Türk girişimcisinin başarısına ortak olma hakkı hangi bankanın?
HSBC bir ilki gerçekleştirdi ve global reklam kampanyasını İstanbul’da çekti. Türk oyuncular reklam filminde rol aldı ve bazı bölümleri Türkçe yayınladı. Kampanya HSBC’nin faaliyet gösterdiği 80’in üzerinde ülkede gösterilmeye başlandı. Kampanyanın ana fikri, başarılı Türk girişimciliği üzerinden bankanın kuru msal ve ticari bankacılık faaliyetlerini anlatmak. Bildiğiniz üzere HSBC’nin temel felsefesi “Dünyanın yerel bankacısı” olmak. Bana göre şimdiye değin mesajda kalan bu söylem Türkiye açısından yerli yerine oturdu. Türkiye’nin, tüm dünya geriye doğru sayıyorken büyümeye devam etmesi rakamlarla, haberlerle zaten herkesçe bilinen bir durumken banka aleninin beyanını yapıyor yani HSBC, yaptığı kampanya ile tüm dünyaya, “Bu büyüme işinde bizim de payımız var. Siz de bizimle çalışın.” demeye getiriyor. Fikir zeki, uygulama akıllıca. Eskiden olsa, “Yaşasın, Türkiye’nin PR’ı oluyor.” derdim ama şimdi Türkiye üzerinden PR yapma dönemindeyiz. Kampanyanın yurtdışındaki yansımasını gerçekten merak ediyorum.
Bu haber Günseli Özen Ocakoğlu’nun Zaman gazetesindeki köşesinden alınmıştır.
Güncel Haberler