“Türkiye’de her yıl yüzde 10 büyüyoruz”
Bugün, 20 ülkede 800’den fazla mağazasıyla hizmet veren spor perakende zinciri Decathlon’un Anadolu yakasındaki ilk, Türkiye’de ise onuncu mağazası Ataşehir’deki Brandium’da yarın açılacak. Decathlon Brandium mağaza açılışı öncesinde düzenlenen basın toplantısında konuşan Decathlon Ülke Müdürü Boumedienne Boualaoui, Türkiye’de yıllık yüzde 10’luk bir büyüme yakaladıklarını belirterek, “Yılda 5 ila 7 yeni mağaza açmayı hedefliyoruz. Türkiye’de her bir mağaza başına yaptığımız yatırım yaklaşık 4-4.5 milyon euro civarında. Amacımız sadece büyükşehirlerde olmak değil, sporu tüm Türkiye’ye ulaştırmak istiyoruz” dedi.
Ankara Kent Park, Forum İstanbul, Marmara Forum Istanbul, İzmir Optimum, Samsun Piazza, Adana Optimum, Mersin Palm City Carrefour, Mall of İstanbul, Bodrum Midtown Ortakent’te olmak üzere Türkiye’de toplam 9 megaspor mağazası bulunan Decathlon Türkiye yatırımlarına devam ediyor. Decathlon’un, Türkiye’deki onuncu mağazasını yarın Ataşehir Brandium’da açılıyor. Anadolu yakasının ilk, İstanbul’un dördüncü Decathlon mağazası olan Brandium mağazası sporseverlere 2100 metrekare alanda 50 farklı spor dalından yaklaşık 75 bin ürün sunacak.
Decathlon, Brandium’daki mağazasının açılışı öncesinde basın toplantısı düzenledi. Toplantıda konuşan Decathlon Ülke Müdürü Boumedienne Boualaoui Türkiye’de hızla büyüdüklerini söyledi ve sözlerine şöyle devam etti: “İnsanlar artık daha fazla spor yapıyor; sağlıklarına, bedenlerine giderek daha çok dikkat ediyor. İstanbul, Ankara, İzmir, Samsun, Adana, Mersin ve Bodrum mağazalarımızda beklediğimizin çok üzerinde ilgi gördük; bu çerçevede sporu daha da yaygınlaştırmak ve herkes için ulaşılabilir kılmak adına Türkiye’ye daha fazla yatırım yapıyoruz” diye konuştu. Türkiye’de spor pazarının tahmini büyüklüğünün yaklaşık 7 milyar Euro olduğunu ve her yıl yüzde 7-10 oranında büyüdüğünü dile getiren Boualaoui, “Biz de Decathlon olarak Türkiye’de yüzde 10’un üzerinde büyüme kaydediyoruz. Yılda 5 ila 7 yeni mağaza açmayı hedefliyoruz. Türkiye’de her bir mağaza başına yaptığımız yatırım yaklaşık 4-4.5 milyon euro civarında. Amacımız sadece büyükşehirlerde olmak değil, sporu tüm Türkiye’ye ulaştırmak istiyoruz. Türkiye, 2014 yılında tüm dünyadaki Decathlon ülkeleri arasında en yüksek büyüme oranına ulaşan ülke oldu” açıklamasını yaptı. Boualaoui AR-GE’ye çok önem verdiklerini ifade ederk, Fransa’da Renault’dan sonra AR-GE’ye en çok yatırım yapan şirket olduklarını vurguladı.
Bölge Müdürü Oğulcan Tetik ise 2015 yılında İstanbul Brandium mağazasının ardından Antalya, Trabzon, Bursa, Gaziantep ve Ankara Mamak’ta da mağaza açacaklarını söyledi. Türkiye’de 2000 ve 6000 metrekare arasındaki mağazalarıyla faaliyet gösteren Decathlon’un 2015 yılı itibarıyle daha küçük şehirlere de 1000 metrekarelik yeni konsept mağazaları ile gireceklerini ve böylece spor tutkusunu daha çok şehre yayacaklarını söyledi. Türkiye’deki üretimi de 3 katına çıkartmayı hedeflediklerini söyleyen Tetik şöyle devam etti: “Decathlon olarak 23 ülkede üretim yapıyoruz. Üretimin yüzde 25’Avrupa, yüzde 52.3’ü Kuzey Asya yüzde 21.5’i Güney Asya’da ve kalanı Brezilya ve diğer ülkelerde gerçekleşiyor. Decathlon’un pek çok ürün grubunun üretimi 2006 yılından beri 50 mühendisin dahil olduğu Türkiye’deki üretim ofisimizde yapılıyor ve bir bölümü ihraç ediliyor. Türkiye’nin üretimdeki payı şu anda yüzde 4.6. Bunu 3 katına çıkarmak istiyoruz.”