Türkiye’nin en değerli 100 markası belli oldu! Listede 9 yeni marka var…
Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance, 2022 yılına ilişkin “Türkiye’nin En Değerli Markaları-Turkey 100” çalışmasını tamamladı. Araştırma verilerine göre, en değerli 100 markanın değeri yüzde 25 azalarak 16 milyar dolara düştü. “Türkiye’nin en değerli markaları” listesinin zirvesinde 1 milyar 604 milyon dolarlık marka değeriyle THY yer alırken onu Arçelik ve Ford Otosan izliyor. Gelin birlikte araştırmanın değerli çıktılarına daha yakından bakalım…
Araştırmaya göre, Türk Hava Yolları (THY), 1 milyar 604 milyon dolarlık marka değeriyle bu yıl da “Türkiye’nin en değerli markası” oldu. THY, 2019, 2020 ve 2021 yıllarında ilk sırada yer almıştı. THY’yi 1 milyar 452 milyon dolarla Arçelik izledi.
Üçüncülüğü 819 milyon dolarlık marka değeriyle geçen yıla oranla yedi sıra yükselen Ford Otosan aldı. Vestel de geçen yıla göre yedi sıra yükselerek 720 milyon dolarlık değeriyle 4. sırayı elde etti. Turkcell 705 milyon dolarla 5’inci sıradaki yerini korurken geçen yılki listede yer almayan LC Waikiki ise 668 milyon dolarlık değeriyle 6’ncı sıraya yükseldi.
Marka değeri 532 milyon dolar olarak belirlenen Garanti BBVA 7’nci, 524 milyon dolarla BİM 8’inci, 507 milyon dolarla İş Bankası 9’uncu, 500 milyon dolarla Türk Telekom 10’uncu sıraya yerleşti.
İlk yüzde dokuz yeni marka!
Listeye bu yıl muhtelif iş kollarından 9 yeni marka dahil oldu. Bu markalar LC Waikiki, Petrol Ofisi, İGA, Yayla, Kervan, Türkiye Sigorta, Sabiha Gökçen, Aktif Bank, Ege Seramik olarak sıralandı.
İlk 100’de yer alan markaların değerlerinde en yüksek artış yüzde 67,2 ile Medikal Park, yüzde 48,1 ile Odeabank‘ta gerçekleşti.
Söz konusu dönemde marka değerinde en yüksek düşüş ise yüzde 69,5 ile Do&Co‘da oldu. Bu markayı yüzde 67,2 ile Tat, yüzde 65,8 ile Anadolu Isuzu izledi.
Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, rapora ilişkin yaptığı değerlendirmede 2021 yılının salgın ve küresel ekonomik daralmanın da etkisiyle markalar için iyi bir yıl olmadığını, en değerli 100 markanın toplam değerinin bir önceki yıla kıyasla yüzde 257’lik düşüşle 21,4 milyar dolardan 16 milyar dolara düştüğünü söyledi. Ayrıca İlgüner, uzun bir aradan sonra ilk kez ilk 5 marka arasında bankaların yer almadığına dikkati çekti.