TÜHİD 2015’e yeni hedeflerle girdi

Türkiye Halkla İlişkiler Derneği (TÜHİD), 2015 yılına yeni hedeflerle girdi. Türkiye’deki halkla ilişkiler uzmanlarını tek bir çatı altında toplayarak, meslek içi dayanışmayı sağlamak, mesleğin tanınması, yerleşmesi ve gelişmesine yönelik çalışmalar yapmak amacıyla 43 yıldır faaliyetlerini sürdüren TÜHİD geçtiğimiz Haziran ayında gerçekleştirilen TÜHİD Olağan Genel Kurulu’nda yeni yönetimini seçti. 3 yıl süreyle TÜHİD’in yeni Yönetim Kurulu Başkanı Gonca Karakaş (Effect Burson Marsteller) olurken, yönetim kurulundaki diğer isimler ise, Merih Güngör (MESE İletişim Danışmanlığı) – Başkan Yardımcısı, Murat Göllü (Akbank) – Genel Sekreter, Sinan Cem Şahin (Coca-Cola) – Sayman, Fügen Toksü (Toksü ve Chase Halkla İlişkiler), Sevil Wittmann (Vodafone), Şeref Gözütok (Mark&Mark İletişim), Ayşe Kırımlı (Adel Kalemcilik), Ayşenur Aydın (Opet Petrolcülük), Berna Sağlam Naipoğlu (Bernaylafem), Çiler İlhan (Çırağan Palace Kempinski), Ercüment Şener (Ünite İletişim), Şila Gök (İdea Halkla İlişkiler) ve Şulecan Dalbudak Toközlü (Artı Değer) oldu. TÜHİD’in 2015 yılı için hedefleri şöyle;

“Çalışma Komiteleri” kuruldu
TÜHİD, iletişim sektörünü daha etkin değerlendirmek amacıyla  “Çalışma Komiteleri”ni kurdu.  Uluslararası ilişkiler, paydaş ilişkileri, iletişim bilimi, meslek içi çalışmalar, dijital iletişim, eğitim ve sürdürülebilirlik üzerine yoğunlaşan komitelerden çıkan sonuçlar belirli aralıklarla iletişim sektörü ile paylaşılacak.

Üye profilini genişletiyor
TÜHİD’i gençleştirmek için çalışmalar başlattıklarını ifade eden TÜHİD Yönetim Kurulu Başkanı Gonca  Karakaş, iletişim profesyoneli olmak isteyen gençlere destek olmak ve mesleki fırsatlar sunmak amacıyla, artık 30 yaş altı gençlerin, giriş aidatı ödemeden derneğe üye olabileceklerini söyledi. İletişim dünyasını, trendleri takip etmek için sosyal medyaya ve dijital içeriklere de hakim olmak gerektiğini anlatan Karakaş, dijital mecralarda iş yapan profesyonelleri de TÜHİD üyesi olmaya davet etti. 

İletişimciler iş dünyasıyla buluşuyor
TÜHİD, halkla ilişkiler sektörünün Anadolu ile olan bağını kuvvetlendirmek amacıyla 2014 yılında Anadolu Buluşmaları’na başladı. Bugüne kadar İzmir, Bursa ve Gaziantep’in ziyaret edildiği buluşmalara, 2015 yılında yeni şehirlerle devam edilecek.

Genç iletişimcilere burs desteği 
Genç iletişimcileri desteklemek amacıyla 2010 yılında verilmeye başlayan “TÜHİD Genç İletişimci Bursu”, iletişim fakülteleri dahilinde devam ediyor. 2014 yılında 29 iletişim fakültesinden toplam 165 öğrencinin başvuru yaptığı bursa, 2015 yılında daha fazla başvuru yapılması hedefleniyor.

Yeni platform “Genç TÜHİD”
Genç TÜHİD’in Türkiye’de yaygınlaşması amacıyla çalışmalarına devam eden TÜHİD, Bilgi Üniversitesi İletişim Fakültesi ile ilk pilot çalışmasını başlattı. Dernek, çalışma kapsamında, “mentorluk” sistemiyle, genç iletişimciler ile sektör profesyonelleri arasında köprü kurmayı hedefliyor. Bu uygulama, Türkiye’deki iletişim fakülteleri ile hayata geçecek.   
 
Öğrencilere uygulamalı “Halka İlişkiler Programı”
TÜHİD’in genç iletişimcileri desteklemek amacıyla yürüttüğü bir diğer proje de “Practic Public Relations Programı – PPR”. Bu kapsamda, yıl içinde belirlenecek iki pilot iletişim fakültesinden öğrenciler, öğretim görevlileri himayesinde pratik hayatla tanışacak, gözlemsel ve/veya fiili olarak etkinliklere (organizasyonlar, basın toplantıları, sosyal sorumluluk projeleri vb.) katılacak.

Altın Pusula 14 yaşında
 “Altın Pusula Halkla İlişkiler Ödülleri” iletişim profesyonellerini buluşturmaya devam ediyor. Türkiye’nin ilk ve tek halkla ilişkiler yarışması olan Altın Pusula’nın bu yıl Mayıs ayında gerçekleştirilmesi planlanıyor. 

İLGİLİ HABERLER