İkonik saklama kabı markası Tupperware, tarihe mi karışıyor?
İkonik saklama kaplarıyla tanınan Tupperware, hızla yeni finansman bulamazsa iflas edebilir. Yaklaşık 70 ülkede satılan Tupperware, 2021’de yıllık 1,3 milyar dolarlık satış elde etti. Ancak markanın satıştan elde ettiği gelir, bir yıl öncesinde yüzde 18,7 daha fazlaydı. Geçtiğimiz haftalarda ise şirketin hisseleri yaklaşık yüzde 50 düştü.
1950’lerde ve 1960’larda, insanları plastik kaplarda gıda saklamaya teşvik ederek satışlarını artırmak için “Tupperware partileri” düzenlemesiyle tanınan marka, 2022’nin sonlarına doğru genç müşterileri ve dünya çapındaki diğer perakendecileri cezbetmek amacıyla ABD perakende zinciri Target’ta ürünlerini satmaya başladı. Ancak 77 yıllık geçmişe sahip olan Tupperware’in kendini genç kitleye göre yeniden konumlandırma çabaları, satışların düşüşünü durdurmadı.
Nostalji, ayakta kalmaya yetmiyor
Uzmanlar, bir zamanlar saklama kabı konusunda öncü olan ve nesiller boyunca aileler tarafından sevilen bir markanın gelişen pazara, acımasız rekabete ve genç tüketicilerin tutum ve ihtiyaçlarına uyum sağlayamadığını belirtiyor. Texas A&M Üniversitesi Mays Business School’da pazarlama ve e-ticaret profesörü olan Venkatesh Shankar, “Tupperware’in plastik saklama kapları 1946’da piyasaya sürüldüğünde oldukça ses getirdi. Ayrıca şirketin muazzam bir kültürel etkisi oldu. Ev partilerine Tupperware’e konan yemeklerle gitmek; sosyalleşmeyi doğrudan satışla birleştiren yeni bir pazarlama yöntemiydi. Ancak köklü geçmişe sahip olan bir marka, çağa ayak uyduramadı, sadece nostaljiyle ayakta kalamaz” diyor.
College of New Jersey School of Business’ta pazarlama profesörü olan William Keep ise Tupperware’in bir işletme olarak ayakta kalsa da kalmasa da, zengin tarihinin büyük ihtimalle devam edeceğini belirtiyor ve “50 yıldır evliyim, evlendiğimiz zamandan beri Tupperware’imiz var ve hala kullanıyoruz. Tupperware, insanların düğünlerde ve baby shower partilerinde hediye olarak verdiği bir üründü” diyor.