4 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türkiye’nin en dijital markaları hangileri?
Haberler

Türkiye’nin en dijital markaları hangileri?

Nafizcan Önder
3 Ekim 2021
4 dk okuma

İş dünyası pandemiyle birlikte zorlu bir dijitalleşme sınavından geçti. Geleceği öngörüp yıllar önce yatırımlarını yapanlar süreci en az hasarla atlatırken rakiplerini de geride bıraktı. Marketing Türkiye için Sia Insight’ın gerçekleştirdiği “Türkiye’nin Dijital Markaları” araştırması bu alanda mesafe kat eden markaları işaret ederken sektör bazlı alanına liderlik eden markaları ortaya koyuyor. Gelin tüketicinin notlarıyla belirlenen “Türkiye’nin dijital markaları” karnesini birlikte inceleyelim…

En başarılı markalar: Turkcell ve Trendyol!

Türkiye’nin en dijital markaları hangileri?

Amazon ve Apple küresel liderliği paylaşıyor!

Türkiye’nin en dijital markaları hangileri?

Katılımcılara küresel olarak en başarılı buldukları dijital markalar sorulduğunda ise zirvede iki markanın diğerlerinden keskin bir farkla ayrıldığı gözlemleniyor. Apple ve Amazon yüzde 18’le birinciliği paylaşıyor.

Bankacılıkta liderin yeri sağlamda

Türkiye’nin en dijital markaları hangileri?

Katılımcılara dijitalleşmede en başarılı buldukları banka sorulduğunda her 4 kişiden 1’i Garanti BBVA’yı işaret ediyor. 18-25 yaş arası katılımcıların en başarılı bulduğu Ziraat Bankası yüzde 20 ile ikinci olurken onu yüzde 13’le İş Bankası takip ediyor.

Kredi kartında Yapı Kredi farkı

Türkiye’nin en dijital markaları hangileri?

Söz konusu kredi kartları olunca zirvenin ismi Yapı Kredi olarak karşımıza çıkıyor. Banka kategorisinin lideri Garanti BBVA yüzde 13’le ikinci olurken Ziraat Bankası ve Akbank üçüncülüğü paylaşıyor.

İletişimde zirvenin adı Turkcell

Katılımcılara sektör bağımsız olarak en başarılı dijital marka sorulduğunda da liderliği kaptırmayan Turkcell şaşırtıcı olmayan bir şekilde kendi sektöründe de zirvede. Neredeyse her iki kişiden biri (yüzde 48) iletişim sektöründe dijitalleşme anlamında en başarılı gördüğü markanın Turkcell olduğunu belirtiyor. Katılımcıların yüzde 21’i bu alanda Vodafone’u işaret ederken yüzde 14’ü Türk Telekom diyor…

Arçelik rakiplerinin önünde!

Türkiye’nin en dijital markaları hangileri?

Beyaz eşya kategorisinde Arçelik yüzde 34’le rakiplerinin hayli önünde yer alıyor. Arçelik’in en yakın takipçisi yüzde 18’le Bosch olurken onu Beko (yüzde 12) ve Vestel (yüzde 11) izliyor.

Trendyol şüpheye yer bırakmıyor

Türkiye’nin en dijital markaları hangileri?

Sektörünü domine eden markalardan bir diğeri ise Trendyol. Tüketici nezdinde online alışverişin en dijital platformu açık ara farkla (yüzde 53) Trendyol olurken Hepsiburada da diğer rakiplerinden sıyrılmayı başarmış görünüyor.

Online siparişte zorlu yarış

Türkiye’nin en dijital markaları hangileri?

Katılımcılara online sipariş kategorisinde en başarılı buldukları marka sorulduğunda ise Trendyol yine liderliği kaptırmıyor ve yüzde 34’le öne çıkıyor. Son zamanlarda Avrupa’daki yatırımlarıyla da adından sıkça söz ettiren Getir, kategorisinde yüzde 30’la ikinci olurken Yemeksepeti yüzde 14’le üçüncü olmayı başarıyor.

Yolcu360 zirvede yalnız!

Türkiye’nin en dijital markaları hangileri?

Kişisel sağlık önlemleri nedeniyle araç kiralama sektörü de pandemi döneminin öne çıkan sektörlerinden biri oldu. Bu dönemde dijital dönüşüm konusunda tüketicilerin en başarılı bulduğu marka ise Yolcu 360 olarak verilere yansıyor.

Her 4 kişiden 1’i Teknosa diyor

Türkiye’nin en dijital markaları hangileri?

Katılımcılar teknoloji perakendecileri arasında dijital dönüşüm anlamında en başarılı buldukları markanın Teknosa (yüzde 23) olduğunu ifade ediyor.

Akaryakıtta dijital deneyimin lideri Opet!

Türkiye’nin en dijital markaları hangileri?

Akaryakıt sektöründe rekabet ve farklılaşma noktaları yaratma çabası uzun süredir yüksek seviyede. Dijitalleşmenin hayatın merkezine konumlandığı bu dönemde dijital deneyim de sektör içerisinde oldukça ikna edici bir farklılaşma noktası. Bu anlamda tüketicilernin en başarılı bulduğu marka ise yüzde 42 ile Opet olurken onu yüzde 32 ile Shell takip ediyor.

LC Waikiki sektöründe dönüşüm lideri!

Türkiye’nin en dijital markaları hangileri?

Pandemi döneminde AVM’lerin zorunlu olarak kapatılmasıyla birlikte hızla dijitalleşmek zorunda olan sektörlerden biri de tekstildi. LC Waikiki’nin bu alanda gerçekleştirdiği inovatif yaklaşımlar ve yatırımların da tüketicilerde karşılık bulduğu verilere yansıyor. Katılımcıların moda sektöründe dijital dönüşüm anlamında en başarılı bulduğu marka LC Waikiki (yüzde 29) olurken onu sırasıyla Trendyol (yüzde 17), Koton (yüzde 7) Mavi ve Zara (yüzde 6) takip ediyor.

Migros rakiplerinin çok ilerisinde!

Türkiye’nin en dijital markaları hangileri?

Pandemi ile birlikte zincir marketler arasında da adeta bir dijital deneyim yarışı başladı. Dönüşümünü rakiplerinden çok daha önce “Sanal Market” ile başlatmış olan Migros ise öngörüsünün karşılığını neredeyse her iki katılımcıdan birinin (yüzde 48) kendisini dijital dönüşümde en başarılı zincir market olarak ifade etmesiyle alıyor.

Rekabetin kazananı: Yurtiçi Kargo

Türkiye’nin en dijital markaları hangileri?

Pandemi döneminde yaşanan dijital dönüşümün en net yansıdığı sektörlerden birisi de kargo oldu. Sektörün bu süreçte mücadelesi artan iş hacmine karşılık verebilmek kadar, tüketicilerin ürünlerini sağlıklı bir şekilde takip edebilecekleri dijital bir sistem sunmak yani dijital dönüşümü kendi içinde de yaşamaktı. Rekabetin üst seviyede olduğu sektörde katılımcıların en başarılı bulduğu marka ise yüzde 36 ile Yurtiçi Kargo oldu.

Araştırmanın metodolojisi

Marketing Türkiye için Sia Insight’ın gerçekleştirdiği “Türkiye’nin Dijital Markaları” araştırmasının saha çalışması 29 Temmuz-9 Ağustos tarihleri arasında online bilgi toplama yöntemi kullanılarak Sia Live Paneli katılımcılarıyla gerçekleştirildi. Araştırmada metropol illerde yaşayan 18-45 yaş arası, ABC1C2 SES grubuna mensup 307 tüketiciyle görüşüldü.

featured
1 UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
2 Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
3 Bir dönem bitiyor: Anna Wintour, 37 yıl sonra Vogue Genel Yayın Yönetmenliği görevinden ayrılıyor
Bir dönem bitiyor: Anna Wintour, 37 yıl sonra Vogue Genel Yayın Yönetmenliği görevinden ayrılıyor
4 Türk popunun Minik Serçesi’nden 5 yıl sonra gelen albüm: “Paşa Gönül Şarkıları”
Türk popunun Minik Serçesi’nden 5 yıl sonra gelen albüm: “Paşa Gönül Şarkıları”
5 İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Haziran)
İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Haziran)
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (20 Haziran-3 Temmuz)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (20 Haziran-3 Temmuz)
“Ex’ininkini getir, yenisini götür”
“Ex’ininkini getir, yenisini götür”
Patronlar Dünyası artık yazılı basında da var!
Patronlar Dünyası artık yazılı basında da var!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye’nin gizlilik paradoksu: Kaygı yüksek ama icraat yok!
Araştırma
Türkiye’nin gizlilik paradoksu: Kaygı yüksek ama icraat yok!
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
Haberler
Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
İrem Alimoğlu
21 Mayıs 2025
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Haberler
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
İrem Alimoğlu
4 gün önce
Haftanın marka ajans iş birlikleri (9-15 Mayıs)
Haberler
Haftanın marka ajans iş birlikleri (9-15 Mayıs)
Sena Tufan
15 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.