Tüketicinin gözü şirketlerin çalışanlarıyla olan ilişkisinde…
Salgınla birlikte iş yaşamlarımız da değişti, çalışan-işveren bağlarımız da… Uzun yıllar “Kral” olarak tanımlanan tüketici şimdi tahtını “çalışanlar”la paylaşmayı talep ediyor, markalara “çalışanına sahip çık” mesajını veriyor. Bu mesajı almamakta ısrar eden şirketleri ise pandemi sonrası zor günler bekliyor! Peki, hangi markalar bu zorlu süreçte gerçekten çalışanlarına sahip çıktı, onları korudu, kolladı? Yeni süreçte çalışanların işverenlerden beklentileri nasıl şekillendi?
Salgınla birlikte global çapta başlayan dönüşüm pek çok alanda devrimsel yaklaşımları ortaya çıkarırken “çalışan” kavramının da yeniden yorumlanmasına sebep oldu. Çalışanların da en az müşteriler kadar odağa alınması gerektiğini gösteren salgın döneminde tüketicilerin şirketlere mesajı oldukça net: “Çalışanına sahip çık…” Son dönemde gerçekleştirilen kurumsal itibar araştırmaları da bu söylemi pekiştiriyor. “Çalışanına sahip çıkan, değer veren” kurumların itibarı yukarı yönlü ivmeyle artış gösteriyor. Geçmiş dönemde markalarca hayata geçirilen sosyal sorumluluk projeleri ve şeffaflık itibarın vazgeçilmez unsurlarıyken şimdi ise kurumların itibarının yükselmesi çalışanına verdiği değerle ölçülür hale geldi. Elbette çalışanına verilen değerin açık bir şekilde kamuoyu ile paylaşılması ve göstermelik değil, hayatlara dokunması, samimi olması da oldukça önemli…
Çalışanların işverenlerden beklentileri ne yönde değişti?
Kuşkusuz bir yanda işsizlikle bir yanda salgınla boğuşan tüketicinin gözü kulağı da şirketlerin çalışanlarıyla olan ilişkisinde… Artık markaların çalışanlarına nasıl davrandığı, onlara ne tür desteklerde bulunduğu daha bir yakından takip ediliyor, eleştiriliyor ya da övgüyle bahsediliyor. Hal böyle olunca salgın sonrasında çalışanına hak ettiği değeri vermeyen ve onlara sahip çıkmayan markaları pek de güzel günler beklemiyor. Peki, bu süreçte hangi şirketler çalışanlarına sahip çıktı? Çalışanlarıyla aktif bir iletişim kurup onları bu zorlu dönemde yalnız bırakmayan markalar hangileri oldu? Çalışanların işverenlerden beklentileri ne yönde değişti? Bu süreçten sonra şirketler nasıl bir çalışan deneyimi tasarlamalı? Tüm soruların yanıtları ve daha fazlası Marketing Türkiye Haziran sayısında…
Hemen okumak için TIKLAYIN