20 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türkiye Araştırmacılar Derneği bilimsel olmayan siyasi araştırmalardan rahatsız: Amaç toplumu manipüle etmek!
Haberler

Türkiye Araştırmacılar Derneği bilimsel olmayan siyasi araştırmalardan rahatsız: Amaç toplumu manipüle etmek!

Marketing Türkiye
3 Haziran 2022
1 dk okuma

Yaklaşan genel seçimler ve artan “erken seçim iddiaları” araştırma sektörünü de hareketlendirdi. Son günlerde ardı ardına siyasi araştırmalar açıklanırken pek çoğunun birbirini tutmayan sonuçları da akıllarda soru işaretleri yaratıyor. Türkiye Araştırmacılar Derneği (TÜAD) bugün yayınladığı bir açıklamayla “araştırmaların kamuoyu ile gerektiği gibi paylaşılmamasından” rahatsız olduğunu duyurdu.  

Türkiye Araştırmacılar Derneği’nden yapılan açıklama şöyle:

“Türkiye Araştırmacılar Derneği (TÜAD) olarak; kaynağı belirsiz ve metodolojisi bilimsel kriterlere uymayan araştırmalardan rahatsızız. Araştırmacılığın meslek ilkeleriyle bağdaşmayan bu tür çalışmaların toplumu ve kurumları manipüle etmek dışında bir amaca hizmet edemeyeceği kanısındayız.

Türkiye’de araştırma sektörünün meslek birliği olarak, özellikle seçim dönemine az bir zaman kala siyasi araştırmaların yoğunlaştığı bu dönemde gündeme taşınan, ancak araştırma olarak nitelenmek için gereken asgari şartları karşılamaktan çok uzak olan çalışmaların yaratmış olduğu bilgi kirliliğinden rahatsızlık duyuyoruz.

TÜAD olarak, kamuoyunun doğru bilgiye ulaşımını sağlamanın temel hak ve özgürlükler kapsamında vazgeçilmez bir unsur olduğu görüşündeyiz. Siyasi, ekonomik ya da toplumsal konuları odağına alan araştırmaların ortak bir amaca hizmet etmesi gerekir. Bu amaç da kamuoyunun, meslek kriterlerine uygun şekilde toplanmış veriler ışığında, şeffaf ve doğru bilgilendirilmesidir.

Bu noktada, veri üzerinden yürütülen yanlış ve/veya eksik bilgilendirme yoluyla, araştırmacılığın mesleki kriterlerini karşılamayan ve kaynağı belirsiz çalışmaların toplumu ve kurumları manipüle etmek dışında bir amaca hizmet edemeyeceği kanısındayız. Araştırmanın birincil amacını göz ardı eden bu tür çalışmalar, sektörümüzün itibarını zedelemenin yanında, toplumu da yanlış yönlendirmesi nedeniyle derin endişe duymamıza sebep olmaktadır.

Bu hususta başta basın yayın kuruluşu çalışanları olmak üzere tüm yurttaşlarımızdan kaynağı belirsiz ve bilimsel kriterleri karşılamayan anket ve benzeri çalışmalara itibar etmemelerini önemle rica ederiz. Söz konusu kriterlerin neler olduğuna dair tarafımızca hazırlanmış olan “Medya ve Reklamda Araştırma Sonuçları Kullanım Kılavuzu”nu da bu bağlantıda değerlendirmelerinize sunarız.

Saygılarımızla

Türkiye Araştırmacılar Derneği”

Ya araştırma olmasaydı?

featured tüad Türkiye Araştırmacılar Derneği
1 CarrefourSA, A101'e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi...
CarrefourSA, A101’e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi…
2 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
3 YouTube'da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları...
YouTube’da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları…
4 Markalar “AI slop” ve "dijital yorgunluk" çağında çareyi deneyimsel pazarlamada arıyor
Markalar “AI slop” ve “dijital yorgunluk” çağında çareyi deneyimsel pazarlamada arıyor
5 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Güncel Haberler
Ekonomik baskı geçici değil, kalıcı: Tasarruf artık yaşam tarzı
Ekonomik baskı geçici değil, kalıcı: Tasarruf artık yaşam tarzı
Çalışma hayatının yeni trendleri...
Çalışma hayatının yeni trendleri…
Deneyimle fark yaratan markalar belli oldu...
Deneyimle fark yaratan markalar belli oldu…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Amazon Türkiye açıkladı: Türk halkı indirim yorgunu...
Haberler
Amazon Türkiye açıkladı: Türk halkı indirim yorgunu…
Marketing Türkiye
7 Kasım 2025
Türkiye’nin dijital egemenliğini güçlendiren ikili: SabancıDx ve Bulutistan
Haberler
Türkiye’nin dijital egemenliğini güçlendiren ikili: SabancıDx ve Bulutistan
Marketing Türkiye
22 Ekim 2025
Coca-Cola’dan beş yıl sonra gelen yeni yıl lezzeti: Holiday Creamy Vanilla
Haberler
Coca-Cola’dan beş yıl sonra gelen yeni yıl lezzeti: Holiday Creamy Vanilla
İrem Alimoğlu
10 Kasım 2025
Türkiye'nin en sevilen temizlik markaları...
Haberler
Türkiye’nin en sevilen temizlik markaları…
İrem Alimoğlu
13 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.