Türk kadınları anne olunca anlıyor
Nestlé Pure Life’ın anneler için özel olarak hazırladığı “Annemden Bana” reklam filmi yayına girdi. “Annem gibi olmaktan gurur duyuyorum” iç görüsünü temel alan kampanyanın “Sağlıklı aile hidrasyonu” misyonunun öncüsü olan anneleri hedefliyor.
Kampanya 8 ülkeden, 2 bin 526 anne ile gerçekleştirilen araştırma sonrasında ortaya çıktı. Anketin Türkiye bacağında ise Türk kadınları, kendi annelerinden onlara geçen değerler arasında en fazla “ailelerine ve topluma verdikleri önem” ile gurur duyuyor. Türkiye’de kadınlar genel olarak anne olunca bu değerlerle gurur duymaya başlıyor. Gurur duymaya “evlenince başladım” diyenlerin oranı yüzde 26 iken anne olunca başladıklarını belirtenlerin oranı yüzde 33.
Nestle Pure Life “Annemden Bana” kampanyasında kadınların annelerinde eleştirdikleri bazı özellikleri, aradan zaman geçip o yaşa gelince tıpatıp kendilerinde görmelerinden yola çıkıyor. Nestlé Pure Life, yeni kampanyasında kadınların annelerinden aldıkları iyi özelliklerini anarak “anneme benzemekten gurur duyuyorum” dedirtiyor.
Kampanyanın tüm dünyada aynı tarihte yayına girdiğini söyleyen Nestlé Pure Life Marka Müdürü Melike Karagöz, her ülkenin reklam filmini kendi gelenekleri doğrultusunda yorumladığını söyledi. Karagöz, “Nestlé Pure Life olarak, annelerimizin hayatımızdaki izlerine sahip çıkmak istiyoruz. Bu izlerin hiç geçmesin, hiç silinmesin, hep gurur duyalım istiyoruz. Kadınlar ailesi için her zaman kaliteli ve sağlıklı olanı tercih eder bu yüzden de güvendiği markaları seçer. Türkiye’nin doğal kaynaklarından gelen Nestlé Pure Life da aileler için güvenli, kaliteli ürün ve hizmet sunma misyonu ile bu markalardan birisi” diye konuştu.
Türk kadınları “anne olunca” anlıyor
Nestlé Pure Life’ın “Annemden Bana” kampanyası, aralarında Türkiye’nin de yer aldığı 8 ülkede gerçekleştirilen geniş çaplı bir araştırmaya dayanıyor. Amerika Birleşik Devletleri, Çin, İngiltere, İspanya, Meksika, Tayland, Türkiye ve Suudi Arabistan’da toplam 2 bin 526 anne ile yapılan bu araştırmada “annenizden size hangi değerler geçti” ve “siz çocuğunuza hangi değerlerin geçmesini istersiniz” soruları yöneltildi.
Türk annelerin çocuklarına geçmesini istediği değerlerin başında ise “iyi bir eğitim almaları” geliyor. Bunu sırasıyla “farklılıklara açık olmak ve saygı duymak” ve “okuma sevgisi” izliyor. Yemek yapma sevgisi, ev bakımını üstlenmek ise annelerin çocuklarına geçmesini arzu ettiği değerler arasında yer almıyor.
Türkiye’de kadınlar genel olarak anne olunca bu değerlerle gurur duymaya başlıyor. Gurur duymaya “evlenince başladım” diyenlerin oranı yüzde 26 iken anne olunca başladıklarını belirtenlerin oranı yüzde 33.
Sağlıklı Yaşam Tarzı Anneden Geçiyor
Anket sonuçları katılan tüm ülkeler ölçeğinde değerlendirildiğinde, kadınların annelerinden kendilerine kalan ve en çok gurur duydukları özelliğin “sevdikleri insanları koruyup kollamaları” olduğu ortaya çıktı. Araştırmaya katılan dünya kadınları, gurur duydukları bu özelliği kendi çocuklarına da geçirmek istiyorlar.
Anketin Türkiye bacağında ise Türk kadınları, kendi annelerinden onlara geçen değerler arasında en fazla “ailelerine ve topluma verdikleri önem” ile gurur duyuyorlar. Mart 2016’da Türkiye’de yapılan araştırmanın sonuçlarına göre kadınlar bu özelliğin kendi çocuklarına da geçmesini istiyorlar. Kadınlar kendi annelerinden onlara geçen ilk 3 özelliği şöyle sıralıyorlar: Evin bakımını üstlenmek, sevdikleri kişileri koruyup kollamak ve paylaşmaya önem vermek. Aile geleneklerine saygı duymak ise 4. sırada yer alıyor.
Türk kadınları, kendi annelerinden onlara geçen ve en çok gurur duydukları değeri “ailelerine ve topluma verdikleri önem” olarak belirtiyor. Bunu sırasıyla “çalışmak/bağımsız olmak”, “farklılıklara açık olmak ve bu farklılıklara saygı duymak” izliyor. “Mükemmellik”, “İyi görünmek için çaba harcamak” ve “sanatsal aktivitelere katılım” gibi değerler Türk anneleri tarafından, önemsenen değerler arasında en alt sıralarda yer alıyor.
Araştırmaya katılanların yüzde 48’i “sağlıklı bir yaşam tarzı benimsemeyi”, yüzde 41’i ise “asla pes etmemeyi” annesinden öğrendiğini söylüyor. “Mums Heritage” isimli araştırma Ipsos araştırma şirketi tarafından Nisan 2016’da 8 ülkeden, 2.526 anne ile gerçekleştirildi.