17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türkiye kişisel bilgilerini paylaşmak istemiyor!
Haberler

Türkiye kişisel bilgilerini paylaşmak istemiyor!

Nafizcan Önder
14 Ekim 2021
3 dk okuma

Hepimiz, internet ortamında genellikle müşterisi olduğumuz cep telefonu, televizyon ve internet servis sağlayıcılar, perakendeciler, e-ticaret şirketleri, marketler, bankalar gibi birçok farklı yapıyla kişisel bilgilerimizi paylaşıyoruz. Bu paylaşımlarla ilgili yasal düzenlemeler yapılmış durumda. Veriler KVK Kişisel Verilerin Korunması Kanununa göre işleniyor. Ayrıca geçen yıl ticari iletiler için İYS İleti Yönetim Sistemi uygulanmaya başladı. İşin hukuki boyutu elbette çok önemli ancak bir diğer sorulması gereken konu da tüketicinin tüm hukuki korumalara rağmen veri güvenliği konusunda ne hissettiği. Zira toplanan kişisel verilerin hacklenme veya başka yollarla kötü niyetli kişilerin eline geçme riski her zaman var, geçmişte böyle durumlarla karşılaştık. BAREM‘in gerçekleştirdiği “Kişisel Verilerin Paylaşılması” araştırması ise tam da bu alanda tüketicinin algısına ışık tutuyor…

Kişisel verileri paylaşmak endişe yaratıyor

  • Araştırmanın ilk ve en çarpıcı bulgularından birisi; kişisel bilgilerini dijital ortamlarda paylaşmaktan endişe duyanların oranı… Endişeli olanların oranı dünyada ortalama yüzde 45 iken, Türkiye’de yüzde 60.
  • Endişe oranının dünya ortalaması kadınlarda erkeklere göre 4 puan daha yüksek.
  • Amerika, endişe duyanların (yüzde 54) en yüksek olduğu kıta iken Asya Pasifik Bölgesinde oran yüzde 45’e, Avrupa’da yüzde 43’e düşüyor.
  • Endişenin yüksek olduğu ülkelere baktığımızda önce Brezilya (yüzde 72) ve Hindistan (yüzde 71)’ı görüyoruz. Onları yüzde 61 ile Şili ve yüzde 60 ile ABD ve Türkiye izliyor. Dolayısıyla Türkiye kişisel bilgilerini dijital ortamda paylaşmaktan en çok endişe duyan 5 ülkeden biri ve endişelenenlerin oranı dünya ortalamasından 15 puan daha yüksek.
  • Türkiye’de kadınlar ve erkekler arasında fark görünmüyor. En endişeli gruplar; İstanbullular (yüzde 71), üst sosyoekonomik statü grupları (AB SES – yüzde 70), lise mezunları (yüzde 67) ve ücretli ya da maaşlı çalışanlar (yüzde 65).

Kişisel bilgilerin paylaşılması gerekli görünmüyor

Araştırmada dijitalleşen ve her şeyin birbirine bağlı olduğu dünyada, kişisel bilgilerin paylaşımının önemli ve gerekli olup olmadığı da sorgulandı. Global olarak paylaşımın gerekli olduğunu düşünenlerin oranı (yüzde 22) geçen yıl ile aynı kalırken, gerekli olmadığını düşünenlerin oranı (yüzde 30) 3 puan yükseldi.

Türkiye’de kişisel bilgi paylaşımının gerekli olmadığını düşünenler (yüzde 60) dünya ortalamasının iki katı ve bu aynı zamanda 35 ülkedeki en yüksek oran.

Paylaşımı gerekli görenlerin oranı ise genelde yüzde 23 iken, ilkokul mezunları (yüzde 29), erkekler (yüzde 26) ve gençler (18-34 yaş – yüzde 26) arasında biraz daha yüksek. 

Türkiye kişisel bilgilerini paylaşmak istemiyor!

Kişisel veri, veri toplayıcıları için değerli mi?

Türkiye’de üç kişiden biri (yüzde 32) kişisel verilerin, toplayanlar için değerli olduğunu düşünüyor. Üst sosyo ekonomik statü grubunda (AB ses – yüzde 39) bu oran biraz artıyor. Kişisel bilgilerin değerli olmadığını düşünenler ise yarıya yakın (yüzde 46). Alt sosyo ekonomik statü grupları (DE ses – yüzde 59) ve üst yaş grubunda (55 yaş ve üstü – yüzde 52) bu oran daha yüksek.    

Kişisel bilgilerin istenmesi hoşnutsuzluk yaratıyor

Türkiye’de görüşülen kişilerin yarıdan fazlası (yüzde 54) bu veri toplayıcıların, kişisel bilgilerini istemelerinden hoşlanmıyor. Üst sosyo ekonomik statü gruplarında (yüzde 70), emekliler (yüzde 66), Üniversite ve üstü eğitimliler (yüzde 63) ve çalışanlar (yüzde 59) arasında hoşnutsuzluk oranı daha da yükseliyor.  

Paylaşılan kişisel bilginin ne için kullanıldığı pek bilinmiyor

Türkiye’de görüşülen kişilerin çoğu (yüzde 63) “Veri toplayıcılarla paylaştıktan sonra kişisel bilgilerimle neler yapıldığının farkındayım ve endişe duymuyorum” önermesine katılmıyor ve demografik kırılımlar arasında anlamlı fark bulunmuyor.

Araştırmanın metodolojisi

Araştırma WIN Group üyesi 35 ülkede 27 binin üzerinde kişiyle gerçekleşti. Türkiyede CATI (Bilgisayar Destekli Telefon Görüşmesi) yöntemiyle Türkiye’yi temsil eden 1000 kişiyle görüşüldü.

Tüketici hangi markalarla verilerini paylaşmaya sıcak bakıyor?

barem featured kişisel veri
1 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
4 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
5 "LEGO ödeneği" yan hak oldu!
“LEGO ödeneği” yan hak oldu!
Güncel Haberler
Koçtaş, YouTube'da 1 milyon aboneye ulaştı!
Koçtaş, YouTube’da 1 milyon aboneye ulaştı!
Logoyu "bir tık" büyütebilir miyiz?
Logoyu “bir tık” büyütebilir miyiz?
Cannes Lions'ta jüri olma sırası sizde! "Cesaretinle Oy Ver, Değişime Ortak Ol!"
Cannes Lions’ta jüri olma sırası sizde! “Cesaretinle Oy Ver, Değişime Ortak Ol!”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

HAYTAP'tan dünyada bir ilk: Yuva arayan patiler iPhone ekranlarında!
Haberler
HAYTAP’tan dünyada bir ilk: Yuva arayan patiler iPhone ekranlarında!
İrem Alimoğlu
5 Mayıs 2025
Kahve Posasından Sürdürülebilir Geleceğe: Arzum OKKA’dan Doğaya Dost Bir Yenilik
Haberler
Kahve Posasından Sürdürülebilir Geleceğe: Arzum OKKA’dan Doğaya Dost Bir Yenilik
Advertorial
22 Nisan 2025
Microsoft ve OpenAI iş birliği yeni bir döneme giriyor
Haberler
Microsoft ve OpenAI iş birliği yeni bir döneme giriyor
İrem Alimoğlu
13 Mayıs 2025
Yapay zeka ve sosyal medya, Türkiye’de online alışverişi yeniden şekillendiriyor
Haberler
Yapay zeka ve sosyal medya, Türkiye’de online alışverişi yeniden şekillendiriyor
İrem Alimoğlu
1 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.