Kendi topluluğunu oluşturmak isteyen markalar için 5 strateji
Dijital ve sosyal kanalların popülerliğinin artmasıyla birlikte markaların pazarlama süreçleri de büyük bir değişime uğradı. Müşteri sadakatini kazanmak ise hiç bu kadar zor olmamıştı. Buna karşın sadakat bağlarını güçlendirmeyi başaranların önünde sonsuz fırsatlar var… Peki, pazarlamacılar tüketici sadakatini kazanmak için neler yapabilir? Markalar kendi topluluklarını oluştururken nelere dikkat etmeli?
McKinsey & Company tarafından yayımlanan makaleye göre; günümüzde en hızlı büyüyen markaların başarısında, dijital topluluklara katılmaları ve kendi topluluklarını inşa etmeleri belirleyici bir rol oynuyor. McKinsey uzmanları, markaların söz konusu “topluluk çarkını oluşturmak” için 5 strateji paylaşıyor;
- İnşa etmeyi hedeflediğiniz topluluğunuzun odağını belirleyin ve bu topluluğu oluşturacak üyelerin hepsini hedefleyin.
- Markanızın değerini özetleyen kahraman ürün ya da ürünlerinizi seçin ve iletişimde mesaj dağınıklığına yol açmadan bu harika ürün ya da ürünleriniz hakkında konuşun.
- Markanızın değerlerini açıkça ortaya koyun ve bu değerler üzerinden konuşulmaya ve paylaşılarak çoğaltılmaya uygun marka ve müşteri hikayeleriyle kahraman ürünleri destekleyin.
- Oluşturduğunuz topluluğu içerikle besleyin ve topluluk üyelerini markanızla ilgili kendi içeriklerini oluşturmaya teşvik edin. Topluluğu aktif tutmak için sohbeti körükleyin.
- Son olarak, hem çevrimdışı hem de çevrimiçi işlem yapmayı kolaylaştırın. Topluluk üyelerinizin çoklu kanalda rahatça hareket etmesini ve alışveriş deneyimini tamamlayabilmesini sağlayın.
Topluluk çarkıyla nasıl etki yaratılır?
Bu beş strateji, markanın topluluk çarkını oluşturmasına yardımcı olurken çarkın etkili şekilde dönmesi için yapılması gerekenler de iki başlık altında toplanıyor. Bunlar da doğru pazarlama teknolojisine yatırım yapılması ve çevik bir organizasyon yapısıyla ivmelenme olarak özetleniyor.
Topluluk çarkı modelinin, markaların kârlılığını nasıl etkilediğine ilişkin değerlendirmelerin de yer aldığı makalenin tamamına buradan ulaşabilirsiniz: A better way to build a brand: The community flywheel | McKinsey
Marketing Türkiye için araştırma şirketi VeriNays’ın gerçekleştirdiği “Türkiye’nin Sadakat Markaları” araştırması yeni dönemin sadakat kodlarını ortaya koyarken tüketiciyle kurduğu güçlü bağlarla fark yaratan markaları da gözler önüne seriyor… Çalışmanın sonuçlarına göre markalara duyulan sadakat kuşaklara göre farklılık gösterirken en sadık tüketici kitlesini Y’ler, en sadakatsiz kitleyi ise Z’ler oluşturuyor. Kadınların marka sadakati ise erkeklerinkine fark atıyor… Peki, Türk tüketicisinin sadakatle bağlı olduğu markalar hangileri? Tüketiciler için sadakatin ön koşulları neler? Yanıtlara göz atmak için TIKLAYIN.