14 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
TÜAD, TÜSİAD’tan sonra en beğenilen STK
Haberler

TÜAD, TÜSİAD’tan sonra en beğenilen STK

Marketing Türkiye
20 Nisan 2015
2 dk okuma

Türkiye Araştırmacılar Derneği (TÜAD) tarafından 18’incisi düzenlenen Araştırma Zirvesi’nde, 39 milyar dolar hacimli sektörün her yıl ortalama yüzde 2,5 büyüdüğü paylaşıldı. Türkiye’nin ise dünya pazarında 27’inci sırada olduğu, pastadaki payını 1 milyar doların üzerine çıkarabilme potansiyeli olduğu belirtildi.

Kamuoyu ve pazar araştırması şirketlerinin ekonomik ve sosyal alandaki çalışmalarını destekleyen TÜAD’ın düzenlediği 18. Araştırma Zirvesi sona erdi.

TÜAD Başkanı ve GFK Özel Araştırmalar Genel Müdürü Fulya Durmuş ile TÜAD Yönetim Kurulu Üyesi, Era Research Kurucusu ve Esomar Türkiye Temsilcisi Elvan Oktar TÜAD’taki gelişmeleri aktardı.

ESOMAR verilerine göre dünyada araştırma sektörünün büyüklüğünün 39 milyar dolar ve yüzde 2,5 büyüme oranına sahip olduğunu aktaran Durmuş, Türkiye’de ise sektörün ölçülebilir rakamlara göre 200 milyon dolar olduğunu belirtti. Durmuş “ Bu performansta dünya sıralamasında 27’nci sırada yer alıyoruz. 2023 vizyonumuza göre ortalama yüzde 15 civarında büyürsek 1 milyar doların üzerine çıkabiliriz.” dedi.

TÜAD Akademi’de değişimi okuma, anlama, geleceği görmeye odaklandıklarını aktaran Durmuş, beş yılda ortalama 25 eğitimle 310 kişiye araştırmanın incelikleri hakkında paylaşımlarda bulunduklarını belirtti. Sektörün algısını ölçmek amacıyla yaptıkları araştırmaya değinen Oktar ise TÜAD’ın, mevcut ve potansiyel üyeleri arasında TÜSİAD’tan sonra en beğenilen STK olduklarını vurguladı.

Kuzuloğlu: Mobil cihazlar biyolojik uzantılarımız gibi
Pazarlama ve pazar araştırmalarının temelinde insanı anlamanın yattığını söyleyen Think Neuro CEO’su Yener Girişken, “İnsanı anlayacaksak bu nörobilimle olur. Bir insanı duygusal olarak anlamadan onu anlamak mümkün değil. Satın alma kararı bilinç dışında gerçekleşiyor. Duygulara hitap etmek gerekiyor.” dedi.

Her şeyin daha yeni başladığını, mobil cihazların biyolojik uzantılarımız haline geldiğini vurgulayan Gazeteci, Girişimci Serdar Kuzuloğlu ise sosyal medyanın karar vermede tetikleyici etkisi olduğunu, veri havuzunun gelişen teknoloji ile hayal edilmemiş bir zenginliğe ulaştığını aktardı.

Kadın ve erkek beyni arasındaki farklılıklar konusunda konuşma yapan Doç. Dr. Sinan Canan erkeklerde anne karnında salgılanmaya başlayan fazla testosteronun kadın ve erkek arasında bazı farklılıklara sebep olduğunu söyledi. Canan “Bu farklılıklar arasında en önemli sonuçlar karşısındakinin duygularını okuyabilme, yani empati yapabilme, ses ve yüzden duygu tespiti, temkinlilik, risk değerlendirme ve sözel iletişim gibi durumlarda karşımıza çıkar. Erkek beyni bu gibi konularda biraz daha zayıftır ve bu zayıflıklar aslında cinsiyetler arasındaki iş bölümünü destekleyecek güzel bir görev paylaşımının da kapılarını aralar. Bunun yanı sıra, risk alma, keşif güdüsü, yaratıcı yetenekler, hızlı karar verme, üç boyutlu uzayda yön bulma gibi konularda da erkek beyni biraz daha avantajlıdır.” dedi.

Samsung İletişimde İnovasyonu Yöntemlerini Anlattı
Zirvenin ikinci ve son günün de Samsung Electronics Türkiye CMO’su Can Emci “Lovemark Olmanın Anahtarı: İletişimdi İnovasyon”u, GfK’dan Ali Şahin ve Stefan Heremans “Çapraz Medya Dünyasında Medya Yatırımlarının Getirisi”ni ve Unilever’den Selin Çetinelli ile Başak Oruç da “Kutudaki Farenin Hikayesi: Değişimin Öncüsü Araştırmcılar” konusunu zirvenin katılımcılar ile paylaştı.

StratejiCo Başkanı Selim Oktar’ın moderatörlüğünde araştırmacı ve yazar Bülent Gündoğmuş ve Sabancı Üniversitesi Yönetici Geliştirme Birim Direktörü Dr. Cüneyt Evirgen, 7 Haziran tarihinde gerçekleştirilecek olan genel seçim öncesinde siyasi araştırmaların önemini ve güvenilirliğini ele aldı. TÜAD Danışma Kurulu üyesi Bülent Gündoğmuş, TÜAD’ın medyada araştırma paylaşımına dair ilkelerini de aktardı.

1 Yapay zeka Grok'a erişim engeli getirildi
Yapay zeka Grok’a erişim engeli getirildi
2 Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
3 Sosyal medyanın lider markaları açıklandı!
Sosyal medyanın lider markaları açıklandı!
4 Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye'den çekilmeyi değerlendiriyor
Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye’den çekilmeyi değerlendiriyor
5 Yapay zeka artık işten çıkarma kararlarında da söz sahibi
Yapay zeka artık işten çıkarma kararlarında da söz sahibi
Güncel Haberler
Ticaret Bakanlığı’ndan aldatıcı reklamlara 141 milyon TL ceza!
Ticaret Bakanlığı’ndan aldatıcı reklamlara 141 milyon TL ceza!
McDonald’s’ın AI tabanlı işe alım sisteminden büyük veri sızıntısı
McDonald’s’ın AI tabanlı işe alım sisteminden büyük veri sızıntısı
Meta’dan "ses" getirecek hamle: İnsan sesi üretebilen Play AI Meta bünyesine katıldı
Meta’dan “ses” getirecek hamle: İnsan sesi üretebilen Play AI Meta bünyesine katıldı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

18 ülkede görüşler ortak: "30'una kadar evlen, ev al, çocuk sahibi ol!"
Haberler
18 ülkede görüşler ortak: “30’una kadar evlen, ev al, çocuk sahibi ol!”
İrem Alimoğlu
1 Haziran 2025
Kültür-sanat: Sponsorluk mu, sosyal sorumluluk mu?
Haberler
Kültür-sanat: Sponsorluk mu, sosyal sorumluluk mu?
Marketing Türkiye
9 Haziran 2025
Bağımsız sinemanın unicorn’u: MUBI
Haberler
Bağımsız sinemanın unicorn’u: MUBI
Nafizcan Önder
2 Haziran 2025
Midjourney video oluşturan yapay zeka modelini duyurdu!
Haberler
Midjourney video oluşturan yapay zeka modelini duyurdu!
Nafizcan Önder
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.