16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Türkiye’de medya ve reklam yatırımları umut verici!

Nafizcan Önder
8 Mayıs 2021
4 dk okuma

Sektörün merakla beklediği “Türkiye’de Tahmini Medya ve Reklam Yatırımları 2020 Yılı Raporu” geçtiğimiz günlerde açıklandı. Sonuçlar hem şaşırtıcı hem de umut verici. Rapora göre mecra dışı reklam yatırımlarıyla beraber, toplam medya ve reklam yatırımları bir önceki yıla göre yüzde 24 oranında büyüyerek 17 milyar 469 milyon TL oldu. Sektörün önde gelen dernekleriyle bu umut verici tabloyu değerlendirdik.

Eğrisi doğrusu, eksiği fazlası tartışılsa da reklam ve medya sektörünün en önemli göstergesi olan “Türkiye’de Tahmini Medya ve Reklam Yatırımları Raporu” Reklamcılar Derneği (RD), Reklamverenler Derneği (RVD), İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB TR), Açıkhava Reklamcıları Vakfı (ARVAK), Ulusal Radyo Yayıncıları Derneği (URYAD) ve Mobil Mecralar Araştırma Pazarlama ve Reklamcılık Derneği (MMA) adına bağımsız danışmanlık şirketi Deloitte tarafından hazırlandı. Çalışma bu yıl (enflasyon ve kur farkı hesaba katıldığında) ortaya tatmin edici olmasa da umut verici bir tablo çıkardı. Çalışmaya göre 2020’de toplam medya ve reklam yatırımları bir önceki yıla göre yüzde 24 oranında büyüyerek 17 milyar 469 milyon TL’ye ulaştı. Sektörün gidişatı konusunda önemli saptamaları içeren ve tamamına marketingturkiye. com.tr adresinden ulaşabileceğiniz raporun gerisindeki okumaları sektörün önde gelen dernek temsilcileriyle konuştuk…

Pazar pandemiye rağmen büyüdü

Türkiye'de medya ve reklam yatırımları umut verici!
Banun Erkıran
Reklamcılar Derneği Medya Asbaşkanı

✓2020 yılında pandemi dönemine rağmen toplam medya ve reklam yatırımları, bir önceki yıla göre yüzde 24 oranında büyüyerek, 17 milyar 469 milyon TL oldu. Sektör, tüm olumsuz koşullara rağmen büyümesini sürdürüyor.

✓ Reklam sektörünün ekonomiye paralel olarak büyümesi için tüm derneklerle birlikte mecra özelinde, ama toplam büyüme adına gerekli çalışmaları sürekli yürütüyoruz. Örneğin en son bu sene reklamın ekonomiye katkısıyla ilgili önemli bir çalışmayı başlattık.

Türkiye'de medya ve reklam yatırımları umut verici!
Gökhan Akça
Reklamverenler Derneği Başkan Yardımcısı

Pazarı mecra kullanımında çeşitlilik büyütür

✓ Reklamverenler açısından pandemi döneminde belli sektörlerde reklam verme oranı düşse de 2020 yılında reklam yatırımlarını en çok arttıran sektörler; perakende, sağlık-medikal ve temizlik (ev temizlik ürünleri) oldu.

✓ Kuzey Amerika ve Avrupa ülkelerinde gayrisafi milli hasıla içinde reklam yatırımlarını ülkemiz rakamlarıyla kıyasladığımızda reklam yatırımlarında ciddi büyüme potansiyeli olduğu açık. Pazarın sağlıklı büyümesi için tüm reklam mecralarının tek bir mecraya yoğunlaşarak değil, diğer tüm mecralarda (açıkhava, radyo) büyümesi sağlanmalı. Reklamveren tercihlerinin bu doğrultuda çeşitlenmesi için sektör birlikleri mecralarla çalışmaya devam edecektir.

Dijital büyüme payını yazılı basın ve TV’den alıyor

Türkiye'de medya ve reklam yatırımları umut verici!
Ayşen Akalın
IAB Türkiye Başkanı

✓ Pandemi döneminde eve kapanmayla birlikte tüm dünyada olduğu gibi dijital içerik tüketimi ülkemizde de gözle görülür biçimde değişti ve artış gösterdi. İnternette geçirilen zamanın artmasıyla OTT platform abonelikleri arttı, dizi ve film seyretme, oyun oynama, video izleme ve müzik dinleme süreleri uzadı. Uzaktan çalışma modelleri görüntülü görüşme vb. platformların kullanımını önemli ölçüde artırdı.

✓ E-ticaret, ticaretin can damarı oldu, daha önce internetten hiç alışveriş yapmayanlar da bu dönemde internet üzerinden alışveriş yapmaya başladılar. Zorunluluklarla birlikte değişen yaşam tarzları tutum ve davranışlara yansıdı. Yapılan araştırmalarda değişen alışkanlıkların büyük bir bölümünün kalıcı olacağı öngörülüyor.

✓ Dünya genelinde toplam medya yatırımlarının yüzde 7,4 küçüldüğü tahmin edilirken yatırımın yüzde 52’sinin dijital mecralarda olduğu ve küçülmeyi frenleyen etkenin dijital mecranın büyümesi olduğu görülüyor. Dijital büyüme payını ağırlıklı olarak yazılı basın ve TV’den alıyor.

✓ Benzer durum ülkemiz için de geçerli. 2020 Türkiye Tahmini Reklam Yatırımları raporuna göre dijital reklam yatırımları 2019’dan bu yana yüzde 39 büyüdü ve 7 milyar 528 milyon TL’ye ulaştı, tüm reklam yatırımları içinde yüzde 54 ile en büyük paya sahip oldu.

✓ Sektörün sağlıklı ve sürdürülebilir büyümesi adına çalışma kılavuzları, hedefleme, ölçümleme, marka güvenliği ve marka sahteciliğini önleme konularında çalışmalarımıza devam edeceğiz.

En fazla reklam yatırımını mobil aldı

Türkiye'de medya ve reklam yatırımları umut verici!
Erdem Tolon
MMA Türkiye Başkan Yardımcısı

✓ 2020 yılında dijital medya yatırımları içerisinde en çok büyüme mobil platformlarda gerçekleşti. Geçtiğimiz yıl mobil platformların dijital medya yatırımları içerisindeki payı yüzde 70, bu platformlara yapılan yatırım ise 5 milyar 261 milyon TL olarak gerçekleşti. Bu bağlamda 2020 yılında en fazla reklam yatırımı alan mecra mobil oldu.

✓ Dijitalleşmede yaşanan hızlı artış mobil tüketimin artmasına neden olurken artan tüketimle beraber mobil pazarlamanın önemi günbegün artıyor. Mobil pazarlamanın büyümesini hızlandırmak adına 2021 yılında MMA olarak ölçümleme konusunda çalışmalarımıza devam ederken aynı zamanda Dijital Okuryazar Türkiye (DOT) projemizle mobil kullanım alanlarının yanı sıra sektörel eğitimlerle mobil platformların pazarlama ve iletişim dünyası dahilinde etkin kullanımını arttırmaya yönelik çalışmalarımıza devam edeceğiz.

Açıkhavada hızlı bir iyileşme bekleniyor

Türkiye'de medya ve reklam yatırımları umut verici!
Ayhan Tezcan
ARVAK Başkanı

✓ Pandemi etkisiyle açıkıkhavada reklam kampanyalarının durması ya da azalması, açıkhavanın bugüne kadar hiç görmediği sert bir düşüş yaşamasına neden oldu. Yılın ikinci yarısında daha hızlı bir iyileşme bekleniyordu. Ancak pandeminin sürmesi nedeniyle alınan kararlar ve etkileri beklenen performansa izin vermedi. Ama açıkhavanın iç dinamiği nedeniyle hızlı bir iyileşme bekleniyor.

✓ Pandemi dönemi olmasına karşın açıkhavada yatırımlar sürdü. Pazara yeni oyuncular katıldı. Gerek dijital açıkhava ve gerekse klasik açıkhava için yeni ihaleler ve yatırımlar yapıldı. Açıkhava şirketleri son derece aktif çalışıyor. Yeni projeler üretiliyor. 2021’de büyüme olmasa da yıl sonunda 2019 rakamları görülebilir. Açıkhava; enerjisi yüksek, dinamik ve vazgeçilmez bir mecra, bu sıkıntılı dönemi başarıyla atlatacak. Sonrası her zamanki gibi açıkhavanın büyümesi ve başarı öyküsü olacak.

2021, radyonun toparlanma yılı olacak

Türkiye'de medya ve reklam yatırımları umut verici!
İlhan Uzundurukan
URYAD Başkanı

✓ Geçtiğimiz Aralık ayı ortasındaki tam kapanma kararı radyoları olumsuz yönde etkiledi. Öyle ki; yapılan tüm araştırmalar radyonun en çok evde dinlendiğini tespit etmesine rağmen, Türkiye’de “radyo trafikte dinlenir” algısı nedeniyle radyolar, kapanmalardan en çok etkilenen mecralar arasında yer alıyor.

✓ 2021’in radyoların toparlanma ve yenilenme yılı olacağını öngörüyoruz. O nedenle radyo dinlenme oranlarındaki artışa paralel olarak reklamverenlerin bu alandaki yatırımları da artacaktır.

Marketing Türkiye Mayıs sayısını okumak için TIKLAYIN!

featured medya rapor reklam yatırımları
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Shein, Trump'ın tarifeleri yaklaşırken ABD fiyatını artırdı
Haberler
Shein, Trump’ın tarifeleri yaklaşırken ABD fiyatını artırdı
İrem Alimoğlu
28 Nisan 2025
LG, B2B sektörlerine özel ekran çözümlerini Ankara’da tanıttı
Haberler
LG, B2B sektörlerine özel ekran çözümlerini Ankara’da tanıttı
Advertorial
2 hafta önce
Market zincirlerinin büyümesinde rekor yavaşlama!
Haberler
Market zincirlerinin büyümesinde rekor yavaşlama!
Sena Tufan
19 Nisan 2025
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (2-9 Mayıs)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (2-9 Mayıs)
Sena Tufan
9 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.