Turkcell 2013 ikinci çeyrek finansal ve operasyonel sonuçlarını açıkladı
Turkcell, 2013 ikinci çeyrek finansal ve operasyonel sonuçlarını açıkladı. Turkcell Grup gelirleri, bir önceki yıla göre %11 oranında büyüyerek 2,86 milyar TL oldu. Bu büyümede; Türkiye’de %4 oranında artan ses gelirleri, akıllı cihaz kullanımının gelişimiyle %42 oranında artan mobil internet gelirleri ve %29 oranında büyüyen grup şirketlerinin katkısı etkili oldu. Grup AVFÖK, bir önceki yıla göre %12 artışla 869 milyon TL, net kâr ise 556 milyon TL olarak gerçekleşti. Şirketlerin operasyonel verimliliği ve pazardaki başarı göstergelerinden biri olan VFÖK (Vergi-Faiz Öncesi Kar) ise bir önceki yıla göre %15 artışla 502 milyon TL oldu.
Faturalı abonede yükseliş devam ediyor
Turkcell Türkiye’nin abone sayısı bir önceki yıla göre değişmezken, 2013’ün ikinci çeyreğinde bir sene öncesine göre 1,2 milyon faturalı abone kazandı. Bu çeyrekte yurtiçinde 34,7 milyon abonesi bulunan Turkcell, yurtdışı iştiraklerinin de eklenmesiyle 9 ülkede 69,5 milyon aboneye ulaştı. Abone Başı Aylık Ortalama Gelir (ARPU); faturalı abone oranındaki yükseliş ve mobil genişbant gelirlerindeki artış sayesinde yıllık %8 artarak 22,3 TL olurken, Abone Başı Aylık Ortalama Kullanım (MoU) ise artan paket kullanımlarıyla %8 büyüyerek aylık 269 dakikaya ulaştı. Turkcell’in mobil internet gelirleri yıllık bazda %42 oranında artarak ikinci çeyrekte 340 milyon TL oldu. Mobil internet ve servis gelirlerinin artmasındaki en büyük neden; ikinci çeyrekte 620 bin abonenin daha akıllı telefon kullanmaya başlamasıyla birlikte %24 seviyesine ulaşan akıllı cihaz penetrasyonu oldu. Böylece Turkcell şebekesindeki akıllı telefon sayısı 8 milyona yaklaştı. Turkcell, yeni lanse ettiği Türkiye’nin ilk yerli akıllı telefonu ‘Turkcell T40’ ile bu rakamı daha da artırmayı hedefliyor. 2009 yılındaki 3G lansmanından bugüne geçen 4 yılda Turkcell müşterilerinin abone başı ortalama mobil internet kullanımı 54 kat artarken aynı dönemde kullanılan Megabyte başına ortalama birim fiyat ise %95 oranında azaldı.
Büyümede grup şirketlerinin etkisi artıyor
Turkcell’in rekor gelirlerinde yurtiçindeki ve yurtdışındaki grup şirketlerinin başarılı performansları da etkili oldu. Gelirleri yıllık bazda %37,3 büyüyerek 222,7 milyon TL’ye ulaşan Turkcell Superonline, fiber interneti 500 bininci haneye taşıma başarısını gösterdi. Şirketin 2. Çeyrek AVFÖK marjı ise %26,1 oldu. Ukrayna operasyonu ise başarılı bölgesel büyüme stratejisi ile gelirlerini geçen yılın aynı dönemine göre ABD Doları bazında %12,4 artırarak 112,5 milyon dolara taşırken %31,8 AVFÖK marjı kaydetti. Şirketin toplam üç ay aktif abone sayısı bir yılda 1,2 milyon artarak 8,6 milyon oldu. Turkcell, 2013’ün ilk yarısında hem abonelerin günlük hayatını kolaylaştıran hem de şirketlere verimlilik katan birçok yeni ürün ve servisi hayata geçirdi. Bu servislerden; belediye otobüsü biletini cep telefonundan ödemeye olanak sağlayan ve Şanlıurfa’da kullanılan ‘Urfakart’, maç biletlerinin cep telefonundan alınabildiği ‘Turkcell akıllı bilet’ ve SMS hizmetine yenilikçi boyut getiren ‘SMS Plus’ en çok öne çıkanlar oldu.
Ciliv: Çift haneli büyümemiz sürüyor
Turkcell’in ikinci çeyrek sonuçlarını yorumlayan Genel Müdür Süreyya Ciliv; “Turkcell olarak, her zaman olduğu gibi, stratejik önceliklerimiz doğrultusunda müşterilerimize odaklanarak inovasyon ve operasyonel mükemmeliyet ile en eşsiz müşteri deneyimini sunmaya devam ediyoruz. Mobilite, internet, akıllı cihaz ve uygulama alanlarındaki yüksek potansiyeli müşterilerimiz için çok daha fazla değere dönüştürebileceğimize inanıyor ve bu doğrultudaki yatırımlarımızı sürdürüyoruz. Başarımızdaki katkılarından dolayı müşterilerimize, çalışanlarımıza, iş ortaklarımıza ve hissedarlarımıza teşekkür ederiz” dedi.
Güncel Haberler