14 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türk halkı gençken spor yapıyor, doktora gitmeyi sevmiyor
Haberler

Türk halkı gençken spor yapıyor, doktora gitmeyi sevmiyor

Marketing Türkiye
26 Nisan 2016
2 dk okuma

 

Yemek ve spor alışkanlıkları toplumun büyük bir çoğunluğunun yaşam tarzı hakkında önemli bilgiler veriyor. Twentify’ın yaptığı araştırmaya göre Türk halkı spora gençken gidiyor,check up yaptırmıyor ve doktora gitmemeyi tercih ediyor.

Kitlekaynak platformu Bounty’nin yaratıcısı Twentify, uygulaması üzerinde sahip olduğu 160.000’in üzerinde kullanıcısı arasında bir araştırma yaptı. Bounty uygulaması üzerinden oluşturulan bu görevdeki soruları yanıtlayan 1002 kişinin yüzde 73’ü erkek ve yüzde 26’ı kadın katılımcılardan oluşuyor.

Araştırmaya katılan kişilerin, yüzde 25’i  18-21, yüzde 29’u 21-24,  yüzde 24’ü 25-30, yüzde 11’i 31-35, yüzde 9’u 35-40, ve geri kalan kısım ise 40-51 yaş aralığında.

Yaşımız ilerledikçe daha az spor yapıyoruz

Araştırma sonuçlarına göre, genç katılımcı kitlede (18-24) spor yapma alışkanlığı yüzde 43.41 iken, yaşın artmasıyla birlikte bu yüzde gitgide dramatik olarak bir düşüşe geçiyor ve 40 yaş üzeri katılımcılardan sadece 9’u bu soruyu evet olarak yanıtlıyor.

Türk halkı gençken spor yapıyor, doktora gitmeyi sevmiyor

İlginç bir sonuç da şu ki;  kişilerin maaşları arttıkça spor yapma oranı düşüyor.   2000  ve altı maaş alanlarda spor yapma oranı ortalama yüzde 36 iken, bu oranın üzerindeki maaşlarda  bu yüzde düşüyor. En optimize spor oranı yüzde 40 ile 2500-3000TL maaş alan kitlede görünüyor. Spor yapan kişilerin ise yüzde 48.14’ünün 1 yıldan fazla süredir düzenli spor yapmakta olduğu görülüyor.

Toplum olarak doktora mecbur olmadıkça gitmiyoruz

Araştırmaya katılanların yüzde 66’dan fazlası “Ne sıklıkla doktora gidersin?” sorusuna, çok “Mecbur kalmadıkça doktora gitmem” şeklinde cevap veriyor. Bunu yaklaşık yüzde 24 oranında “Yılda birkaç kez” ve yüzde 5 oranında “Ayda 1-2 kez takip” yanıtı takip ediyor. 

Grip olduğumuzda tedaviyi kendimiz yapıyoruz

“Grip olduğunuzda doktora gider misiniz?” Sorusuna katılımcıların yüzde 32’si evet yanıtını verirken, yüzde 68’i hayır gitmem diyor. Katılımcılardan yüzde 35.33’ü ilk yardım bilgisi olduğu ve uygulayabileceğini ve bunun yanında katılımcıların yüzde 36.33’ü ise, ilk yardım bilgilerine sahip olduğunu ve fakat uygulayabileceklerini düşünmediklerini söylüyor.

Türk halkı gençken spor yapıyor, doktora gitmeyi sevmiyor

Check-up yaptırmıyoruz ama yaptırmayı düşünüyoruz

“Hastalığınız olmasa da check-up yaptırmayı düşünür müsünüz?” sorusuna verilen yanıtlara göre, 20 yaşını geçen insanlarda check-up yaptırmaya yönelik düşüncelerin daha pozitif olduğu gözlemleniyor. 20 yaş altında pozitif düşüncesi olan yüzde 42.63 oranındayken, 20 yaş sonrasında bu oran yüzde 49’a yükseliyor.

Organ bağışını destekliyoruz ama bağış yapmıyoruz

Yapılan araştırmaya göre yüzde 74 oranı ile organ bağışını destekliyoruz ancak bu destek aksiyona dönüşmüyor. Organlarını resmi şekilde bağışlayanların oranı sadece yüzde 9. Bu durum gelir durumu ile ilgili verilen bilgilerle ilişkilendirildiğinde, gelir durumu arttıkça, organ bağışına karşı alınan aksiyonun arttığı gözlemleniyor.

1 Yazlık piyasasında yaz hareketliliği: En çok değerlenen bölgeler belli oldu
Yazlık piyasasında yaz hareketliliği: En çok değerlenen bölgeler belli oldu
2 Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
3 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
4 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
5 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Güncel Haberler
Markanızın dijital dünyadaki nabzını tutun! İşte en iyi sosyal medya izleme araçları...
Markanızın dijital dünyadaki nabzını tutun! İşte en iyi sosyal medya izleme araçları…
Tüketicinin yaz karnesi: Tatil planları değişti, öncelik tasarrufa geçti
Tüketicinin yaz karnesi: Tatil planları değişti, öncelik tasarrufa geçti
Mayıs ayının en çok konuşulan oyuncuları
Mayıs ayının en çok konuşulan oyuncuları
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Papara’ya yasa dışı bahis soruşturması
Haberler
Papara’ya yasa dışı bahis soruşturması
Marketing Türkiye
3 hafta önce
İş hayatında öncelikler değişiyor: "Maaş tamam ama esneklik ve iyi yaşam da şart!"
Haberler
İş hayatında öncelikler değişiyor: “Maaş tamam ama esneklik ve iyi yaşam da şart!”
İrem Alimoğlu
1 Mayıs 2025
RTÜK "Güçlü Medya, Bilinçli Toplum Zirvesi"ni tamamladı: İşte zirvede öne çıkan başlıklar
Haberler
RTÜK “Güçlü Medya, Bilinçli Toplum Zirvesi”ni tamamladı: İşte zirvede öne çıkan başlıklar
Marketing Türkiye
30 Nisan 2025
Yemeksepeti, Türkiye’nin Keyif Haritası’nı açıkladı: Her 3 kişiden 2’si sipariş anından keyif alıyor
Haberler
Yemeksepeti, Türkiye’nin Keyif Haritası’nı açıkladı: Her 3 kişiden 2’si sipariş anından keyif alıyor
Marketing Türkiye
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.