18 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türkiye'deki programatik reklam yatırımları yüzde 61 büyüdü
Haberler

Türkiye’deki programatik reklam yatırımları yüzde 61 büyüdü

Marketing Türkiye
6 Kasım 2024
2 dk okuma

Yapay zeka teknolojileri ile her geçen gün gelişen programatik satın alma yöntemine yapılan yatırım 40 milyar liranın üzerine çıktı.

Türkiye’de Tahmini Medya ve Reklam Yatırımları Raporu’na göre 2024 yılının ilk 6 ayında toplam medya ve reklam yatırımları bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 148’ün üzerinde artış gösterdi. Medya yatırımlarında en büyük pay bu yıl da yüzde 71 ile dijital medyanın olurken, dijital içinde programatik yatırımları artmaya devam ediyor.

Türkiye’deki programatik reklam yatırımları, 2024’ün ilk yarısında etkileyici bir büyüme kaydederek 40,7 milyar TL’ye ulaştı. Türkiye Tahmini Medya ve Reklam Yatırımları Raporu’na göre bu rakam toplam dijital medya yatırımlarının yüzde 61,34’ünü oluşturuyor. Bu hızlı yükseliş, markalar için dijital pazarlama stratejilerini optimize etme ve daha iyi sonuçlar elde etme konusunda önemli fırsatlar sunuyor. Programatik reklamcılık alanında uzmanlık ve yenilikçi çözümler bir araya geldiğinde, markaların Türkiye pazarındaki potansiyelini tam olarak ortaya çıkarmasına yardımcı oluyor.

Performans odaklı pazarlama çözümleri sunan, küresel bir şirket olan RTB House, Türkiye’deki bu büyümeyi yakından takip ediyor ve markaların programatik reklamcılığın sunduğu avantajlardan en iyi şekilde yararlanmaları için stratejik önerilerde bulunuyor. Markaların programatikte başarıya ulaşması için odaklanılması gereken trendler şöyle sıralanıyor:

  • Derin Öğrenme (Deep Learning): Derin Öğrenme algoritmaları, reklam kampanyalarının performansını optimize etmek ve daha isabetli hedefleme sağlamak için büyük veri setlerini analiz etmede giderek daha önemli hale geliyor.
  • Bağlamsal Reklamcılık: Gizlilik odaklı bir dünyada, bağlamsal reklamcılık, kullanıcı verilerine dayanmadan, reklamın gösterildiği içeriğe göre hedefleme yaparak etkili ve güvenilir bir çözüm sunuyor.
  • Video Reklamcılığı: Video reklamlar, tüketicilerle daha etkileşimli bir bağ kurma imkanı sunuyor. Programatik video reklamcılığı, markaların video reklamlarını doğru kitleye, doğru platformlarda, doğru zamanda göstermelerini sağlayarak etkileyici sonuçlar elde etmelerine yardımcı oluyor.
  • Mobil Reklamcılık: Mobil cihazların kullanımının artmasıyla birlikte, mobil reklamcılık da programatik reklamcılığın önemli bir parçası haline geliyor. Mobil cihazlara özel optimize edilmiş reklam kampanyalar, markaların mobil kullanıcılarla daha etkili bir şekilde etkileşim kurmasını ve dönüşüm oranlarını artırmasını sağlıyor.
  • Omnichannel Reklamcılık: Tüketicilerin farklı cihazlar ve platformlar arasında geçiş yaptığı günümüzde, omnichannel reklamcılık, markaların tüm temas noktalarında tutarlı bir marka deneyimi sunmasını ve müşteri yolculuğunu optimize etmesini sağlıyor.
  • İçerik Optimizasyonu: Reklam yaratıcılığının önemi hiç olmadığı kadar artıyor. Programatik reklamcılık, markaların farklı reklam yaratıcılıklarını test ederek en etkili olanları belirlemelerine ve kampanya performansını optimize etmelerine olanak tanıyor.

RTB House, Türkiye’deki programatik reklamcılık pazarındaki büyümeyi desteklemek ve markalara en etkili çözümleri sunmak için çalışmalarına devam ediyor. Detaylı bilgi için https://blog.rtbhouse.com/6-programmatic-advertising-trends-you-need-to-know-about/  adresini ziyaret edebilirsiniz.

2024 İlk Yarıyıl Türkiye Tahmini Medya ve Reklam Yatırımları Raporu ile ilgili daha detaylı bilgiyi ise IAB Türkiye web sitesinde bulabilirsiniz.

featured
1 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 "LEGO ödeneği" yan hak oldu!
“LEGO ödeneği” yan hak oldu!
4 Marka danışmanı Turgay Adıyaman hayatını kaybetti
Marka danışmanı Turgay Adıyaman hayatını kaybetti
5 Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Güncel Haberler
Yılın en iyileri ödüllerine kavuştu...
Yılın en iyileri ödüllerine kavuştu…
Getir, genç kadın mühendis adaylarını destekliyor
Getir, genç kadın mühendis adaylarını destekliyor
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
Haberler
Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Yapay zeka imkansızı olanaklı kılıyor
Haberler
Yapay zeka imkansızı olanaklı kılıyor
Advertorial
11 Nisan 2025
KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
Haberler
KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
Marketing Türkiye
12 Mayıs 2025
Tüketicinin dikkatini çekmenin yeni formülü: Yapay zeka ve kişiselleştirme
Haberler
Tüketicinin dikkatini çekmenin yeni formülü: Yapay zeka ve kişiselleştirme
İrem Alimoğlu
19 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.