13 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türkiye’de yaşamaktan mutlu olanların oranı yüzde 60,7’den yüzde 48’e düştü…
Haberler

Türkiye’de yaşamaktan mutlu olanların oranı yüzde 60,7’den yüzde 48’e düştü…

Marketing Türkiye
29 Nisan 2016
2 dk okuma

Kadir Has Üniversitesi Türkiye Araştırmaları Merkezi tarafından hazırlanan ve saha çalışması AKADEMETRE tarafından yapılan “2015 Türkiye Sosyal Siyasal Eğilimler Araştırması”nın bu yıl beşincisi gerçekleştirildi. 9-17 Aralık tarihleri arasında Türkiye’nin genelini temsil eden 26 ilde ve 1000 kişiyle yapılan araştırmada Türkiye’nin sıcak gündemi, ekonomik durumu ve etnik kimlikleri analiz edildi. Sonuçlar bir hayli çarpıcı…

Etnik kimliğimizi artık gizlemiyoruz

Araştırmada katılımcılara ilk olarak “Kendinizi etnik olarak nasıl tanımlıyorsunuz” sorusu soruldu. Katılımcıların yüzde 65,7’si bu soruya “Türk”, yüzde 11,1 “Kürt” olarak yanıt verdi. 2014 yılı araştırmasında etnik kimliğini söylemek istemeyen katılımcıların oranı yüzde 8 iken bu oranın 2015 yılı araştırmasında yüzde 3,5’e düştü.

Muhafazakarlık geriliyor!

Siyasi kimlik araştırmasına göre son üç yılda kendini muhafazakar olarak tanımlayanların sayısında ciddi bir düşüş olduğu görülüyor.  Araştırmaya göre, son üç yılda kendini muhafazakar olarak tanımlayanların oranı yüzde 37’nin üzerindeyken bu oran 2015 yılında yüzde 20,7’ye düştü.

Terör işsizliği geride bıraktı

“Türkiye’nin en büyük sorunu nedir?” diye sorulduğunda ise katılımcıların yüzde 39,3 “terör” yanıtını veriyor. Bu oran 2014 yılında yüzde 13,9 olarak tespit edilmişti. Bu soruya katılımcıların ikinci yanıtı ise yüzde 16,3 ile “işsizlik” oldu. Bir önceki araştırmada bu yanıtı verenlerin oranı ise yüzde 33 olmuştu.

Ekonomideki kriz vatandaşı “kötü” etkiledi

Türkiye’nin gidişatıyla ilgili olarak katılımcılara 2014 yılında “Son bir yılda yaşanan ekonomik gelişmeler sizi nasıl etkiledi” diye sorulduğunda yüzde 45,3’ü “kötü” cevabını vermişti. 2015’te aynı soru sorulduğunda bu oranın yüzde 53,2’ye çıktığı görülüyor. Ekonomik olarak iyi durumda olduğunu söyleyenlerin oranı ise yüzde 5,3.  Öte yandan araştırmaya katılanların yüzde 67,4 Merkez Bankası’nın siyasetten bağımsız olması gerektiğini savunuyor.

Türkiye “mutsuz”laşıyor

Katılımcılara Türkiye’de yaşamaktan mutlu olup olmadıkları sorulduğunda 2014 yılında yüzde 60,7 “mutluyuz” yanıtı vermişti. Ancak, bu oranın 2015 yılında yüzde 48’e düştüğü görülüyor. Mutsuz olanların oranının ise yüzde 19,7’den yüzde 25,7’ye yükseliyor.

 

 

 

 

 

 

 

1 Yazlık piyasasında yaz hareketliliği: En çok değerlenen bölgeler belli oldu
Yazlık piyasasında yaz hareketliliği: En çok değerlenen bölgeler belli oldu
2 Instagram'ın en görünür markaları hangileri?
Instagram’ın en görünür markaları hangileri?
3 Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
4 Tüketicilere göre markalar "ambalajları kadar" çevreci!
Tüketicilere göre markalar “ambalajları kadar” çevreci!
5 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Güncel Haberler
Decathlon, sporu herkes için ücretsiz erişilebilir kılıyor!
Decathlon, sporu herkes için ücretsiz erişilebilir kılıyor!
C Level Club üyeleri "unutmaya istekli bir toplumun" belleğinde yolculuğa çıktı
C Level Club üyeleri “unutmaya istekli bir toplumun” belleğinde yolculuğa çıktı
"Borusan EnBW Şarj - 5" ile kolay, güvenli, güvenilir, hızlı ve sürdürülebilir şarj deneyimi
“Borusan EnBW Şarj – 5” ile kolay, güvenli, güvenilir, hızlı ve sürdürülebilir şarj deneyimi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Nintendo Switch 2, rekora koştu: Tüm zamanların en hızlı satılan konsolu oldu
Haberler
Nintendo Switch 2, rekora koştu: Tüm zamanların en hızlı satılan konsolu oldu
Nafizcan Önder
1 gün önce
Stellantis Türkiye’nin Tofaş tarafından satın alınmasına “yatırım şartlı” onay
Haberler
Stellantis Türkiye’nin Tofaş tarafından satın alınmasına “yatırım şartlı” onay
Marketing Türkiye
19 Nisan 2025
Sabancı Holding'de organizasyon yapısında değişiklik...
Haberler
Sabancı Holding’de organizasyon yapısında değişiklik…
Marketing Türkiye
30 Nisan 2025
Üretken yapay zeka, ajan yapay zeka ve silahlandırılmış yapay zeka: Aradaki fark ne? 
Haberler
Üretken yapay zeka, ajan yapay zeka ve silahlandırılmış yapay zeka: Aradaki fark ne? 
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.