3 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
vitamin
Haberler

Tüketici kişiselleştirilmiş sağlık ürünleri istiyor

Seda Başpınar
12 Ağustos 2022
2 dk okuma

Konu bağışıklığı kuvvetlendirmek olunca elimiz takviye gıdalara gidiyor. Kimimiz bunun için doğal yolları tercih etsek de yapılan bir araştırma, vitamin, mineral ve sporcu içeceğine olan ilginin arttığını ve bu takviye yöntemlerinden beklentilerin değiştiğini ortaya koyuyor. Vesta’nın yaptığı araştırmaya göre “kişiselleştirmiş” takviye gıdalar tüketicinin tercih sebebi olurken, yaş farkı takviye ihtiyacında belirleyici rol oynuyor.

ABD’den 5,567 kişinin katılığı araştırmaya göre tüketicilerin yüzde 60’nın özellikle vitaminler, mineraller ve takviyeler ile yaklaşık yüzde 35’nin ise sporcu içecekleri ile ilgileniyor. Yüzde 58’lik bir kitle, kişiselleştirilmiş takviye ürünleri satın almaya eğilimindeyken, Z Kuşağı yüzde 71 ile bu gruptaki en büyük paya sahip. Öte yandan milenyum kuşağının tercihi, doğal gıdalardan yana oluyor (yüzde 72).  Tüketicilerin yüzde 86’sı, sporcu içecekleri satın alacağı zaman aile ve arkadaşlarına danışırken, sporcular ve ünlüler satın alma kararını sırasıyla yüzde 38 ve yüzde 28’lik oranda etkiliyor.

Takviye gıdalar konusunda kuşaklar arasındaki farkı da ortaya koyan araştırmaya göre;

  • Z Kuşağı en çok hafıza, saç, cilt ve tırnak bakımı konusunda (yüzde 82)
  • Y kuşağı gündelik sağlık (yüzde 72) ve enerji/konsantrasyon (yüzde 76) konusunda
  • X ve Baby Boomer’lar ise en çok kemikler, kaslar ve eklemler (yüzde 84), kalp sağlığı (yüzde 60) ve göz sağlığı (yüzde 57) konusunda takviyeye ihtiyaç duyuyor.

Kişiselleştirmenin ötesinde, genç tüketiciler özellikle şeffaflığı ve sürdürülebilirliği ön planda tutan markaları tercih ediyor. Z kuşağının yüzde 54’ü ürünlerin nasıl üretildiğini bilmek istiyor ve yüzde 57’si sürdürülebilirliğin önemli olduğunu söylüyor.

Çevre tavsiyesi ve kullanıcı deneyimi satın alma kararını etkiliyor

Çalışma, takviye gıdalar konusunda çevreden alınan tavsiyelerin satın alma kararlarında önemli bir rol oynadığını ortaya koyuyor. Örneğin katılımcılardan yüzde 86’sı spor içeceği satın almak için arkadaşlarından ve ailesinden aldıkları tavsiyelerin önemli bir bilgi kaynağı olduğunu söylüyor. Öte yandan tüketicilerin yüzde 90’ı vitamin ve mineral alırken çevrimiçi platformlar üzerinden kullanıcı deneyimlerini inceliyor.

Sağlık okuryazarlığı araştırması: Erkekler en çok şekeri kadınlar ise demiri merak ediyor

Kaynak: Vesta

featured
1 Spotify, 2025 yazına damga vuracak şarkıları açıkladı
Spotify, 2025 yazına damga vuracak şarkıları açıkladı
2 UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
3 Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
4 Bir dönem bitiyor: Anna Wintour, 37 yıl sonra Vogue Genel Yayın Yönetmenliği görevinden ayrılıyor
Bir dönem bitiyor: Anna Wintour, 37 yıl sonra Vogue Genel Yayın Yönetmenliği görevinden ayrılıyor
5 Türk popunun Minik Serçesi’nden 5 yıl sonra gelen albüm: “Paşa Gönül Şarkıları”
Türk popunun Minik Serçesi’nden 5 yıl sonra gelen albüm: “Paşa Gönül Şarkıları”
Güncel Haberler
“Ex’ininkini getir, yenisini götür”
“Ex’ininkini getir, yenisini götür”
Patronlar Dünyası artık yazılı basında da var!
Patronlar Dünyası artık yazılı basında da var!
Unilever, dondurma kategorisini ayırdı, The Magnum Ice Cream Company resmen kuruldu
Unilever, dondurma kategorisini ayırdı, The Magnum Ice Cream Company resmen kuruldu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

E-ticarette mikro işletmeler çoğunlukta ama pastayı büyükler yiyor!
Haberler
E-ticarette mikro işletmeler çoğunlukta ama pastayı büyükler yiyor!
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Yapay zekalar kendi toplumunu kuruyor!
Haberler
Yapay zekalar kendi toplumunu kuruyor!
İrem Alimoğlu
19 Mayıs 2025
Reklam sektörüne yeni brief: Ad Net Zero Türkiye
Haberler
Reklam sektörüne yeni brief: Ad Net Zero Türkiye
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Tarihin en büyük veri sızıntısı: 16 milyar parola çalındı!
Haberler
Tarihin en büyük veri sızıntısı: 16 milyar parola çalındı!
Marketing Türkiye
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.