBWA, McCann ve BBDO ile devam edecek
Nafizcan Önder
21 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.