14 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türkiye kişisel bilgilerini paylaşmak istemiyor!
Haberler

Türkiye kişisel bilgilerini paylaşmak istemiyor!

Nafizcan Önder
14 Ekim 2021
3 dk okuma

Hepimiz, internet ortamında genellikle müşterisi olduğumuz cep telefonu, televizyon ve internet servis sağlayıcılar, perakendeciler, e-ticaret şirketleri, marketler, bankalar gibi birçok farklı yapıyla kişisel bilgilerimizi paylaşıyoruz. Bu paylaşımlarla ilgili yasal düzenlemeler yapılmış durumda. Veriler KVK Kişisel Verilerin Korunması Kanununa göre işleniyor. Ayrıca geçen yıl ticari iletiler için İYS İleti Yönetim Sistemi uygulanmaya başladı. İşin hukuki boyutu elbette çok önemli ancak bir diğer sorulması gereken konu da tüketicinin tüm hukuki korumalara rağmen veri güvenliği konusunda ne hissettiği. Zira toplanan kişisel verilerin hacklenme veya başka yollarla kötü niyetli kişilerin eline geçme riski her zaman var, geçmişte böyle durumlarla karşılaştık. BAREM‘in gerçekleştirdiği “Kişisel Verilerin Paylaşılması” araştırması ise tam da bu alanda tüketicinin algısına ışık tutuyor…

Kişisel verileri paylaşmak endişe yaratıyor

  • Araştırmanın ilk ve en çarpıcı bulgularından birisi; kişisel bilgilerini dijital ortamlarda paylaşmaktan endişe duyanların oranı… Endişeli olanların oranı dünyada ortalama yüzde 45 iken, Türkiye’de yüzde 60.
  • Endişe oranının dünya ortalaması kadınlarda erkeklere göre 4 puan daha yüksek.
  • Amerika, endişe duyanların (yüzde 54) en yüksek olduğu kıta iken Asya Pasifik Bölgesinde oran yüzde 45’e, Avrupa’da yüzde 43’e düşüyor.
  • Endişenin yüksek olduğu ülkelere baktığımızda önce Brezilya (yüzde 72) ve Hindistan (yüzde 71)’ı görüyoruz. Onları yüzde 61 ile Şili ve yüzde 60 ile ABD ve Türkiye izliyor. Dolayısıyla Türkiye kişisel bilgilerini dijital ortamda paylaşmaktan en çok endişe duyan 5 ülkeden biri ve endişelenenlerin oranı dünya ortalamasından 15 puan daha yüksek.
  • Türkiye’de kadınlar ve erkekler arasında fark görünmüyor. En endişeli gruplar; İstanbullular (yüzde 71), üst sosyoekonomik statü grupları (AB SES – yüzde 70), lise mezunları (yüzde 67) ve ücretli ya da maaşlı çalışanlar (yüzde 65).

Kişisel bilgilerin paylaşılması gerekli görünmüyor

Araştırmada dijitalleşen ve her şeyin birbirine bağlı olduğu dünyada, kişisel bilgilerin paylaşımının önemli ve gerekli olup olmadığı da sorgulandı. Global olarak paylaşımın gerekli olduğunu düşünenlerin oranı (yüzde 22) geçen yıl ile aynı kalırken, gerekli olmadığını düşünenlerin oranı (yüzde 30) 3 puan yükseldi.

Türkiye’de kişisel bilgi paylaşımının gerekli olmadığını düşünenler (yüzde 60) dünya ortalamasının iki katı ve bu aynı zamanda 35 ülkedeki en yüksek oran.

Paylaşımı gerekli görenlerin oranı ise genelde yüzde 23 iken, ilkokul mezunları (yüzde 29), erkekler (yüzde 26) ve gençler (18-34 yaş – yüzde 26) arasında biraz daha yüksek. 

Türkiye kişisel bilgilerini paylaşmak istemiyor!

Kişisel veri, veri toplayıcıları için değerli mi?

Türkiye’de üç kişiden biri (yüzde 32) kişisel verilerin, toplayanlar için değerli olduğunu düşünüyor. Üst sosyo ekonomik statü grubunda (AB ses – yüzde 39) bu oran biraz artıyor. Kişisel bilgilerin değerli olmadığını düşünenler ise yarıya yakın (yüzde 46). Alt sosyo ekonomik statü grupları (DE ses – yüzde 59) ve üst yaş grubunda (55 yaş ve üstü – yüzde 52) bu oran daha yüksek.    

Kişisel bilgilerin istenmesi hoşnutsuzluk yaratıyor

Türkiye’de görüşülen kişilerin yarıdan fazlası (yüzde 54) bu veri toplayıcıların, kişisel bilgilerini istemelerinden hoşlanmıyor. Üst sosyo ekonomik statü gruplarında (yüzde 70), emekliler (yüzde 66), Üniversite ve üstü eğitimliler (yüzde 63) ve çalışanlar (yüzde 59) arasında hoşnutsuzluk oranı daha da yükseliyor.  

Paylaşılan kişisel bilginin ne için kullanıldığı pek bilinmiyor

Türkiye’de görüşülen kişilerin çoğu (yüzde 63) “Veri toplayıcılarla paylaştıktan sonra kişisel bilgilerimle neler yapıldığının farkındayım ve endişe duymuyorum” önermesine katılmıyor ve demografik kırılımlar arasında anlamlı fark bulunmuyor.

Araştırmanın metodolojisi

Araştırma WIN Group üyesi 35 ülkede 27 binin üzerinde kişiyle gerçekleşti. Türkiyede CATI (Bilgisayar Destekli Telefon Görüşmesi) yöntemiyle Türkiye’yi temsil eden 1000 kişiyle görüşüldü.

Tüketici hangi markalarla verilerini paylaşmaya sıcak bakıyor?

barem featured kişisel veri
1 Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
2 Türkiye’de sosyal medya platformlarına erişim sorunu sürüyor
Türkiye’de sosyal medya platformlarına erişim sorunu sürüyor
3 Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi'nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi’nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
4 Genç kuşaklar iş hayatında maaştan çok amaç peşinde
Genç kuşaklar iş hayatında maaştan çok amaç peşinde
5 Yurt dışı çıkış harcına zam kararı Resmi Gazete'de yayımlandı...
Yurt dışı çıkış harcına zam kararı Resmi Gazete’de yayımlandı…
Güncel Haberler
Dijital dünyada stres artıyor: Her 10 yetişkinden 7’si internetteyken stres yaşıyor
Dijital dünyada stres artıyor: Her 10 yetişkinden 7’si internetteyken stres yaşıyor
Dikkat! Yapay zekayla çok muhabbet "Chatbot Psikozu" yaratabilir...
Dikkat! Yapay zekayla çok muhabbet “Chatbot Psikozu” yaratabilir…
Okula dönüşe hazırlık döneminde kredi başvuruları yüzde 72 arttı...
Okula dönüşe hazırlık döneminde kredi başvuruları yüzde 72 arttı…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

MrBeast, mobil iletişim sektörüne giriyor
Haberler
MrBeast, mobil iletişim sektörüne giriyor
Sena Tufan
1 hafta önce
Nvidia, piyasa değeri 4 trilyon dolara ulaşan ilk şirket oldu
Haberler
Nvidia, piyasa değeri 4 trilyon dolara ulaşan ilk şirket oldu
İrem Alimoğlu
10 Temmuz 2025
Zihin sağlığına dair endişeler, dünya sağlık gündeminde yine ilk sırada
Haberler
Zihin sağlığına dair endişeler, dünya sağlık gündeminde yine ilk sırada
Sena Tufan
21 Temmuz 2025
BTK ile Türk Telekom’un sabit hizmet imtiyazı 2050’ye kadar uzatıldı
Haberler
BTK ile Türk Telekom’un sabit hizmet imtiyazı 2050’ye kadar uzatıldı
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.