2 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
İkonik saklama kabı markası Tupperware, tarihe mi karışıyor?
Haberler

İkonik saklama kabı markası Tupperware, tarihe mi karışıyor?

Seda Başpınar
25 Nisan 2023
1 dk okuma

İkonik saklama kaplarıyla tanınan Tupperware, hızla yeni finansman bulamazsa iflas edebilir. Yaklaşık 70 ülkede satılan Tupperware, 2021’de yıllık 1,3 milyar dolarlık satış elde etti. Ancak markanın satıştan elde ettiği gelir, bir yıl öncesinde yüzde 18,7 daha fazlaydı. Geçtiğimiz haftalarda ise şirketin hisseleri yaklaşık yüzde 50 düştü.

1950’lerde ve 1960’larda, insanları plastik kaplarda gıda saklamaya teşvik ederek satışlarını artırmak için “Tupperware partileri” düzenlemesiyle tanınan marka, 2022’nin sonlarına doğru genç müşterileri ve dünya çapındaki diğer perakendecileri cezbetmek amacıyla ABD perakende zinciri Target’ta ürünlerini satmaya başladı. Ancak 77 yıllık geçmişe sahip olan Tupperware’in kendini genç kitleye göre yeniden konumlandırma çabaları, satışların düşüşünü durdurmadı.

Nostalji, ayakta kalmaya yetmiyor

Uzmanlar, bir zamanlar saklama kabı konusunda öncü olan ve nesiller boyunca aileler tarafından sevilen bir markanın gelişen pazara, acımasız rekabete ve genç tüketicilerin tutum ve ihtiyaçlarına uyum sağlayamadığını belirtiyor. Texas A&M Üniversitesi Mays Business School’da pazarlama ve e-ticaret profesörü olan Venkatesh Shankar, “Tupperware’in plastik saklama kapları 1946’da piyasaya sürüldüğünde oldukça ses getirdi. Ayrıca şirketin muazzam bir kültürel etkisi oldu. Ev partilerine Tupperware’e konan yemeklerle gitmek; sosyalleşmeyi doğrudan satışla birleştiren yeni bir pazarlama yöntemiydi. Ancak köklü geçmişe sahip olan bir marka, çağa ayak uyduramadı, sadece nostaljiyle ayakta kalamaz” diyor.

College of New Jersey School of Business’ta pazarlama profesörü olan William Keep ise Tupperware’in bir işletme olarak ayakta kalsa da kalmasa da, zengin tarihinin büyük ihtimalle devam edeceğini belirtiyor ve “50 yıldır evliyim, evlendiğimiz zamandan beri Tupperware’imiz var ve hala kullanıyoruz. Tupperware, insanların düğünlerde ve baby shower partilerinde hediye olarak verdiği bir üründü” diyor.

Kaynak: CNN Business

En çok hangi akıllı ürünlere isim veriliyor?

featured
1 Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
2 Influencer'ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
Influencer’ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
3 OpenAI CEO'su Sam Altman uyardı: ChatGPT'ye dert anlatanlar, dikkat!
OpenAI CEO’su Sam Altman uyardı: ChatGPT’ye dert anlatanlar, dikkat!
4 Moda dünyasında "AI" krizi! Vogue'un Guess reklamı tartışma yarattı
Moda dünyasında “AI” krizi! Vogue’un Guess reklamı tartışma yarattı
5 Türkiye’ye 4. operatör geliyor!
Türkiye’ye 4. operatör geliyor!
Güncel Haberler
Yapay zekanın gözüne giren markalar
Yapay zekanın gözüne giren markalar
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Temmuz-1 Ağustos)
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Temmuz-1 Ağustos)
Golden Drum’un Hall of Fame’ine yeni bir isim: Marcin Sosiński
Golden Drum’un Hall of Fame’ine yeni bir isim: Marcin Sosiński
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Kanal farklı, senaryo aynı: İzleyici televizyon dizilerinden soğuyor!
Haberler
Kanal farklı, senaryo aynı: İzleyici televizyon dizilerinden soğuyor!
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Türkiye, çikolatayla global pazarda vites yükseltti: İlk yarıda yüzde 61 artış
Haberler
Türkiye, çikolatayla global pazarda vites yükseltti: İlk yarıda yüzde 61 artış
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Labubu çılgınlığı Pop Mart’ın kârını yüzde 350 artırdı
Haberler
Labubu çılgınlığı Pop Mart’ın kârını yüzde 350 artırdı
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Decathlon, sporu herkes için ücretsiz erişilebilir kılıyor!
Haberler
Decathlon, sporu herkes için ücretsiz erişilebilir kılıyor!
Sena Tufan
13 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.