Tumblr’dan cüretkar hamle!
2018 yılında müstehcen içerikler yasaklanmadan önce Tumblr pornografinin merkeziydi. Uzun bir süre içerik paylaşımına katı sınırlar çizen platform şimdi bu sınırları genişletmek istiyor. Ancak aklınız 2018 öncesine gitmesin, zira yetişkin içerik pazarı OnlyFans’te ve Tumblr’ın bu rekabete girmeye hiç niyeti yok. Yakın zaman önce “Community Labels” özelliğini kullanıma sunan platform “çıplaklıktan” rahatsız olmayan topluluklar için sanat ve ifadeyle ilgili çıplak içerikleri tekrar desteklemeye karar verdi. Yani markalar ve içerik üreticileri genel izleyiciyi rahatsız edecek içerikleri “Community Labels” özelliği sayesinde ilgililerine aktarabilecek.
Tumblr’da nefret, şiddet, yasa dışı içeriklerin yanı sıra yetişkin içeriklerinin yayınlanması hala yasak. Yalnızca “çıplak” içeriklerin paylaşılması konusunda bir esnekliğe gidiliyor.
Markalar ve içerik üreticileri genel kitleye hitap etmeyen içerikleri ilgilileriyle buluşturabilecek
Platform söz konusu değişimle ilgili yayınladığı duyuruda şu ifadelere yer verdi: “Bu değişimin Tumblr’da sanatsal ifadenin gelişimi için daha fazla alan yaratmasını umuyoruz ve tüm kullanıcıların kendi deneyimlerini yaratırken sevdiği şeyleri güvenle keşfetmesini destekliyoruz.”
Aslında Tumblr bir süredir bu an için hazırlanıyor. Bu kapsamda Eylül ayında genel izleyiciye hitap etmeyen medyaları özel etiketlerle paylaşmaya teşvik eden “Community Labels” özelliğini kullanıma sunmuştu.
Böylece kullanıcılar bu etiketleri filtreleyebiliyor ve filtreledikleri içeriklere maruz kalmıyor.
Kendi topluluğunu oluşturmak isteyen markalar için 5 strateji
Dijital ve sosyal kanalların popülerliğinin artmasıyla birlikte markaların pazarlama süreçleri de büyük bir değişime uğradı. Müşteri sadakatini kazanmak ise hiç bu kadar zor olmamıştı. Buna karşın sadakat bağlarını güçlendirmeyi başaranların önünde sonsuz fırsatlar var… Peki, pazarlamacılar tüketici sadakatini kazanmak için neler yapabilir? Markalar kendi topluluklarını oluştururken nelere dikkat etmeli?