14 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
“Türk Dünyası Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği” kuruldu…
Haberler

“Türk Dünyası Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği” kuruldu…

Marketing Türkiye
15 Nisan 2025
4 dk okuma

Türk dünyası arasında pazarlama, reklam ve medya alanlarındaki iş birliğini güçlendirmek amacıyla, Türkiye ve Azerbaycan’ın öncülüğünde hayata geçirilen “Türk Dünyası Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği” (TÜREK), T.C. Ticaret Bakanlığı’nın himayesinde düzenlenen basın toplantısıyla kamuoyuna tanıtıldı.

“Türk Dünyası Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği” kuruldu…
“Türk Dünyası Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği” kuruldu…

Ticaret Bakanı Prof. Dr. Ömer Bolat ve Reklamverenler Derneği (RVD) Yönetim Kurulu Başkanı, Reklam ve Pazarlama İletişimi Derneği (REPİD) Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Pura

T.C. Ticaret Bakanlığı Söğütözü Yerleşkesi Konferans Salonu’nda, Ticaret Bakanı Prof. Dr. Ömer Bolat’ın katılımıyla gerçekleşen basın lansmanında; Reklamverenler Derneği (RVD) Yönetim Kurulu Başkanı, Reklam ve Pazarlama İletişimi Derneği (REPİD) Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Pura, ARED Yönetim Kurulu Başkanı Şahin Acar ve RMID Yönetim Kurulu Başkanı Khayala Mutallimova yaptıkları konuşmalarla birliğin kuruluş amacını, vizyonu ve sektörel hedeflerini paylaştı.

TÜREK’in ilk Başkanı olarak görev alan Ahmet PURA, Başkan Yardımcılığı görevlerine atanan RMİD Başkanı Khayala Mutallimova ve ARED Başkanı Şahin ACAR, TÜREK’in kuruluş amacı ve hedefleri hakkında paylaşımda bulundular.

“Dünyaya örnek olacak”

Toplantıda konuşma yapan Ahmet Pura şu ifadeleri kaydetti:

Reklamverenler Derneği (RVD) Yönetim Kurulu Başkanı, Reklam ve Pazarlama İletişimi Derneği (REPİD) Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Pura konuşmasında şunları söyledi:

“Türk dünyasının reklam sektörünü bir araya getirmeyi hedefleyen çok değerli bir girişimi sizlerle paylaşmaktan büyük bir heyecan ve gurur duyuyorum. Azerbaycan’dan Khayala Mutallimova, ARED’ten Şahin Acar’ın olumlu yaklaşımları ve Ticaret Bakanlığı’nın güçlü desteğiyle bu günlere geldik. TÜREK Türk Dünyası Pazarlama Reklam ve Medya Birliği, Türk dili konuşan ülkeler arasında; medya, reklam ve pazarlama alanlarında kalıcı iş birlikleri kurmak ve ortak bir değer üretmek için kuruldu. Ben bu değeri dünyaya taşıyacağımıza ve örnek olacağımıza inanıyorum. TÜREK’in bu yolculuğunda Türkiye’de sektörel koordinasyonu sağlayan güçlü bir yapıdan söz etmeliyim. REPİD çatısı altında reklamveren ajans, mecra ve araştırma kurumunu temsil eden 8 dernek bir araya geldi ve bu derneklerin üyeleri ile güçlenmeye devam ediyor.

Sorumlu reklamcılık misyonumuzla tüm dünyada reklam sektörünün değişimine rehberlik etmek amacıyla kurulan Ad Net Zero inisiyatifinin imzacısı olduk ve ülke liderliğini üstlendik. REPİD olarak Ad Net Zero Türkiye ile iletişimin dönüştürücü gücünü kullanarak reklam endüstrisini ve etki alanlarındaki tüm sektörleri iklim krizi ile mücadelede ortak bir güç haline getirmeyi amaçlıyoruz. Dönüşüm süreçlerinin yalnızca üretim süreçleriyle sınırlı bırakmayacak, endüstrinin tüm alanlarını kapsayacak şekilde hayata geçireceğiz. Araştırmamız, her 1 TL’lik reklam yatırımının ekonomiye 19,3 TL katkı sağladığını ve reklam yatırımlarının ülke istihdamına yüzde 2,25 katkı verdiğini, daha da önemlisi yatırımlarının 2,5 kat büyüme potansiyeli olduğunu ortaya koyuyor.”

“Türk Dünyası Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği” kuruldu…
“Türk Dünyası Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği” kuruldu…

RMID Yönetim Kurulu Başkanı Khayala Mutallimova ve ARED Yönetim Kurulu Başkanı Şahin Acar

“Sektörümüzü görünür kılmak istiyoruz”

ARED Yönetim Kurulu Başkanı Şahin Acar ise şunları söyledi:

“İnanıyorum ki, bugün temellerini attığımız bu yapı, gelecekte daha da büyüyerek, güçlü bir aileye dönüşecek. Artık yalnızca kendi ülkemiz için değil, Türk dünyasının dört bir yanında sektör temsilcileriyle omuz omuza vererek çalışacağız. Birlikte düşüneceğiz, birlikte üreteceğiz. Ekonomik kalkınmaya katkı sağlayacak, sektörel gelişimi birlikte yönlendireceğiz. Türk Dünyası Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği, Türk dili konuşan ülkeler arasında pazarlama, reklam ve medya alanlarında ekonomik, sosyal ve kültürel bağları güçlendirmek amacıyla kurulmuş uluslararası bir sektörel iş birliği platformudur. İlk adımımızı Azerbaycan ve Türkiye ile attık. Bugün Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’de aramıza katıldı. Hedefimiz; Türk dünyası ile bu çatı altında birlikte yürümek. Bunu yaparken; kültürlerimizi yaşatmak, ekonomilerimizi büyütmek ve sektörümüzü tüm dünyada daha görünür kılmak istiyoruz.”

Toplantıda Türkiye ve Azerbaycan’ın öncülüğünde hayata geçirilen girişimin, Türk dünyası ve devletleri arasındaki bağın güçlenmesine sağlayacağı katkılar ele alındı.

“Türk Dünyası Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği” kuruldu…
“Türk Dünyası Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği” kuruldu…

Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen TÜREK lansmanını yerinden takip eden isimler arasındaydı.

TÜREK Başkan Yardımcısı Khayala Mutallimova ise, “Bu birlik, ülkelerimiz arasında ekonomik ve kültürel bağları güçlendirerek sektörel dayanışmayı artıracak; bilgi akışını geliştirecek ve diasporadaki topluluklarla bağları kuvvetlendirecektir.” ifadelerini kullandı.

Türk dünyasının 175 milyon nüfusla 1,8 trilyon dolarlık bir ticaret hacmine sahip olduğu vurgulanan toplantıda “Türk Dünyası Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği”nin bu güçlü pazarın büyümesine katkı sağlayacağı vurgulandı.

Brandverse Awards’a katılmak için son şans!

featured Türk Dünyası Pazarlama
1 Yazlık piyasasında yaz hareketliliği: En çok değerlenen bölgeler belli oldu
Yazlık piyasasında yaz hareketliliği: En çok değerlenen bölgeler belli oldu
2 Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
3 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
4 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
5 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Güncel Haberler
Markanızın dijital dünyadaki nabzını tutun! İşte en iyi sosyal medya izleme araçları...
Markanızın dijital dünyadaki nabzını tutun! İşte en iyi sosyal medya izleme araçları…
Tüketicinin yaz karnesi: Tatil planları değişti, öncelik tasarrufa geçti
Tüketicinin yaz karnesi: Tatil planları değişti, öncelik tasarrufa geçti
Mayıs ayının en çok konuşulan oyuncuları
Mayıs ayının en çok konuşulan oyuncuları
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

TAMPF Yönetim Kurulu Başkanlığına Ahmet Şükrü Yanıkoğlu seçildi
Haberler
TAMPF Yönetim Kurulu Başkanlığına Ahmet Şükrü Yanıkoğlu seçildi
Nafizcan Önder
25 Nisan 2025
Dubai çikolatası dünya genelinde kıtlık yarattı: Antep fıstığı fiyatları rekor kırdı!
Haberler
Dubai çikolatası dünya genelinde kıtlık yarattı: Antep fıstığı fiyatları rekor kırdı!
Sena Tufan
21 Nisan 2025
Marketing Türkiye Mayıs sayısı yayında: Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Haberler
Marketing Türkiye Mayıs sayısı yayında: Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Nafizcan Önder
1 Mayıs 2025
Tesla’dan “Robotaxi” hamlesi: İlk sürüşe geri sayım başladı
Haberler
Tesla’dan “Robotaxi” hamlesi: İlk sürüşe geri sayım başladı
İrem Alimoğlu
3 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.