20 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türkiye'de ilk kez "sıcak alan" araştırması yapıldı
Haberler

Türkiye’de ilk kez “sıcak alan” araştırması yapıldı

Gizem Yıldız
3 Nisan 2021
2 dk okuma

Her ay Esnaf Barometresi’yle geleneksel kanalın nabzını tutan REM People, şimdi de Türkiye’de ilk kez kasa önünde bulunan kategorileri yani “Sıcak Alan”ı araştırdı. Sıcak alanın satın alımları yüksek oranda etkilediği aşikar… Peki bu alanda en çok hangi ürünler sergileniyor?

Türkiye’de her ay geleneksel kanalın nabzını Esnaf Barometre araştırmasıyla tutan REM People, bu kez Türkiye’nin ilk ‘Sıcak Alan Araştırması’nı hazırladı. Bakkal, orta market ve kuruyemişçilerden oluşan 1000’e yakın noktada yapılan Türkiye temsili araştırmaya göre kasa önü yüzde 45 ile en fazla sakız ve şekerden oluşuyor. Orta marketler kasa önünde 69 ürün bulundururken bakkallar kasa önüne 68 ürün sığdırmayı başarıyor.

“Esnafın en değerli alanının röntgenini çektik”

Phygital perakende deneyimi sağlayıcısı REM People, NUTS1 temsiliyetinde 12 bölgede yaptığı araştırmayla kasa önünde bulunan kategorilerin ve markaların performansını göstermeyi hedefledi. 804 bakkal, 124 orta market ve 57 kuruyemişçi ile toplam 985 nokta ziyaret edilerek, sıcak alanda bulunan ürünlere ait ön yüz bilgileri analiz edildi.

Türkiye’de sıcak alan hakkında ilk araştırmayı hazırladıklarını belirten REM People Müşteri Başarı Direktörü Ali Dedei, “Bu çalışmayla esnafın en değerli alanının röntgenini çekmiş olduk. Markaların daha çok bulunmak istediği bu alanlar tüketicilere de kolaylık sağlıyor. Tüketiciler kasa önünde beklerken en çok ilgisini çeken ürünleri bu noktalardan seçiyor” diyor.

REM People’ın Sıcak Alan Araştırması’ndan çıkan ilgi çekici sonuçlar şöyle sıralanıyor:

Tüketici spontane alışveriş yapmayı seviyor

Araştırmaya göre tüketiciler alışverişin yüzde 75’ini spontane yapmayı seviyor. Bu durumda en çok sıcak noktalar öne çıkıyor.

En çok hangi ürün var?

Noktaların sıcak alanında ortalama 68 ürün bulunuyor. 38 sakız & şeker, 13 tablet çikolata, 9 çikolata kaplamalı ürün, 5 hazır kahve, 1 kuruyemiş & kahvaltılık bar ve 2 Sürpriz yumurta yer alıyor.

Bakkal rafları da zengin!

Orta marketlerde sıcak alanda ortalama 68 ürün yer alıyor. Kuruyemişçilerde 67 ürün bulunurken bakkallar da sıcak alanda ortalama 65 ürüne yer verebiliyor.

En çok şeker ve sakız var?

Sıcak alan önyüz dağılımında en fazla alan yüzde 45 ile sakız ve şeker kategorisine ait. En az önyüz ise yüzde 1 ile sürpriz yumurtalar, kuruyemiş ve kahvaltılık barlarda bulunuyor.

Tablet ve kaplama çikolata birlikte

Esnafın sıcak alanında tablet çikolatalar ve çikolata kaplamalı ürünler birlikte yer alıyor. Ancak tablet çikolata ve kahveler çoğunlukla birlikte sergilenmiyor.

Ege’de şeker, Doğu Anadolu’da çikolata kaplamalı ürünler

Türkiye’nin farklı bölgelerinde yapılan araştırmaya göre coğrafi bölgelerdeki raf payları da değişkenlik gösteriyor. En çok sakız ve şeker yüzde 49 ile Ege Bölgesi’ndeki esnafın sıcak alanında bulunurken, en yüksek çikolata kaplamalı ürün payı yüzde 14 ile Doğu Anadolu’da bulunuyor.

Bakkalda şeker markette kahve seviliyor

Sakız ve şeker kategorisi bakkal kanalını domine ederken, kahveler ve çikolata kaplamalı ürünler orta marketlerde daha fazla alan kaplıyor.

bakkal featured kasa önü spontane alışveriş
1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
3 The TECH Summit'e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
4 İş dünyasında haftanın atamaları (8-14 Kasım)
İş dünyasında haftanın atamaları (8-14 Kasım)
5 OpenAI, GPT-5.1’i tanıttı: ChatGPT artık daha kişisel, daha anlaşılır ve çok daha “insansı”
OpenAI, GPT-5.1’i tanıttı: ChatGPT artık daha kişisel, daha anlaşılır ve çok daha “insansı”
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (14-20 Kasım)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (14-20 Kasım)
Geleceği kodlayan buluşma: Deloitte Technology Day 2025
Geleceği kodlayan buluşma: Deloitte Technology Day 2025
Yapay zeka kadınları iki kat daha fazla tehdit ediyor!
Yapay zeka kadınları iki kat daha fazla tehdit ediyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Tesla’dan yeni nesil insansı robot: Grok ile konuşan Optimus 2.5
Haberler
Tesla’dan yeni nesil insansı robot: Grok ile konuşan Optimus 2.5
Nafizcan Önder
10 Eylül 2025
Rekabet Kurulu'ndan piliç eti sektörüne ceza yağdı
Haberler
Rekabet Kurulu’ndan piliç eti sektörüne ceza yağdı
İrem Alimoğlu
29 Eylül 2025
Sabancı Holding 100 yaşında!
Haberler
Sabancı Holding 100 yaşında!
Marketing Türkiye
11 Eylül 2025
Apple, moda ile teknolojiyi "iPhone Pocket" da buluşturdu
Haberler
Apple, moda ile teknolojiyi “iPhone Pocket” da buluşturdu
Sena Tufan
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.